ربات Samsung Ballie واقعاً چشمگیر است

نمایشگاه Consumer Electronics در لاس وگاس بزرگترین نمایشگاه تجارت الکترونیک در جهان است. شرکت های بزرگ و کوچک بی شماری به لاس وگاس می روند تا محصولات جدید و نوآورانه را به نمایش بگذارند.

سامسونگ مدت هاست که یکی از غرفه داران اصلی نمایشگاه CES بوده است. این رویدادی است که این شرکت تلویزیون‌ها، مانیتورها، لوازم خانگی و سایر محصولات الکترونیکی مصرفی جدید را عرضه می‌کند. این رویدادی نیست که در آن هیچ یک از تلفن های هوشمند، تبلت ها یا سایر دستگاه های تلفن همراه جدید آن را مشاهده کنید. اینها منحصر به رویدادهای Unpacked خود سامسونگ هستند.

این شرکت از مرحله CES برای نمایش برخی از محصولات نوآورانه در طول سال ها استفاده کرده است. در CES 2020، تنها چند ماه قبل از تغییر دنیایی که می‌دانستیم، سامسونگ از Ballie رونمایی کرد. این یک ربات غلتان کوچک و بامزه بود که حالات BB-8 را منتشر می کرد. سامسونگ نشان داد که چگونه Ballie می تواند شما را در خانه دنبال کند و در انجام وظایف کمک کند.

سامسونگ چیز زیادی در مورد فناوری داخلی نگفته است، فقط بالی می تواند در کارهایی مانند باز کردن پرده های هوشمند در صبح و کنترل سایر دستگاه های خانه هوشمند کمک کند.

این دستگاه پتانسیل زیادی را نشان داد و سر و صدای زیادی در CES 2020 ایجاد کرد، اما پس از آن چیزی در مورد آن نشنیدیم. چهار سال از آن زمان می گذرد و سامسونگ دوباره Ballie را در CES 2024 معرفی کرد. حتی اگر سال 2020 را به دلیل همه گیر شدن تخفیف دهیم، در سال های بعد حتی یک کلمه از سامسونگ در مورد این ربات چرخان نشنیدیم.

این در CES امسال تغییر کرد زیرا سامسونگ از Ballie بازطراحی شده رونمایی کرد. این ربات از اندازه توپ تنیس خود در سال 2020 به اندازه یک توپ بولینگ در سال 2024 رسیده است. این افزایش اندازه احتمالاً به این واقعیت مرتبط است که Ballie اکنون یک پروژکتور در داخل دارد. این ربات به طور موثر به عنوان یک خانه هوشمند تعاملی و مستقل عمل می کند که می تواند سایر دستگاه های خانه هوشمند متصل به SmartThings را مدیریت کند.

این می تواند اطلاعات همه دستگاه های خانه هوشمند دیگر را نمایش دهد، حتی اگر آن دستگاه ها نمایشگر اختصاصی نداشته باشند. بنابراین می‌تواند اطلاعاتی مانند کیفیت هوای خانه یا پخش ویدیو از زنگ در متصل، نمایش رویدادها در تقویم، برقراری تماس‌های تلفنی و حتی نشان دادن آنچه در داخل یخچال هوشمند سامسونگ شما است را پخش کند. Ballie به عنوان یک مرکز در نظر گرفته شده است که کل پلت فرم خانه هوشمند را در یک ربات تعاملی گرد هم می آورد که کاربران می توانند با استفاده از دستورات صوتی آن را کنترل کنند.

Ballie چشمگیر به نظر می رسد اما دموی کنترل شده معیار مناسبی برای قضاوت در مورد ربات نیست. حتی در حالی که سامسونگ در جریان نمایشگاه CES 2024 دموهای زیادی را به نمایش گذاشت، به اعضای مطبوعات اجازه نداد که با Ballie حضور داشته باشند. هر دموی نمایش داده شده با دقت برنامه ریزی و طراحی شده است، بنابراین در واقع تصویر کاملی از قابلیت ها و محدودیت های ربات نشان نمی دهد. به هر حال، بالی تنها در صورتی واقعاً چشمگیر خواهد بود که به حمل و نقل پایان دهد.

این غیرمعمول نیست که شرکت‌ها با محصولات جدید دست به معامله بزرگی بزنند، اما هرگز آنها را عرضه نمی‌کنند. اپل این کار را با یک شارژر بی سیم انجام داد، سامسونگ این کار را با بلندگوی هوشمند گلکسی هوم انجام داد که هرگز عرضه عمومی نشد. این خطر همچنان وجود دارد که علیرغم معرفی دو بار Ballie در یک بازه زمانی چهار ساله، ممکن است سامسونگ به هیچ وجه آن را عرضه نکند.

سامسونگ گفته است که Ballie تا پایان سال جاری عرضه خواهد شد. زمان زیادی باقی مانده است، بنابراین ما منتظر خواهیم بود و ببینیم که آیا سامسونگ در این مدت به صحبت درباره Ballie ادامه می دهد یا خیر.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.