طراحی و نصب پارتیشن شیشه ای (تک جداره، دوجداره)؛ آفن

امروزه پارتیشن‌های شیشه‌ای کاربرد بسیار مختلفی دارند و از این رو بهتر است بدانید که طراحی و نصب پارتیشن شیشه‌ای (تک جداره و دوجداره) چگونه انجام می‌شود. طراحی و نصب پارتیشن بسیار مهم است؛ چرا که اگر طراحی و نصب آن مناسب نباشد، ممکن است پارتیشن شیشه ای در اثر فشار یا ضربه دچار آسیب شود. به‌‌طور کلی نصب پارتیشن‌های شیشه‌ای به صورت خشک و مکانیکی انجام می‌شود. در ادامه مطلب نحوه طراحی و نصب پارتیشن شیشه‌ای را برای شما توضیح خواهیم داد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مراحل اجرای پارتیشن شیشه ای تک جداره و دوجداره

برای نصب پارتیشن شیشه ای مراحلی باید طی شود که در ادامه شرح خواهیم داد.

  • زیرسازی: زیرسازی اولین مرحله است که در اجرای پارتیشن به حساب می‌آید. در نتیجه تمام زیرساخت‌ها برای نصب آن باید آماده شود.
  • نصب پنل شیشه‌ای: پنل شیشه‌ای دارای انواع مختلفی است که شایع‌ترین آن‌ها تک جداره و دو جداره است. پس از مرحله زیرسازی، پنل‌های شیشه‌ای نصب می‌شوند که با دستگاه‌های دیجیتالی آن‌ها را تراز می‌کنند.
  • اتصالات نگهدارنده: اتصالات نگهدارنده در ماندگاری و مقاومت پارتیشن شیشه‌ای بسیار تأثیرگذار است.
  • پرشرپلیت ( واشر پلاستیکی): اتصالات نگهدارنده نباید با پنل‌های شیشه‌ای در ارتباط باشد؛ که می‌توان از واشر پلاستیکی استفاده کرد. بنابراین ماندگاری و دوام پارتیشن شیشه ای بیشتر خواهد شد.

مهم‌ترین عوامل قبل از نصب پارتیشن شیشه ای تک جداره و دوجداره

عوامل مهمی وجود دارد که باید قبل از نصب پارتیشن شیشه‌ای به آن توجه شود.

  • ارتفاع پارتیشن: قبل از اجرای پارتیشن شیشه ای، باید ارتفاع آن را اندازه‌گیری کنید تا پروفیل‌ها و پنل‌های شیشه‌ای مناسب با ارتفاع پارتیشن انجام شود.
  • روش اجرای پارتیشن: روش اجرای پارتیشن شیشه‌ای باید پیش از تجهیز کارگاه ذکر شود. همچنین پارتیشن شیشه‌ای به دو صورت فریم لس و فریم دار طراحی و نصب می‌شود.
  • نوع شیشه: نوع شیشه در پارتیشن شیشه‌ای بسیار مهم است که به سه دسته تک جداره، دوجداره، طرح شیشه و جنس شیشه تقسیم می‌شود.
  • نورپردازی: نورپردازی در پارتیشن شیشه‌ای امری بسیار مهمی تلقی می‌شود که نور طبیعی و نور مصنوعی در این نوع از پارتیشن قابل استفاده است.

مدت زمان طراحی و اجرای پارتیشن شیشه ای

مدت زمان طراحی و اجرای پارتیشن شیشه ای بستگی به متراژ و نوع پروژه شما دارد. اما به طورکلی زمان تحویل پارتیشن شیشه‌ای بین 2 تا 10 روز است. البته اگر پروژه شما فورس باشد، زمان تحویل پروژه به کم‌تر از 10 روز می‌رسد و با بالاترین کیفیت به شما تحویل می‌دهند.

مراحل سفارش و طراحی و نصب پارتیشن شیشه ای

مراحل نصب و طراحی و سفارش پارتیشن شیشه‌ای شامل 10 مرحله است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ارتباط با مشاوران مجموعه
  • برداشت کلی از محل پروژه
  • ارائه نمونه کار و همچنین آشنایی سلیقه کارفرما برای طراحی پارتیشن شیشه ای
  • طراحی اولیه پارتیشن شیشه ای
  • تایید و رضایت مشتری از طراحی پارتیشن شیشه ای
  • برش پروفیل همراه با پنل‌های شیشه‌ای و ارائه نقشه پارتیشن به نیرو کار
  • اعلام زمان تحویل پروژه
  • اجرا و نصب پارتیشن شیشه ای

طراحی پارتیشن شیشه ای تک جداره و دوجداره

برای طراحی پارتیشن شیشه ای باید نکاتی را رعایت کنید. در ابتدا باید بدانید که فضا و محیط اطراف ساختمان و ابعاد چگونه است و سپس طراحی را شروع کنید. طراحی پارتیشن شیشه‌ای باید مناسب سلیقه شما باشد، تفاوتی ندارد که کاربرد پارتیشن شما چیست و در چه محیطی قرار می‌گیرد؛ در هر صورت سلیقه شما باید در طراحی دخیل باشد. بنابراین، سلیقه شما هر شکلی که است باید با طراح پارتیشن در میان بگذارید.

قیمت طراحی و نصب پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن شیشه‌ای به‌دلیل جنسی که دارند، قیمت آن کم‌تر است و طراحی و نصب آن نیز هزینه زیادی را در بر نمی‌گیرد. چرا که نیاز به برش چوب یا غیره ندارد و تنها با نصب شیشه، پارتیشن ایجاد می‌شود. گفتنی است که پارتیشن‌های شیشه‌ای نصب آسان‌تری دارند و همچنین به کار و زمان سرعت می‌بخشد.

مجموعه آفن یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال خرید پارتیشن شیشه ای هستند. این مجموعه پارتیشن‌های شیشه‌ای را با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه می‌دهد. جهت ثبت درخواست مشاوره رایگان می‌توانید به وبسایت https://afn-co.com/ مراجعه کنید و برای اطلاعات بیشتر با شماره 8399-021 تماس بگیرید.

سخن پایانی

طراحی و نصب پارتیشن شیشه‌ای تک جداره و دو جداره، دارای مراحلی است که باید همراه با نکات لازم انجام شود. قبل از طراحی و نصب پارتیشن حتماً نوع پارتیشن و فضایی که پارتیشن قرار است نصب شود را انتخاب نمایید تا در زمان اجرا به مشکل بر نخورید. نصب پارتیشن شیشه‌ای بین 2 تا 10 روز زمان می‌برد که بستگی به طراحی شما و نوع شیشه و… دارد. در آخر باید گفت که پارتیشن شیشه‌ای مناسبی که طراحی و نصب معقولی داشته باشد؛ علاوه‌بر ایجاد دوام و مقاومت در پارتیشن، باعث زیبایی فضای اداری شما خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.