گلکسی اس 24 اولترا در برخی بازارها تراشه اسنپدراگون سریع‌تری نخواهد داشت!

سامسونگ با انتخاب استفاده از چیپ کوالکام اسنپدراگون در تمامی پرچمداران گلکسی که سال گذشته عرضه شدند، طرفداران زیادی را خوشحال کرد. اما این خوشبختی کوتاه مدت خواهد بود، زیرا سامسونگ امسال به روش قبلی خود بازگشته و نسخه اگزینوس سری گلکسی اس 24 آینده را در اکثر کشورهای جهان، حداقل برای مدل های پایه و پلاس، به فروش خواهد رساند.

برخی شایعات اخیر حاکی از آن است که سامسونگ می‌تواند نسخه اسنپدراگون +S24 را در کشورهایی بیش از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت عرضه کند، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که چنین باشد. به جز ایالات متحده، کانادا، ژاپن و چین، همه بازارها احتمالاً Galaxy S24 و +Galaxy S24 مجهز به چیپست Exynos 2400 را دریافت خواهند کرد.

گلکسی اس 24 اولترا تنها مدلی است که به کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز می شود، مهم نیست از کجا آن را خریداری کنید. اما طبق یک شایعه جدید، گلکسی اس 24 اولترا در برخی بازارها دارای اسنپدراگون 8 نسل 3 کمی سریعتر خواهد بود. آیا این شایعه درست است؟ خوب، نه واقعا.

گلکسی اس 24 اولترا در همه جا دارای اسنپدراگون 8 نسل 3 سریعتر خواهد بود

برای کسانی که به خاطر ندارند، سامسونگ در سال 2023 از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 با کلاک بالاتر استفاده کرد که در بخش بهتری از سال منحصر به فرد گوشی های هوشمند گلکسی بود. این غول کره ای با اسنپدراگون 8 نسل 3 مزیت مشابهی نسبت به سایر سازندگان خواهد داشت، نسخه استاندارد آن سریع ترین هسته خود را با فرکانس 3.3 گیگاهرتز خواهد داشت در حالی که نوع انحصاری گلکسی تا 3.4 گیگاهرتز افزایش می یابد.

با این حال، به نظر می رسد که سامسونگ هر دو نسخه استاندارد و انحصاری گلکسی اسنپدراگون 8 نسل 3 را در طول فرآیند توسعه آزمایش کرده است، همانطور که توسط ورودی های بنچمارک برای دستگاه در Geekbench مشخص شده است. برخی از این ورودی‌ها سرعت کلاک 3.3 گیگاهرتز را نشان می‌دهند که به نظر می‌رسد منبع شایعاتی است که نشان می‌دهد همه Galaxy S24 Ultras یکسان نیستند.

اما همه بنچمارک‌های اخیر نشان می‌دهند که هر مشتری که گلکسی اس 24 اولترا را انتخاب کند، بهترین نسخه جدیدترین تراشه اسنپدراگون کوالکام را دریافت خواهد کرد. سامسونگ از اسنپدراگون 8 نسل 3 استاندارد با فرکانس 3.3 گیگاهرتز روی سریع ترین هسته خود استفاده خواهد کرد، اما فقط برای گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس. مثل همیشه، مدل پایه و پلاس نیز 8 گیگابایت رم در ارزان‌ترین نسخه خواهند داشت، هرچند مدل دوم امسال دارای 12 گیگابایت رم خواهد بود.

گلکسی اس 24، اس 24 پلاس و اس 24 اولترا در تاریخ 17 ژانویه در رویداد Unpacked سامسونگ در سن خوزه کالیفرنیا به طور رسمی معرفی خواهند شد و ممکن است تا پایان ماه جاری به فروش برسند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.