در نهایت، Kirin 9006C 5 نانومتری هواوی توسط TSMC ساخته شده است

هواوی یک نوت بوک جدید Qingyuan L450 را در اوایل دسامبر 2023 برای بازار چین عرضه کرد و یکی از ویژگی های محوری آن، Kirin 9006C جدید 5 نانومتری است. این امر شایعاتی را در مورد توانایی های تولید تراشه چین ایجاد کرد و برخی فکر کردند که SMIC با تولید سیلیکون پیشرفته 5 نانومتری به پیشرفت بزرگی دست یافته است.

با این حال، تجزیه و تحلیل توسط Tech Insights به شایعات پایان داد زیرا آنها یک تراشه ساخت TSMC را در قلب Qinguyan L450 پیدا کردند. در واقع، SoC بر اساس یک فرآیند تولید قدیمی تر و کمتر کارآمد از سال 2020 است که نشان می دهد هواوی از انبارهای قدیمی TSMC از سخت افزار 5 نانومتری استفاده می کند.

هنوز برخی گزارش‌ها وجود دارد مبنی بر اینکه SMIC روی یک گره 5 نانومتری خودش کار می‌کند، اما ما هنوز هیچ چیز قابل‌توجهی ندیده‌ایم.

چرا این خبر ساز می شود؟ از زمانی که تحریم‌های آمریکا چند سال پیش اعمال شد، هواوی از استفاده از فناوری‌های تراشه‌های ساخت غرب برای دستگاه‌های خود منع شده است. این امر باعث شده است که هواوی به‌طور فزاینده‌ای بر سر راه بماند و به دنبال تراشه‌هایی است که حداقل رقابت خود را در خاک چین حفظ کند.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.