به روز رسانی ماهانه سامسونگ: جزئیات وصله امنیتی ژانویه 2024

سامسونگ پس از شروع سال جدید، هیچ وقت برای انتشار وصله امنیتی ژانویه 2024 برای برخی از دستگاه ها تلف نکرد و اکنون جزئیات مربوط به این وصله را در وب سایت بولتن امنیتی خود منتشر کرده است.

مثل همیشه، وصله جدید شامل اصلاحات امنیتی برای آسیب‌پذیری‌هایی است که همه دستگاه‌های اندرویدی را تحت تأثیر قرار می‌دهند و برخی فقط برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی اعمال می‌شوند.

وصله ژانویه حاوی اصلاحاتی از سوی گوگل برای 75  آسیب پذیری موجود در سیستم عامل اصلی اندروید است. از میان این 75 مورد، یکی بحرانی، 68 مورد پرخطر و بقیه به عنوان تهدیدی متوسط ​​طبقه بندی می شوند.

وصله ژانویه برای دستگاه های Samsung Galaxy بیش از 80 نقص امنیتی را برطرف می کند

برای دستگاه های گلکسی، سامسونگ پنج آسیب پذیری را به تفصیل ارائه کرده است. یکی از آسیب‌پذیری‌ها به مالک دستگاه اجازه می‌دهد به اعلان‌های کاربران دیگر هنگام راه‌اندازی حساب‌های کاربری متعدد دسترسی داشته باشد (این فقط برای تبلت‌ها اعمال می‌شود، زیرا تلفن‌های Galaxy از عملکرد چند کاربره پشتیبانی نمی‌کنند).

سامسونگ همچنین نقص هایی را اصلاح کرده است که به مهاجمان اجازه می دهد با استفاده از برنامه My Files فایل ایجاد کنند و دستگاه های بلوتوث را بدون تعامل کاربر جفت کنند.

سامسونگ جزئیات برخی از آسیب‌پذیری‌ها را مخفی نگه داشته است تا از سوء استفاده مهاجمان از آنها جلوگیری کند. به طور کلی، پچ ژانویه کمی هیجان انگیزتر از وصله های منتشر شده در چند ماه قبل است. به ویژه قابل توجه این واقعیت است که بخش نیمه هادی سامسونگ برخلاف دو وصله اخیر که آسیب پذیری هایی را که چندین تراشه اگزینوس را تحت تأثیر قرار می دهد برطرف کردند، در آخرین وصله کمکی نکرده است.

سامسونگ قبلاً به‌روزرسانی امنیتی ژانویه 2024 را برای برخی از دستگاه‌ها منتشر کرده است و آن را در چند هفته آینده برای بسیاری از دستگاه‌های واجد شرایط ارائه خواهد کرد. به‌روزرسانی، پس از اینکه برای دستگاه و کشور شما در دسترس قرار گرفت، از منوی تنظیمات » به‌روزرسانی نرم‌افزار، تلفن یا رایانه لوحی Galaxy شما قابل دانلود خواهد بود.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.