منابع های کنکور تربیت معلم فرهنگیان 1403 و 1404

مشاوران برتر در این مقاله قصد دارد به معرفی منابع های کنکور تربیت معلم فرهنگیان 1403 و 1404 را برای تمامی دانش اموزانی که می خواهند در کنکور سراسری شرکت کنند را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد کنکور تربیت معلم علاوه بر منابع های کنکور سراسری رشته های نظری شامل بخشی دیکر از مهارت ها ویژه معلمی است که دانش آموزان باید آن را بدانند تا شانس قبولی بالا را داشته باشند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

منابع های کنکور تربیت معلم

دانش آموزان باید دقت کنند که مانند روال قبل باید درس های دروس اختصاصی مربوط به رشته خود را مطالعه کنند و علاوه بر آن در جلسه کنکور 2 دفترچه به آنها داده می شود که دفترچه دوم مربوط به قبولی تربیت معلم فرهنگیان 1403 و 1404 است.

منابع و کتاب های مربوط به دفترچه دوم به شرح زیر است:

  • هوش و استعداد معلمی در کنکور فرهنگیان

  • تعلیم و تربیت اسلامی در کنکور فرهنگیان

2 منبع بالا هم دانش آموزان رشته تجربی و ریاضی و انسانی می توانند در کنار منابع های خود مطالعه کنند تا در کنکور سراسری فرهنگیان بتوانند موفق شوند.

ضریب درس هوش و استعداد معلمی دارای 3 است و ضریب درس تعلیم و تربیت اسلامی هم دارای ضریب 2 است.

ویژگی بهترین منابع های کنکور تربیت معلم و یا فرهنگیان

دانش اموزانی که می خواهند در کنکور سراسری و همچنین تربیت معلم شرکت کنند باید بهترین منابع ها را در اختیار داشته باشند و با بهترین اساتید کشور در ارتباط باشند.

موسسه های کنکوری زیادی در ایران وجود دارد که دروس رشته تجربی و ریاضی و انسانی را با بالاترین کیفیت در اختیار دانش اموزان قرار می دهد موسسه هایی مانند موسسه کنکوری حرف آخر ، و یا موسسه های آنلاینی و کلاس های خصوصی از ویژگی های آن ها است.

ویژگی های بهترین منابع های کنکور تربیت معلم و یا فرهنگیان به شرح زیر است.

بحث قیمتی : منابع باید قیمتی قابل قبول و مناسب داشته باشند، تا دانش اموزان بتوانند به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنند برای اطلاعا از قیمت محصولات حرف آخر و سایر موسسه های دیگر می توانید با آنها در ارتباط باشید

جامعیت: بهترین منابع کنکور سراسری باید تمامی مباحث و درس‌ها را به طور جامع پوشش دهند، تا دانش اموزان بتوانند به راحتی تمامی مفاهیم را درک کنند و آماده‌ی آزمون شوند.

سادگی و وضوح: منابع باید به زبانی ساده و قابل فهم نوشته شوند، تا دانش اموزان بتوانند درک بهتری از مباحث داشته باشند و در مطالعه‌ی خود پیشرفت کنند.

تأکید بر مهم‌ترین مباحث: منابع باید بر مهم‌ترین و مطرح‌ترین مباحث کنکور سراسری تأکید کنند و دانش اموزان را در جهت دستیابی به نمره‌ی بالاتر راهنمایی کنند.

پاره‌ای از سوالات واقعی کنکور: بهترین منابع باید حداقل شامل بخشی از سوالات واقعی کنکور سراسری باشند، تا داوطلبان با نحوه‌ی پرسش و پاسخگویی به سوالات آشنا شوند.

تمرین و تست: کتاب‌ها و جزوه‌های کنکور باید حاوی تمرین‌ها و تست‌های متنوع با درج پاسخنامه‌ها باشند، تا دانش اموزان بتوانند خودآزمونی منظم داشته باشند و استراتژی‌های مناسب برای حل سوالات را پیدا کنند.

مرجع‌پذیری: منابع باید با ارجاع به منابع دیگر و منابع علمی قوی، اعتبار و مرجعیت خود را اثبات کنند و دانش اموزان را به مطالعه‌ی بیشتر در مورد مباحث موضوعه تشویق کنند.

به‌روزبودن: نکته دیگری که باید در نظر گرفته شود، به‌روزبودن منابع است؛ چرا که محتوای کنکور سراسری هر ساله تغییر می‌کند و منابع نیز باید با این تغییرات همراه شوند.

مشاوره و راهنمایی دانش اموزان : بهترین منابع به دانش اموزان نیز مشاوره مناسبی در مورد رشته‌ی انتخابی، ارزشیابی و تصحیح خطاهایشان بدهند همچنین مشاوره تخصصی و عمومی در مورد روند مطالعه درس ها و تست زنی و نحوه مرور و همچنین جمع بندی را در اختیار دانش اموزان قرار دهد تا راهنمایی مناسبی برای آن‌ها باشند.

برای ارتباط با مشاوران برتر حرف آخر و یا مشاوران سایر موسسه ها می توانید به سایت مربوطه مراجعه کنید

تنوع: برترین منابع باید تنوعی در طریقه‌ی ارائه‌ی مطالب و نمونه‌های تستی داشته باشند تا دانش اموزان با راهکارها و استراتژی‌های متنوعی برای حل سوالات آشنا شوند.

این ویژگی‌ها تنها بخشی از معیارهایی هستند که برای انتخاب بهترین منابع کنکور سراسری باید در نظر گرفته شوند. علاوه بر این، تجربه‌ی شخصی و استفاده‌ی دانشجویان دیگر نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

سخن پایان در مورد قبولی در کنکور تربیت معلم

دانش اموزان برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان برای تلاش و پشتکار بیشتری بکنند تا بتوانند رقیب های خود را کنار بزنند و در این رقابت سخت به راحتی موفق شوند

برای آمادگی در کنکور تربیت معلم، ممکن است از منابع زیر استفاده کنید:

کتاب‌های درسی: درسنامه‌ها و کتاب‌هایی که توسط وزارت آموزش و پرورش برای دروس مختلف ارائه می‌شود، معمولاً کتابهای خوبی در زمینه آموزش و یادگیری این کتاب ها در بازار است که به راحتی می توانید ان را خریداری کنید

کتابهای کنکوری: مجموعه کتابهای کنکور تربیت معلم که توسط ناشران مختلف مانند گاج ، خیلی سبز ، نشر الگو و … منتشر می‌شوند. این کتاب‌ها مطالبی را درباره‌ی موضوعات کنکوری به صورت خلاصه شده ارائه می‌دهند و ممکن است به شما کمک کنند تا با منابع اصلی زمینه‌ی کنکور آشنا شوید.

آزمون های آزمایشی : استفاده از بانک سوالات پیشین کنکور و یا آزمون های آزمایشی می‌تواند به شما کمک کند تا با ساختار و نوع سوالات آشنا شوید و تجربه کنکور را تمرین کنید.

طبقه تجربه اثبات شده که آزمون های ازمایشی خیلی از دانش اموزان را با سوالات در کنکور آشنا می کند و سره جلسه کنکور بدون اینکه غافل گیر شوند می توانند بهترین نتیج را کسب کنند.

کلاس‌های آمادگی: ممکن است در شهر شما کلاس‌های آمادگی برای کنکور تربیت معلم برگزار شود. در این کلاس‌ها، استادان تجربه‌ای در زمینه‌ی کنکور دارند و ممکن است با ارائه‌ی تمرین‌ها و راهنمایی‌های مفید، به شما در آمادگی بهتر کمک کنند.

مهم است که برای آمادگی کنکور تربیت معلم به منابع مناسبی رجوع کنید و با مطالعه‌ی دقیق و تمرین‌های مستمر، خودتان را برای کنکور آماده کنید. توصیه می‌شود از منابع معتبر استفاده کنید و در صورت نیاز به راهنمایی، از مشاوران تحصیلی و اساتید حوزه تربیت معلم استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.