احتمالا Galaxy S24 اتصال ماهواره ای دو طرفه را برای مواقع اضطراری از دست بدهد

سال گذشته، شایعه شده بود که سامسونگ ممکن است گلکسی S23 را به اتصال ماهواره ای شبیه به آیفون برای مواقع اضطراری مجهز کند. با این حال، سری گلکسی S23 فاقد این ویژگی بود و رئیس بخش گوشی های هوشمند سامسونگ مدعی شد که اکوسیستم اتصال ماهواره ای دو طرفه به اندازه کافی بالغ نیست.

چندین شایعه سپس ادعا کردند که سامسونگ اتصال ماهواره ای دو طرفه را با سری گلکسی اس 24 ارائه خواهد کرد و اسکرین شات های One UI 6.1 به این ویژگی اشاره کردند. بنابراین، انتظار می رفت که گوشی پرچمدار آینده این شرکت مطمئناً دارای اتصال ماهواره ای باشد.

با این حال، به نظر می رسد که شرکت کره جنوبی بار دیگر از این ویژگی صرف نظر خواهد کرد.

Galaxy S24 ممکن است فاقد اتصال ماهواره ای دو طرفه برای مواقع اضطراری باشد

گزارش جدیدی از ETNews ادعا می کند که سامسونگ دو هفته قبل از معرفی رسمی، در حال آزمایش گلکسی S24 با سه اپراتور شبکه در کره جنوبی – KT، LG Uplus و SK Telecom است. اپراتورهای تلفن همراه در حال آزمایش هستند که آیا Galaxy S24 Ultra آنطور که باید در شبکه های تلفن همراه خود عمل کند یا خیر. سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا را به آنها ارائه کرد که به شکل جعبه ناهار بسته بندی شده است تا ظاهر آن آشکار نشود، که این یک رویه معمولی در میان سازندگان گوشی های هوشمند قبل از عرضه است.

به نظر می رسد که هیچ اشاره ای به اتصال دو طرفه ماهواره ای در این تلفن وجود ندارد، که می تواند به این معنی باشد که ممکن است سامسونگ به دلایل نامعلوم از استفاده از آن صرف نظر کرده باشد.

سیستم های ارتباطی ماهواره ای شبکه های سامسونگ NTN - چیکاو

سیستم های ارتباطی ماهواره ای شبکه های سامسونگ NTN

این ویژگی قرار بود در مواقع اضطراری و در شرایطی که دریافت شبکه تلفن همراه در دسترس نیست استفاده شود. از یک باند فرکانس باند L برای ارسال اعلان نجات استفاده می کند، که معمولاً به تیم واکنش اضطراری در منطقه (در صورت وجود) ارسال می شود. این ویژگی برای اولین بار در سری آیفون 14 که سال گذشته عرضه شد، عرضه شد.

هواوی نیز ویژگی مشابهی را در برخی از گوشی های پرچمدار خود آورده است، اما هیچ برند اندرویدی دیگری از این ویژگی در گوشی های پرچمدار خود استفاده نکرده است. ظاهراً سامسونگ فکر می‌کند که نیازی به عجله در این ویژگی نیست.

در حالی که اپل از یک ساختار یک طرفه برای ارسال سیگنال های مضطرب به مقامات مربوطه استفاده می کند، گفته می شود سامسونگ در حال کار بر روی ساختاری دو طرفه است که در آن کاربران می توانند در صورت گیرکردن بدون شبکه تلفن همراه، پیام ارسال و دریافت کنند.

یکی از کارشناسان داخلی ادعا می کند که اتصال ماهواره ای دو طرفه سامسونگ در سری گلکسی S25 که انتظار می رود یک گوشی حماسی باشد، استفاده خواهد شد. سامسونگ ویژگی اتصال دو طرفه ماهواره ای خود را توسعه داده است و احتمالاً در Exynos 2400 وجود دارد، اما ممکن است در Galaxy S24 از آن استفاده نشود.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.