معرفی محصولات جدید کیا در ایران

شرکت خودروسازی کیا، در کشور کره جنوبی تاسیس شده و محصولات متنوعی را تولید می‌کند. کیا به انواع بازارهای آسیایی، اروپایی و آمریکا صادرات دارد و برند معتبری است.

خودروهای کیا معمولا با چند سطح آپشن و متناسب با بازار صادراتی تولید می‌شوند. در این میان، خودروهای اقتصادی نیز با قیمت مناسب وجود دارند. محصولات کیا و هیوندای از گذشته در بازار کشور حضور داشتند و فروش خوبی را تجربه کردند. خودروهایی مانند کیا سراتو، کیا سورنتو، کیا اسپورتیج، کیا موهاوی و … از جمله پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات کیا در ایران هستند.

اما ممنوعیت واردات خودرو، وقفه‌ای را در حضور این برند ایجاد کرد. اکنون پس از مدت‌ها، شرکت جدیدی با نام کوشا خودرو، به عنوان نماینده کیا در ایران انتخاب شده و محصولات جدید کیا را عرضه می‌کند. از آن جایی که قیمت خودرو وارداتی باید کم‌تر از 20 هزار یورو باشد، بنابراین کوشا خودرو محدودیت انتخاب داشته و سعی کرده تا محصولات اقتصادی را وارد کند.

تاکنون تعدادی از محصولات جدید کیا در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه شده است. همچنین خودروهای سلتوس و سونت به دست مشتریان رسیده است.

کیا سلتوس

این کراس‌اور کوچک، نخستین خودرویی بود که کوشا خودرو با قیمت 2.6 میلیارد تومان تحویل مشتریان داد. سلتوس از موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی نیرو می‌گیرد و 132 اسب‌بخار قدرت و 157 نیوتن‌متر گشتاور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. گیربکس سلتوس از نوع تیپ ترونیک 6 سرعته بوده و مصرف سوختش معادل 6.9 لیتر در هر صد کیلومتر است. امکانات این کراس‌اور کوچک عبارتند از: کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، دوربین عقب، نمایشگر 8 اینچی  و … .

کیا سونت

سونت هم کراس‌اوری کوچک و اقتصادی از برند کیا است که ابعادی کوچک‌تر از سلتوس داشته و قیمت آن نیز کمتر است. این محصول خودرویی مناسب جوانان است و با قیمت 2.1 میلیارد تومان عرضه شده است.

سونت به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است، که خروجی‌ای برابر 114 اسب‌بخار قدرت و 147 نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد. این خروجی توسط گیربکس CVT به چرخ‌های جلویی خودرو منتقل می‌شود. امکانات کیا سونت عبارتند از کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، رینگ 16 اینچی، سانروف، دی‌لایت، نمایشگر 8 اینچی، سنسور نور، دوربین عقب، تهویه مطبوع دستی و … . سری اول کیا سونت، چند روز پیش به مشتریان تحویل داده شد.

کیا K5

کیا K5 نام جدید اپتیماست و این خودرو با نام جدید K5 در بازارهای جهانی حضور پیدا کرده است. کیا K5 با مدل 2023 وارد ایران شده است و کوشا خودرو چند روز پیش رسما از آن رونمایی کرد.

متاسفانه به دلیل محدودیت‌های قیمتی، کوشا خودرو نسخه پایه و کم آپشن اپتیما جدید را عرضه می‌کند. این سدان، با فرم بدنه فست بک طراحی شده و ظاهر جذاب و اسپرتی دارد. این خودرو 4.9 متری اکنون در حال گذراندن مراحل پایانی دریافت استاندارد است و قیمت نهایی آن هنوز مشخص نشده است.

کیا اپتیما کوشا خودرو، به موتور 2 لیتری تنفس طبیعی با 150 اسب‌بخار قدرت و 196 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. این پیشرانه با گیربکس اتوماتیک 6 سرعته هماهنگ شده است. نسخه وارداتی کوشا خودرو، ویژگی‌هایی مانند رینگ‌های 17 اینچی، نمایشگر 8 اینچی، سیستم مدیریت پایداری خودرو، هشدار باقی ماندن سرنشین عقب و … دارد. متاسفانه کیا K5 وارداتی کوشا خودرو ویژگی‌ها و امکاناتی مانند فرمان دی کات، روکش چرمی صندلی‌ها، گرم‌کن و سردکن صندلی و … را ندارد.

کیا اسپورتیج

کوشا خودرو قرار است محبوب‌ترین کراس‌اور کیا در ایران را نیز وارد کند. این خودرو قبلا در شوروم کوشا خودرو حضور داشته، اما هنوز به طور انبوه وارد کشور نشده است و بنابراین قیمت آن نیز مشخص نیست.

اسپورتیج وارداتی کوشا خودرو از نسل پنجم این خودرو بوده و با پیشرانه 1.6 لیتری و گیربکس7 سرعته دوکلاچه تر همراه است. حداکثر خروجی این پیشرانه به 178 اسب‌بخار قدرت و 265 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. اسپورتیج جدید بر پایه پلتفرم کاملا جدید N3 گروه هیوندای-کیا بنا شده که برای اولین بار در سال 2019 معرفی شد. ابعاد کیا اسپورتیج از کراس‌اورهای سلتوس و سونت بزرگ‌تر است.

به زودی عرضه و واردات کیا اسپورتیج توسط  کوشا خودرو آغاز خواهد شد و می توانید قیمت خودرو هایی که هنوز مشخص نیست را در صفحه قیمت خودرو باما (https://bama.ir/price) مشاهده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.