نسل بعدی هدست ویژن پرو اپل می تواند از صفحه نمایش روشن تر سامسونگ استفاده کند

اپل سال گذشته از اولین هدست واقعیت ترکیبی خود با نام Vision Pro رونمایی کرد، اما هنوز نمی توانید آن را بخرید. گزارش ها ادعا می کنند که اپل قصد دارد Vision Pro را در مارس 2024 عرضه کند و در آن زمان است که اگر بتوانید قیمت 3500 دلاری را درک کنید، می توانید آن را خریداری کنید.

اپل با نسل بعدی هدست خود می‌تواند صفحه‌نمایش روشن‌تر و کم مصرف‌تر را به ارمغان بیاورد و این پنل می‌تواند از سامسونگ باشد.

گزارش جدیدی از شرکت تحقیقات بازار Omdia ادعا می کند که اپل می تواند نسل بعدی هدست ویژن پرو را در سال 2027 عرضه کند. در حالی که نسل فعلی ویژن پرو از صفحه نمایش MicroOLED با نور پس زمینه سفید و فیلتر رنگی استفاده می کند، دستگاه نسل بعدی می تواند از آن استفاده کند.

صفحه نمایش RGB OLEDOS (OLED روی سیلیکون) که روشنایی بالاتر و درخشندگی رنگ بیشتری را ارائه می دهد. در تنظیمات فعلی، وقتی نور پس‌زمینه سفید از فیلتر رنگی عبور می‌کند، از دست دادن نور رخ می‌دهد، اما این مشکل در صفحه RGB OLEDOS وجود ندارد.

میکرو نمایشگر OLED 2K eMagin - چیکاو

در حال حاضر، چندین شرکت در حال ساخت پنل های MicroOLED با فیلترهای رنگی هستند، اما ظرفیت تولید آنها بسیار کم است. با این حال، تنها شرکت مستقر در ایالات متحده eMagin پانل های RGB OLEDOS را برای استفاده نظامی می سازد. Samsung Display چند ماه پیش eMagin را خریداری کرد. اپل می تواند از یکی از این پنل های OLEDOS برای نسل بعدی هدست Vision Pro خود استفاده کند. گفته می شود سامسونگ در حال آماده سازی ظرفیت های تولید بالاتر است و می تواند در آینده از اپل سفارش بگیرد.

نسل فعلی ویژن پرو از صفحه نمایش 1.42 اینچی OLEDOS با وضوح 3648 در 3144 پیکسل (11.47 مگاپیکسل) و تراکم پیکسلی 3391pp استفاده می کند. اپل از دو نمایشگر در دو طرف Vision Pro استفاده کرده است. صفحه نمایش 6 اینچی بیرونی هدست از یک پنل OLED از LG Display استفاده می کند که دارای وضوح 800 در 360 پیکسل و تراکم پیکسلی 145ppi است.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.