طراحی لباس با هوش مصنوعی + معرفی 5 ابزار

قلمرو طراحی لباس با هوش مصنوعی صحنه جهانی را متحول کرده است و صنعت پوشاک نیز در خط مقدم این تحول در حال پیشروی می باشد. کاربردهای هوش مصنوعی در طراحی مد بسیار گسترده و متنوع است و از تجزیه و تحلیل رفتار مشتری گرفته تا ارتقای استانداردهای عکاسی محصول را در بر می گیرد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اما هوش مصنوعی چقدر در طراحی مد مؤثر است و چگونه می تواند بر کسب و کار شما تأثیر بگذارد؟

چگونه از هوش مصنوعی در طراحی لباس استفاده می شود؟

ممکن است فکر کنید از هوش مصنوعی تنها بتوان در طراحی لباس و یا یک یا دو کار محدود دیگر بهره برد ولی این ابزار کاربردهای زیادی در دنیای مد و پوشاک دارد و در توسعه و بهبود اکثر زمینه های چرخه لباس از تولید تا فروش و ردیابی فروش و البته طراحی بسیار موثر نموده است.

برخی از کاربردهای رایج هوش مصنوعی در صنعت لباس عبارتند از:

هوش مصنوعی در صنعت لباس

  • مدیریت زنجیره تامین
  • هوش تجاری
  • استراتژی بازاریابی
  • پیش بینی روندها
  • افزایش فروش تجارت الکترونیک
  • کمک به مشتریان
  • شخصی سازی
  • عکس های محصول
  • و بله، طراحی لباس

کدام برندهای مد از هوش مصنوعی استفاده می کنند؟

هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار تجاری توسط طیف گسترده ای از شرکت ها استفاده می شود. در حالی که به نظر می رسد برندهای بزرگ هنوز از هوش مصنوعی برای طراحی به صورت گسترده استفاده نکرده اند، اما در بازاریابی توسط شرکت هایی مانند SHEIN، Dior، H&M، Nike و Zara از این ابزار قدرتمند بهره گرفته شده است.

طراحی لباس هوش مصنوعی چیست؟

5 نمونه شگفت انگیز از طراحی مد با هوش مصنوعی

می توان گفت استفاده از هوش مصنوعی در دنیای مد هنوز از نظر دامنه و پهنه کاربرد محدود است، اما به سرعت در حال گسترش است. در اینجا 5 نمونه از نحوه لباس پوشیدن ما توسط هوش مصنوعی وجود دارد.

 Booth.ai

Booth.ai که در سال 2022 تأسیس شد، با ایجاد عکس‌ محصول با کیفیت و به سادگی، به فروشگاه آنلاین لباس کمک می‌کند. برای طراحان مد مستقل، این کار راه اندازی فروشگاه آنلاین و به نمایش گذاشتن طرح های آنان را آسان می کند.

CALA

CALA یک پلتفرم مدیریت کسب و کار است که برای مد طراحی شده است و همه چیز را از طراحی محصول تا توسعه وب ساده می کند. و اکنون، آنها با OpenAI شریک شده اند تا فناوری هوش مصنوعی را به دنیای مد بیاورند.

با استفاده از قابلیت‌های DALL•E، CALA ابزار جدیدی را معرفی می‌کند که امکان ایجاد طرح‌های منحصربه‌فرد مبتنی بر هوش مصنوعی، تبدیل به ماکت‌های سه بعدی و تحقق طراحی ذهنی انسان  را فراهم می‌کند.

نرم افزار طراحی با هوش مصنوعی

Lalaland

درست خواندید شما در مورد “این شخص وجود ندارد” شنیده اید، اما اکنون برای “این مدل وجود ندارد” آماده شوید. Lalaland مدل‌های انسانی سه بعدی واقعی ایجاد می‌کند که می‌توان آن‌ها را سفارشی کرد و با هر سبکی که می‌توانید تصور آن را داشته باشید استایل دهید.

نظرات صاحب نظران ممکن است متفاوت باشد، برخی آن را نوآوری نگران‌کننده  می‌دانند، و برخی دیگر آن را یک تلاش نگران‌کننده برای از بین بردن برخی مشاغل  می‌دانند. با این حال، شکی وجود ندارد که گام های قابل توجه در پیشرفت هوش مصنوعی را برجسته می کند.

Resleeve

وقتی به طراحی مد توسط هوش مصنوعی فکر می کنید، احتمالاً برنامه ای را برای طراحی لباس با هوش مصنوعی در سر دارید  که سپس بتوانید آن را به واقعیت تبدیل کنید. اگر این چیزی است که شما نیاز دارید، به دنبال چیزی به غیر از  Resleeve نباشید.

با استفاده از این ابزار می‌توانید محصولات را آپلود کنید و طرح‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی را برای انتخاب دریافت کنید. همچنین می‌توانید طرح‌ها را به ماکت‌ها تبدیل کنید، عکس‌های مجازی ایجاد کنید و طرح‌های خود را با اعلان‌های متنی ساده خلق کنید.

 هفته مد هوش مصنوعی

در آوریل 2023، در افتتاحیه هفته مد هوش مصنوعی، یک طراح پرتغالی برنده جایزه برتر شد. بله و این برتری با ترکیب شیوه سنتی و طراحی با هوش مصنوعی برای برنده به بار آمد.

یکی از قابل توجه ترین عناصر این نمایش این است که به معنای واقعی کلمه برای هر کسی قابل ورود است و به این ترتیب مرزهای طراحی مد در حال جابجایی می باشد.

جوانب مثبت و منفی طراحی مد با هوش مصنوعی

افزایش خلاقیت: ابزارهای هوش مصنوعی پیشنهادهای خلاقانه ای را ارائه می دهند، ایده های جدید و ترکیب های غیر متعارفی را که ممکن است در نظر گرفته نشده باشند، به طراحان الهام می بخشد.
بینش های مبتنی بر داده: هوش مصنوعی روندهای مد و تمایل مصرف کننده را از مجموعه داده های گسترده تجزیه و تحلیل می کند و به طراحان امکان می دهد سبک هایی را مطابق با تقاضای بازار ایجاد کنند.
شخصی‌سازی: هوش مصنوعی طراحی‌ها را بر اساس ترجیحات مشتری انجام می‌دهد، آیتم‌های مد منحصر به فرد و سفارشی را ایجاد می‌کند و رضایت مشتری را افزایش می‌دهد.
پایداری: هوش مصنوعی به بهینه‌سازی استفاده از مواد، کاهش ضایعات و تقویت شیوه‌های طراحی سازگار با محیط زیست در صنعت مد کمک می‌کند.

معایب طراحی مد هوش مصنوعی

از دست دادن خلاقیت انسانی: اتکای بیش از حد به هوش مصنوعی ممکن است منجر به از بین رفتن عناصر هنری و احساسی شود که طراحان انسانی در کار خود به کار می برده اند.
چالش منحصر به‌ فرد: از آنجایی که هوش مصنوعی طرح‌هایی را بر اساس تمایلات ایجاد می‌کند، خطر یکنواختی و از بین رفتن تضاد ها را بوجود می آورد و ایجاد نوآوری های لباس که واقعا منحصر به فرد و برجسته باشند را دشوارتر می‌کند.
شهود محدود: هوش مصنوعی فاقد خلاقیت و شهود ذاتی طراحان انسانی است که به طور بالقوه منجر به طرح هایی می شود که فاقد عمق یا طنین احساسی خاص هستند.
نگرانی‌های اخلاقی: هوش مصنوعی در صورتی که روی مجموعه داده‌های منسجم و متناسب بنا نشود، می‌تواند به طور ناخواسته سوگیری اجتماعی را قوت بخشد، که منجر به طرح‌هایی شود که رفتار و اخلاق انسانی را تهدید کند.
سرمایه‌گذاری اولیه بالا: پیاده‌سازی سیستم‌های هوش مصنوعی و مدل‌های آموزشی می‌تواند گران باشد، به‌ویژه برای مشاغل کوچکتر پوشاک با منابع محدود.
به طور کلی، هوش مصنوعی فرصت های جدید و هیجان انگیزی را برای طراحی مد فراهم می کند که هنوز کامل نیست. حال اگر شما می‌خواهید برند بزرگ پوشاک جدیدی را پایه ریزی کنید، باید از هوش مصنوعی برای توانمندسازی طراحان خود استفاده کنید، نه اینکه آنها را جایگزین کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.