آیا فعال کردن Developer Options اندروید بی خطر است؟

منوی مخفی Developer Options به شما کنترل بیشتری بر روی دستگاه اندرویدی خود می دهد، اما قبل از فعال کردن آن، مزایا و معایب آن را بسنجید.

جواب سریع

  •  گزینه های برنامه نویس در درجه اول برای توسعه دهندگان برنامه اندروید هستند و می توانند برای کارهایی مانند اشکال زدایی USB یا نظارت بر عملکرد برنامه مفید باشند.
  •  فعال کردن گزینه‌های برنامه‌نویس می‌تواند منجر به رفتارهای غیرمنتظره‌ای مانند افزایش مصرف باتری، عملکرد ضعیف دستگاه یا مشکلات صوتی شود.
  •  اگرچه فعال کردن گزینه‌های توسعه‌دهنده ممکن است شما را در معرض حملات از راه دور یا بدافزار قرار ندهد، مهم است که قبل از ایجاد هر گونه تغییری برای جلوگیری از خطرات احتمالی، درک خوبی از آنچه هر تنظیمات انجام می‌دهد داشته باشید.

اکثر مردم هیچ دلیلی برای فعال کردن گزینه‌های توسعه‌دهنده ندارند، اما زمانی فرا می‌رسد که برخی از ما خود را در آن جهت تحت فشار قرار می‌دهیم. اندروید به صورت پیش فرض گزینه های توسعه دهنده را پنهان می کند. این سؤال پیش می‌آید: آیا روشن کردن آنها اشکالی دارد؟

گزینه های برنامه نویس اندروید چیست؟

گزینه‌های برنامه‌نویس تنظیماتی هستند که عمدتاً مورد توجه توسعه‌دهندگان برنامه اندروید هستند. این شامل ویژگی هایی مانند روشن نگه داشتن صفحه نمایش تلفن به طور نامحدود در زمانی که دستگاه به برق متصل است، می شود تا بتوانید عملکرد یک برنامه را در مدت زمان طولانی نظارت کنید.

یکی از رایج ترین دلایلی که مردم به دنبال Developer Options هستند، فعال کردن اشکال زدایی USB است که برای نصب برنامه های اندروید از رایانه شخصی یا فلش کردن یک رام سفارشی ضروری است. می‌توانید با بررسی بهترین گزینه‌های توسعه‌دهنده اندروید که ارزش تغییر دادن دارند، نحوه فعال کردن گزینه‌های توسعه‌دهنده را بیاموزید.

خطرات فعال کردن Developer Options چیست؟

در اینجا چند راه وجود دارد که ممکن است مشکلات پیش بیاید:

  • می توانید تلفن خود را طوری تنظیم کنید که به طور همزمان به LTE و Wi-Fi متصل بماند. این منجر به افزایش مصرف باتری می شود و شما را متعجب می کند که چرا گوشی شما آنقدر که انتظار داشتید دوام نمی آورد.
  • همچنین می‌توانید سرعت انیمیشن برنامه‌ها را تغییر دهید، دستگاهی را بسیار کند به نظر بیاورید یا انگار اصلاً انیمیشن‌ها را نمایش نمی‌دهد.
  • ممکن است تنظیمات صوتی را تغییر دهید که باعث می شود صدا لکنت، خیلی نرم یا خیلی بلند باشد.
  • ممکن است کدک های لازم برای پخش ویدیو در برنامه های مختلف را غیرفعال کنید.

اینها برخی از تنظیماتی است که ممکن است فراموش کنید با گذشت زمان تغییر داده اید. و آن‌ها از آن دسته‌هایی هستند که ممکن است یک دوست یا یک تعمیرگاه فکرش را نکند تا بررسی کند که آیا تلفن شما خراب کار می‌کند یا خیر.

چرا گزینه های برنامه نویس ایمن برای فعال کردن هستند؟

اگر کاربر پیشرفته ای هستید که از سرهم بندی ابزارهای خود لذت می برید، احتمالاً ایده خوبی برای تعمیر گوشی خود دارید. احتمالاً بیشتر نگران این هستید که آیا فعال کردن گزینه‌های توسعه‌دهنده شما را در معرض حملات از راه دور، بدافزارها و سایر تهدیدات قرار می‌دهد.

همه انواع بدافزارها و سایر تهدیدات امنیتی دستگاه‌های اندروید را هدف قرار می‌دهند، اما معمولاً بررسی نمی‌کنند که آیا Developer Options شما فعال هستند یا خیر. مگر اینکه یک مهاجم به طور خاص شما را هدف قرار دهد، آنها کد خود را طوری طراحی می کنند که کمترین مخرج مشترک را دنبال کند. این بدان معناست که دستگاه‌هایی که افراد معمولی از آن‌ها استفاده می‌کنند، جایی که گزینه‌های توسعه‌دهنده غیرفعال هستند.

چنین بدافزاری سخت‌افزار قدیمی‌تر را هدف قرار می‌دهد، نسخه‌های قدیمی اندروید حاوی آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری هستند که وصله نشده‌اند. یا به نصب APK شما از یک منبع غیرقابل اعتماد بستگی دارند. برای مثال، نسخه‌های کرک شده برنامه‌های پولی، راهی جذاب برای نفوذ به کدهای مخرب هستند. غیرفعال نگه داشتن گزینه‌های توسعه‌دهنده فهرستی از نکات برای جلوگیری از بدافزارهای خطرناک در اندروید را ایجاد نمی‌کند.

فعال کردن اشکال زدایی USB، انتقال نرم افزار از رایانه شخصی به تلفن خود را از طریق اتصال سیمی امکان پذیر می کند، اما همچنان باید اتصال را تأیید کنید. همین امر در مورد اشکال زدایی بی سیم نیز صادق است. در هر صورت، یک مهاجم نیاز به دسترسی فیزیکی به دستگاه شما دارد یا یک برنامه باید شما را فریب دهد تا اتصال را تأیید کنید. گوشی شما مانند زمانی که بوت لودر را باز کنید، آسیب پذیر نیست.

جمع بندی

گزینه Developer Options منحصراً برای توسعه دهندگان نیست. آنها همچنین برای علاقه مندان با دانش عمیق تر از نحوه کار دستگاه های Android خود هستند. اگر نمی دانید یک تنظیم پس از خواندن نام آن یا تحقیق در وب چه کاری انجام می دهد، احتمالاً می خواهید آن را به حال خود رها کنید. وقتی با گزینه های توسعه دهنده بازی می کنید، نه شخص دیگری، بلکه خودتان بزرگترین خطر برای دستگاه خود هستید.
منبع makeuseof
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.