بررسی گلکسی S23 FE؛ با ارزش ترین گوشی سامسونگ در سال 2023

سری گلکسی اس 23 بسیار خوب عمل کرده و فروش آن با اختلاف قابل توجهی از سری گلکسی اس 22 پیشی گرفته است. و اکنون، سامسونگ مدل Fan Edition را به این مجموعه اضافه کرده است که به مشتریان این امکان را می دهد تا بهترین ویژگی های Galaxy S23 را با قیمت کمتری دریافت کنند.

Galaxy S23 FE در ایالات متحده از 599 دلار شروع می شود و در برخی بازارها قیمتی مشابه با Galaxy S21 FE دارد و در برخی دیگر کمی گرانتر است. اگر به دنبال خرید یک گوشی هوشمند جدید هستید، باید یکی را انتخاب کنید؟ این سؤالی است که این بررسی قصد دارد به آن پاسخ دهد، بنابراین بیایید شروع کنیم.

طراحی

گلکسی اس 23 FE یک تلفن معمولی و دارای شیشه در جلو و پشت (هر دو گوریلا گلس 5) و یک قاب آلومینیومی کمی خمیده است، اگرچه سنگین‌ اما در دستان بسیار عالی است. ابعاد کلی بسیار شبیه به ابعاد گلکسی +S23 است – آنقدر شبیه به هم هستند که S23 FE به خوبی در قاب +S23 قرار می گیرد.

طراحی گلکسی S23 FE - چیکاو

S23 FE دارای سه بریدگی مجزا برای دوربین های عقب است که مشابه دیگر مدل های گلکسی S23 است. با این حال، پشت شیشه ای FE روکشی براق دارد که ظاهر خوبی دارد، اما اگر دوست ندارید اثر انگشت و لکه را ببینید، به تمیز کردن منظم نیاز دارد. همانطور که انتظار می رود، پشت شیشه ای گوشی را لغزنده می کند، بنابراین اگر دست و پا چلفتی هستید و تمایل به انداختن مرتب وسایل دارید، ممکن است بخواهید از قاب استفاده کنید.

تنها نکته منفی که می توانم در مورد طراحی S23 FE بگویم این است که حاشیه های اطراف نمایشگر کمی بیش از حد بزرگ هستند. حاشیه‌ها نسبت به پرچم‌داران سامسونگ به آنچه در میان‌رده‌هایی مانند گلکسی A54 می‌بینید نزدیک‌تر هستند، که ممکن است ظاهر را برای برخی خراب کند. من همچنین طرفدار حاشیه بازتابنده اطراف دوربین جلو نیستم، زیرا می‌تواند حواس پرتی را در طول استفاده روزمره منحرف کند، اما این بیشتر یک نکته مهم است و احتمالاً همه را به یک اندازه دردسر نخواهد کرد.

نمایشگر، صدا

گلکسی اس 23 FE با صفحه نمایش تخت 6.4 اینچی Dynamic AMOLED 2X با نرخ تازه سازی تطبیقی ​​120 هرتز عرضه می شود و تجربه تماشای آن به همان اندازه ای است که از یک گوشی هوشمند رده بالا سامسونگ انتظار دارید. بر روی کاغذ، حداکثر روشنایی صفحه نمایش S23 FE کمتر از گلکسی S23 یا +S23 است، اما در دنیای واقعی، حتی در زیر نور شدید خورشید، به سختی می‌توانید نقص‌هایی را با خوانایی در فضای باز پیدا کنید.

S23 FE دارای حسگر اثر انگشت نوری است که در زیر نمایشگر قرار دارد. این سنسور کمی کندتر از سنسور اثر انگشت اولتراسونیک در گلکسی S23، +S23 و S23 Ultra است، اما دقیق است و در کل بسیار خوب کار می کند. تشخیص چهره نیز در دسترس است، و گاهی اوقات ممکن است برق آسا باشد در حالی که گاهی ممکن است چند ثانیه طول بکشد.

برای صدا، Galaxy S23 FE به بلندگوهای استریو مجهز شده است که برای تماشای ویدیو و گوش دادن به موسیقی در خانه بسیار مناسب هستند. هیچ درگاه هدفون 3.5 میلی‌متری وجود ندارد، که جای تعجب نیست، و همچنین هیچ هدفونی در جعبه ندارید، بنابراین مجبور خواهید بود گوشی خود را بیاورید. اگر هیچی ندارید، می‌توانید Galaxy Buds FE، مقرون به صرفه‌ترین هدفون بی‌سیم سامسونگ را انتخاب کنید (بررسی ما را در اینجا بررسی کنید).

دوربین

گلکسی اس 23 FE با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در پشت، بالاتر از دوربین 12 مگاپیکسلی گوشی های قبلی FE، به همراه یک دوربین 8 مگاپیکسلی برای زوم اپتیکال 3 برابر و یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض عرضه می شود. دوربین اصلی تنها ارتقاء در پشت است و تفاوت ایجاد می کند.

اکثر عکاسی‌های من شامل دو بچه‌ام است، از پسرم که فوتبال بازی می‌کند تا دخترم در تاب، و مشکلی برای گرفتن عکس‌های آنها نداشته‌ام، اگرچه باید از حالت Single Take استفاده کنم تا مطمئن شوم که عکس‌هایم را نمی‌گیرم. -تصاویر تار زمانی که بچه‌های من کاملاً ثابت نمی‌نشینند (مشکلی که سامسونگ ظاهراً در تلاش برای رفع آن است).

کیفیت تصویر در نور روز عالی است (حتی اگر به خوبی گلکسی S23 یا گلکسی Z Fold 5 نباشد)، با جزئیات زیاد و دقت رنگ بالا. عکس‌ها به‌طور پیش‌فرض با وضوح ۱۲ مگاپیکسل ذخیره می‌شوند، اما برای ثبت جزئیات بیشتر در عکس‌های منظره، می‌توانید به ۵۰ مگاپیکسل تغییر دهید. با این حال، HDR ممکن است کمی مورد توجه قرار گیرد.

عملکرد در محیط های کم نور و در شب نیز خوب است. دوربین به اندازه کافی هوشمند است تا در صورت نیاز حالت شب را به تنهایی روشن کند. با این حال، حالت شب گاهی اوقات می تواند در کاهش نویز بسیار تهاجمی باشد و در نتیجه همه چیز را خیلی روان کند. اگر متوجه شدید که این یک مشکل است، می‌توانید با ضربه زدن روی نماد هلال ماه در بالای دکمه‌های بزرگ‌نمایی، حالت خودکار شب را خاموش کنید.

دوربین زوم 3 برابر، هم در عکس‌های معمولی و هم در پرتره‌ها، عملکرد مناسبی دارد. رنگ‌ها دلپذیر هستند و محدوده دینامیکی نیز به همین ترتیب است، اگرچه تصاویر زوم S23 FE نسبتاً ملایم به نظر می‌رسند، چه با 3x چه 30x عکس بگیرید.

در مورد دوربین فوق عریض، برای عکس‌های نور روز خوب است و در شب نیز به اندازه کافی کار می‌کند، حداقل زمانی که حالت شب شروع می‌شود (همچنین می‌توانید در صورت تمایل به حالت شب اختصاصی دسترسی داشته باشید).

کارایی

Galaxy S23 FE در اکثر بازارها از چیپست Exynos 2200 گلکسی اس 22 استفاده می کند و این موضوع به دلیل شهرت کمتر تراشه های اگزینوس در چند سال گذشته و به دلیل برخورداری از Exynos 2200 برای بسیاری محل بحث بوده است. برخی مسائل مربوط به کارایی و گرمایش در سری گلکسی S22.

اما سامسونگ تمام این موارد را برای Galaxy S23 FE برطرف کرده است. عملکرد این گوشی روان است و می تواند هر چیزی را که به سمت آن پرتاب کنید کنترل کند. همچنین به لطف یک محفظه بخار بزرگتر کار می کند و می تواند نرخ فریم بالاتر را برای مدت طولانی تری در هنگام بازی حفظ کند. S23 FE دارای همان پردازنده گرافیکی Xclipse گلکسی S22 است، پردازنده ای که بر اساس معماری RDNA 2 AMD ساخته شده است که از ویژگی هایی مانند ردیابی پرتو پشتیبانی می کند. بازی های زیادی در اندروید وجود ندارد که دارای ردیابی پرتو باشند، اگرچه لیست بازی هایی که از آن پشتیبانی می کنند به طور مداوم در حال افزایش است.

چیزی که Galaxy S23 FE دریافت نمی کند، فناوری جدید ذخیره سازی UFS 4.0 است. از استاندارد قدیمی‌تر UFS 3.1 برای هر دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی استفاده می‌کند (اسلات microSD وجود ندارد). از سوی دیگر، سری گلکسی اس 23 از UFS 4.0 برای انواع با فضای ذخیره سازی 256 گیگابایت یا بیشتر استفاده می کند. با این حال، در حالی که UFS 4.0 روی کاغذ سریع‌تر است، واقعاً تفاوت قابل‌توجهی در استفاده روزمره ایجاد نمی‌کند، بنابراین یک اقدام قابل قبول برای کاهش هزینه است.

نرم افزار

علیرغم اینکه در همان روزی که گوگل اندروید 14 را منتشر کرد، گلکسی اس 23 FE به صورت رسمی عرضه شد، اما گلکسی اس 23 FE با اندروید 13 خارج از جعبه عرضه می شود که در زیر لایه رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ مدفون شده است. تمام ویژگی‌هایی را که در مدل‌های غیر FE پیدا می‌کنید (از جمله DeX سیمی و بی‌سیم) دارد و جزو اولین دستگاه‌های گلکسی خواهد بود که به‌روزرسانی Android 14 و One UI 6.0 را دریافت می‌کند که مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را به همراه خواهد داشت. می توانید در ویدیوی زیر بررسی کنید.

سامسونگ وعده چهار ارتقای سیستم عامل اصلی و پنج سال به روز رسانی امنیتی را می دهد، همانطور که این روزها برای بسیاری از گوشی هایش عادی است. البته دیگر چندان چشمگیر نیست، زیرا گوگل اکنون هفت به‌روزرسانی نسخه اندروید را برای دستگاه‌های پیکسل تضمین می‌کند. و در زمان نگارش این بررسی، سامسونگ هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه سیاست به‌روزرسانی خود را برای ارتقای سالانه Android و One UI گسترش خواهد داد، ارائه نکرده است (اگرچه می‌تواند شروع به ارائه به‌روزرسانی‌های امنیتی بیشتری کند).

عمر باتری

باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی گلکسی اس 23 FE هیچ رکوردی در طول عمر باتری ایجاد نمی‌کند، اما به اندازه‌ای خوب است که با ترکیبی از استفاده‌های اولیه (مانند پیمایش در رسانه‌های اجتماعی و بررسی ایمیل‌ها) و برخی کارهای نسبتاً سنگین مانند گرفتن یک روز کامل دوام بیاورد.

عمر باتری - چیکاو

S23 FE از شارژ بی سیم، شارژ بی سیم معکوس و شارژ سیمی 25 واتی پشتیبانی می کند. به طور طبیعی، شارژ سیمی سریع ترین است – باتری در کمتر از 80 دقیقه از 0 به 100 درصد و در 30 دقیقه اول از 0 به 50 درصد می رسد.

جمع بندی

حاشیه‌های بزرگ گلکسی اس 23 FE مانع از آن می‌شود که گوشی تاثیر اولیه خوبی داشته باشد. اما وقتی آن را بررسی کنید، داستان متفاوت است.

نقاط قوت:

  • صفحه نمایش تخت زیبا 120 هرتزی
  • طراحی ممتاز ضد آب
  • سریع و خنک اجرا می شود
  • عمر باتری خوب
  • دوربین های ارتقا یافته کیفیت تصویر بهتری را به ارمغان می آورند
  • واجد شرایط برای چهار ارتقاء سیستم عامل اصلی
  • 5G، پشتیبانی از Wi-Fi 6E

نقاط ضعف:

  • حاشیه‌های بزرگ حال و هوای میان‌رده‌ای می‌دهند
  • زوم عکس ها کمی بیش از حد نرم است
  • اندروید 14 را ندارد
امتیاز دهید
منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.