واتساپ امکان پیدا کردن چت های قفل شده را با یک کد مخفی می دهد

همانطور که اکثر شما می دانید، واتس اپ به شما اجازه می دهد تا با استفاده از رمز عبور یا بیومتریک، چت را قفل کنید. هنگامی که یک چت را قفل می کنید، برنامه برای حفظ حریم خصوصی بیشتر، آن را از بخش Chats به پوشه Locked Chats منتقل می کند. برای دسترسی به این پوشه، باید روی صفحه چت ها به پایین بکشید، روی چت های قفل شده کلیک کنید و هویت خود را با ارائه رمز عبور یا بیومتریک احراز هویت کنید. خب، طبق یک فاش جدید، WhatsApp به زودی به شما این امکان را می‌دهد که با تایپ یک کد مخفی در نوار جستجوی برنامه، چت‌های قفل شده را پیدا کنید.

کد مخفی را در نوار جستجو تایپ کنید تا چت های قفل شده را بیابید

این ویژگی جدید توسط WABetaInfo در آخرین نسخه بتا واتساپ برای اندروید (نسخه 2.23.21.9) مشاهده شد. این نشریه همچنین یک اسکرین شات از ویژگی کد مخفی را به اشتراک گذاشته است که به ما ایده ای در مورد نحوه عملکرد آن می دهد. طبق آن، یک کد مخفی می تواند یک کلمه یا حتی یک ایموجی باشد. از آنچه ما متوجه شدیم، هنگامی که یک کد مخفی ایجاد کردید، سپس می توانید آن را در نوار جستجوی برنامه تایپ کنید و تمام چت های قفل شده را به شما نشان می دهد.

در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که آیا تایپ کد مخفی فقط چت های قفل شده را نشان می دهد یا اینکه قفل چت را نیز باز می کند و به شما امکان دسترسی/ورود به مکالمه را می دهد. با این حال، ما فکر می‌کنیم که وارد کردن یک کد مخفی، قفل آن چت‌ها را نیز باز می‌کند، زیرا اگر اینطور نباشد، این ویژگی چندان مفید نخواهد بود، زیرا باید رمز عبور یا بیومتریک را ارائه دهید. اما این فقط حدس است. واتس اپ همچنین می تواند مسیر دیگری را طی کند.

در حال حاضر، همچنین هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه پس از ایجاد یک کد مخفی، چه اتفاقی برای پوشه Locked Chats خواهد افتاد، وجود ندارد. یعنی اگر پوشه Locked Chats غیرفعال شود، به شما امکان می دهد فقط با تایپ کد مخفی در نوار جستجو به چت های قفل شده دسترسی داشته باشید، یا اگر همچنان در دسترس باشد، به شما امکان می دهد چت های قفل شده خود را پیدا کنید و با استفاده از رمز عبور قفل آنها را باز کنید. و بیومتریک با این حال، ما فکر می کنیم که مورد دوم خواهد بود. یک کد مخفی راه دیگری برای یافتن چت های قفل شده است.

کد مخفی روی دستگاه های Companion نیز کار می کند

ویژگی کد مخفی همچنین مشکل قفل کردن چت ها در پلتفرم را برطرف می کند. در حال حاضر، وقتی چت را در تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود قفل می کنید، فقط در آن دستگاه قفل می شود و نه در دستگاه های Companion. این بدان معناست که چتی که در تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود قفل کرده اید از صفحه چت ها پنهان نمی شود و با یک رمز عبور یا بیومتریک در واتس اپ وب یا واتس اپ در رایانه شخصی ویندوز یا مک شما محافظت نمی شود.

بر اساس افشای جدید، هنگامی که ویژگی کد مخفی را راه اندازی کردید، چت هایی که در تلفن هوشمند یا تبلت خود قفل کرده اید نیز در دستگاه های Companion پنهان می شوند. این برای بسیاری از افرادی که چت ها را روی پلتفرم قفل می کنند، تسکین بزرگی خواهد بود. با این حال، هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که آیا می‌توانید با استفاده از این ویژگی، چت را مستقیماً از دستگاه‌های Companion قفل کنید. امیدواریم واتساپ نیز این قابلیت را اضافه کند. بسیار مفید خواهد بود.

WABetaInfo گزارش می دهد که ویژگی کد مخفی در حال حاضر در حال توسعه است، و بنابراین، برای آزمایش کنندگان بتا آماده نیست. پس از تکمیل توسعه، برای افراد حاضر در برنامه بتا عرضه خواهد شد و اگر همه چیز خوب پیش برود، این ویژگی برای عموم منتشر خواهد شد. هیچ صحبتی در مورد اینکه کل این فرآیند چقدر زمان می‌برد وجود ندارد، اما ما انتظار داریم که حداقل چند ماه طول بکشد. این بدان معناست که انتظار نداشته باشید متا ویژگی کد مخفی را قبل از پایان سال جاری در اختیار عموم قرار دهد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. امیر می گوید

    کد مخفی گم شده چکار کنم پیدا بشه