نقد و بررسی Moto G54 5G

معرفی Moto G54 5G

Moto G54 آخرین تلاش موتورولا برای دستیابی به تعادل کامل بین قیمت و عملکرد است. با قیمت اولیه تنها 199 یورو، این گوشی هوشمند بدون شک مقرون به صرفه است. اما همه ما می دانیم که برای رسیدن به قیمت آن باید برخی از گوشه ها را کاهش داد. سوال بزرگ این است که آیا کاستی های آن چیزی است که یک کاربر معمولی گوشی هوشمند می تواند با آن کنار بیاید؟

مانند مدل قبلی خود، Moto G53، G54 دارای صفحه نمایش 120 هرتزی و عمر باتری مناسبی است. این صفحه نمایش دارای وضوح بالاتری نسبت به نسل قبلی است و رزولوشن 2400 در 1080 در مقایسه با 1600 در 720 پیکسل قبلی را به رخ می کشد. همچنین از سرعت شارژ بالاتر پشتیبانی می کند و نسبت صفحه نمایش به بدنه بزرگ تری دارد.

من از نسخه اتحادیه اروپا با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کنم که از شارژ سیمی 20 واتی پشتیبانی می کند. به خاطر داشته باشید که سایر بازارها ممکن است پیکربندی های کمی متفاوت ارائه دهند. همچنین، یک Moto G54 5G Power Edition در برخی مکان‌ها موجود است. این گوشی دارای باتری 6000 میلی آمپر ساعتی است.

نظرات طرفداران

  • صفحه نمایش با وضوح بالاتر نسبت به نسخه قبلی
  • پشتیبانی از نسخه 5G
  • عملکرد مناسب نسبت به محدوده قیمت آن
  • نرخ نوسازی 120 هرتز

نظرات منفی

  • صفحه نمایش LCD ناامید کننده است
  • بدون دوربین فوق عریض
  • باز کردن قفل با چهره به خوبی کار نمی کند
  • به سرعت گرم می شود
  • حداکثر روشنایی ایده آل نیست
  • چیزهای جدید در مورد دستگاه
  • وضوح صفحه نمایش بالاتر
  • سرعت شارژ سریعتر
  • طراحی سبک
  • قابلیت ضبط ویدیو با سرعت 60 فریم بر ثانیه

جعبه گشایی Moto G54 5G

چیزی که برای موتورولا مرسوم شده است، بسته بندی ساده با رنگ پوسته تخم مرغ است. هیچ طراحی غیر ضروری روی جعبه وجود ندارد. شما این دستگاه را در یک ظرف پر زرق و برق نخواهید داشت.

در داخل جعبه، شما خود گوشی هوشمند، یک شارژر 20 واتی با کابل شارژ USB-C، یک ابزار خروج سیم کارت و راهنمای کاربر را دارید. برخلاف سایر گوشی‌های سری Moto G، این گوشی دارای قاب محافظ نیست.

جعبه گشایی Moto G54 5G - چیکاو

مشخصات Moto G54 5G

در زیر، مشخصات کلیدی Moto G54 را لیست کرده ایم.

مشخصات موتورولا موتو جی 54
اندازه و وزن 6.36 x 2.91 x 0.35 اینچ (161.6 x 73.8 x 8.9 میلی متر)؛ 6.77 اونس (192.0 گرم)
نمایش دادن 6.5 اینچ IPS LCD؛ 2400 x 1080 پیکسل، نسبت 20:9، 405 PPI
پردازنده Mediatek Dimensity 7020 (6 نانومتر)
رم، ذخیره سازی 12/8/4 گیگابایت رم، 128/256 گیگابایت حافظه داخلی، اسلات کارت microSDXC
نرم افزار اندروید 13
دوربین ها دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی؛ دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی؛ دوربین جلو 16 مگاپیکسلی
اندازه باتری 5000 میلی آمپر ساعت
سرعت شارژ با سیم: 20 وات

طراحی و رنگ های Moto G54 5G

موتو جی 54 ممکن است ارزان باشد، اما نمی توان با نگاه کردن به آن یا در دست گرفتن آن حس ارزان بودن یا بی کیفیتی داشت. این دستگاه به طور کامل از پلاستیک ساخته شده و دارای سطحی مات است که در لمس بسیار صاف به نظر می رسد و تا حدودی در برابر اثر انگشت مقاومت می کند.

همچنین، لوگوی بزرگ و نامرتب در پشت ندارید. فقط یک لوگوی موتورولا در وسط دستگاه قرار دارد. صفحه نمایش شیشه منحنی ندارد، چیزی که کاربران ممکن است از آن استقبال کنند. همچنین، اگرچه این گوشی دارای یک پنل 6.5 اینچی با اندازه متوسط ​​است، اما به دلیل طراحی سبک وزن، در دست گرفتن آن بسیار راحت است. حتی کاربرانی که دست‌های کوچک‌تری دارند، می توانند بدون زحمت از آن استفاده کنند.

این گوشی هوشمند بسیار سبک وزن و حدود 10 گرم سبک تر از مدل قبلی خود است و تنها 177 گرم وزن دارد. Moto G54 دارای رتبه IP52 است و به عنوان ضد آب تبلیغ می شود. در حقیقت، این رتبه بندی IP به این معنی است که دستگاه از ورود محدود گرد و غبار و پاشش آب محافظت می شود. پیشنهاد می کنیم در کنار آب بیشتر مراقب آن باشید.

در مورد رنگ ها، گوشی اقتصادی موتورولا به شرح زیر است:

  • آبی تیره
  • آبی روشن
  • سبز نعنایی

نمایشگر Moto G54 5G

Moto G54 دارای پنل 6.5 اینچی FHD+ IPS LCD با رزولوشن 2400 در 1080 است. همانطور که در بالا مشخص شد، وضوح صفحه نمایش این گوشی بسیار بهتر از آنچه در G53 دریافت می کنید است. با نرخ تازه سازی  120 هرتز گشت و گذار در وب و تماشای ویدیوها، حتی آنهایی که با کیفیت 4K هستند، در این گوشی بسیار لذت بخش خواهد بود. هیچ تاخیر ناخوشایندی نیز وجود ندارد.

موتو G54 مطابق با زمانه، سه حالت نرخ به روز رسانی را ارائه می دهد، درست مانند مدل قبلی خود. بنابراین، شما خودکار، 120 هرتز و 60 هرتز را دریافت می کنید. دمای رنگ بیش از حد قابل قبول است و شما همچنین می توانید بین دو حالت رنگی تغییر دهید: طبیعی و اشباع.

در حال حاضر LCD یک فناوری بسیار قدیمی است. حتی دستگاه های مقرون به صرفه نیز از از نمایشگرهای OLED استفاده می کنند. بنابراین موتورولا می توانست در این زمینه بهتر عمل کند.

دوربین Moto G54 5G

از همین ابتدا، به شما توصیه می کنم که از هر گونه توقع بالا برای دوربین های گوشی اقتصادی موتورولا خودداری کنید. با این اوصاف، عکس‌هایی که Moto G54 تولید می‌کند نسبت به محدوده قیمتی آن بد نیستند.

این دستگاه دارای تنظیمات دوربین دوگانه در پشت با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با OIS و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی است. در جلو، یک دوربین 16 مگاپیکسلی با حالت پرتره دریافت می‌کنید که به شما امکان می‌دهد عکس‌های فوق‌العاده مناسب اینستاگرام بگیرید (تا زمانی که از استفاده از حالت پرتره خودداری کنید).

دوربین Moto G54 قادر به فیلمبرداری در دو حالت 1080p در 30fps یا 1080p با سرعت 60fps است. به طور پیش فرض، تلفن در حالت قبلی فیلم می گیرد، اما می توانید به راحتی به حالت دیگر سوئیچ کنید. با این گوشی هوشمند نمی توانید با کیفیت 4K فیلم بگیرید که بدون شک یک نکته منفی است. با این حال، لزوماً بزرگ نیست، زیرا ما باید به قیمت گوشی توجه داشته باشیم.

دوربین Moto G54 5G - چیکاو

عملکرد و معیارهای Moto G54 5G

برخلاف نسل قبلی Moto G53 که موتورولا از تراشه Snapdragon 480+ 5G استفاده کرد، Moto G54 دارای یک پردازنده هشت هسته ای MediaTek Dimensity 7020 با کلاک 2.2 گیگاهرتز و یک پردازنده گرافیکی IMG BXM-8-256 است.

در مورد عملکرد آن، تلفن موتورولا کارهای روزمره را با سرعت قابل قبول اما ناکافی انجام می دهد. هنگام تماشای ویدیوهای یوتیوب، مرور در رسانه های اجتماعی و حتی انجام برخی بازی ها می توانید عملکرد خوبی را داشته باشید.

جابه‌جایی بین برنامه‌ها و بازی‌ها آسان است، اما وقتی شروع به فشار دادن آن می‌کنید، می‌توان انتظار لکنت‌هایی را داشت. متاسفانه این محصول خیلی سریع گرم می شود. گاهی اوقات با پیمایش ساده در فیس بوک داغ می شود. وقتی شروع به بازی می کنید اوضاع بهتر نمی شود. البته با آپدیت های بعدی نرم افزار می توان این مشکل را برطرف کرد.

باتری Moto G54 5G

Moto G54 5G دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که از توربوشارژ 20 واتی پشتیبانی می کند. به طور کلی، با استفاده متوسط ​​حدود یک روز با استفاده کم حدود یک روز و نیم می توانید از این گوشی استفاده کنید.

در جعبه، یک شارژر 20 واتی برای Moto G54 5G دریافت می کنید. برخلاف Moto G54 5G Power Edition، این گوشی هوشمند از شارژ معکوس پشتیبانی نمی کند.

مانند نسل قبلی خود، G54 می توانست از سرعت شارژ بالاتر پشتیبانی کند. باور نکردنی است که شارژ کامل گوشی هوشمند بیش از دو ساعت طول می کشد. وقتی شارژ بهینه را فعال می‌کنید، اوضاع بدتر می‌شود.

سپس دوباره، موتورولا بر روی سرعت شارژ تمرکز کرد و 10 وات بیشتر از آنچه در Moto G53 دریافت کردیم، به ما داد. با این حال، به نظر من، این برای مطابقت با استانداردهای مدرن کافی نیست.

کیفیت صوتی Moto G54 5G و Haptics

مانند بسیاری دیگر از دستگاه های Moto G، این دستگاه دارای سیستم بلندگوی پیشرفته Dolby Atmos است. یک بلندگو در پایین دستگاه قرار دارد که توسط یک گوشی که در بالا جایگزاری شده به آن کمک می کند.  صدای این گوشی هوشمند به اندازه کافی بلند نیست. میانه های نرم و حتی اوج های بدتر را ارائه می دهد. بدتر شدن اوضاع، فقدان کامل بیس است.

این گوشی هوشمند دارای جک هدفون است که در پایین گوشی قرار گرفته است. برخلاف آنچه که ممکن است فکر کنید، این برای دستگاهی در این رنج قیمت چندان غیرعادی نیست.

جمع بندی

اگرچه خصوصیت چشمگیری ارائه نمی شود، اما Moto G54 5G هنوز به عنوان یک محصول اقتصادی خوب است. نظر شما درباره این محصول چیست؟
امتیاز دهید
منبع phonearena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.