نقد و بررسی OnePlus Nord CE 3 ( وان پلاس نورد CE 3)

بازار گوشی های هوشمند هند دیگر مانند قبل از همه گیری نیست. بازار در چند فصل گذشته پس از دوره کوتاه رشد ناشی از تقاضای متوقف شده پس از قرنطینه رو به کاهش بوده است.

کاهش سرعت در بازار در درجه اول با فروش ضعیف گوشی های ارزان قیمت مرتبط است. دستگاه‌های ارزان قیمت محبوبی که زمانی کمتر از 20000 روپیه قیمت داشتند، اکنون در دسته زیر 30000 روپیه قرار می‌گیرند. بارزترین آنها خط تولید Redmi Note است که پادشاه گوشی های هوشمند ارزان قیمت محسوب می شود.

مدل‌های Redmi Note 12 Pro 2023 بسیار گران‌تر از مدل‌های قبلی خود هستند، زیرا اکنون از 23999 روپیه شروع می‌شوند. رقیب اصلی آنها، سری Realme 11 Pro نیز قیمتی مشابه دارد. همراه چیکاو باشید.

موقعیت یابی محصول

OnePlus Nord CE 3 در پیکربندی های حافظه 8 گیگابایتی + 128 گیگابایتی و 12 گیگابایتی + 256 گیگابایتی در هند عرضه می شود. این گونه ها به ترتیب 26999 روپیه و 28999 روپیه قیمت دارند.

این گوشی بین OnePlus Nord CE 3 Lite و OnePlus Nord 3 در خط تولید خود برند قرار گرفته است. به طور مشابه، دستگاه به راحتی بین رقبای خود نیز قرار می گیرد. در حالی که دستگاه هایی از برندهای دیگر وجود دارد، این دو خط تولید به دلیل آشنایی با برندهای سری شماره Redmi Note و Realme برای مصرف کنندگان متمایز هستند.

قیمت هوشمند Nord CE 3 Lite آن را بین مدل‌های حرفه‌ای و حرفه‌ای گوشی‌های Redmi و Realme فوق‌الذکر قرار می‌دهد. بنابراین به عنوان یک حد وسط عمل می کند. در همان زمان، سامسونگ گلکسی A34 را نیز کاهش می‌دهد، که یک رقیب دیگر است.

گوشی هیچ ترفند خاصی ندارد

سری Realme 11 Pro یکی از بهترین طراحی ها را در رنج قیمتی خود دارد. علاوه بر این، دارای پشتی چرم مصنوعی و صفحه نمایش خمیده است. این دو ویژگی به تنهایی باعث متمایز شدن این محصولات از سایر گوشی ها شده است.

از سوی دیگر، سری Redmi Note 12 Pro دارای مارک قابل اعتماد «Redmi Note» است. گوشی های ردمی همچنین بهترین نمایشگر و بلندگوها را برای مصرف محتوا در بازه قیمتی خود دارند.

هر دو گوشی Realme 11 Pro Plus و Redmi Note 12 Pro Plus دارای دوربین 200 مگاپیکسلی هستند. آنها حتی از شارژ سریع سیمی +100 وات پشتیبانی می کنند. در حالی که OnePlus Nord CE 3 هیچ چیز خاص یا فانتزی برای آن ندارد. این گوشی هوشمند نه تنها از نظر ظاهری بلکه از نظر ویژگی هایش نیز ساده است.

من نمی توانم این را یک کلاهبرداری بنامم، زیرا این همان کاری است که یک برند بالغ انجام می دهد. به سامسونگ نگاه کنید که اکنون همان طراحی را در کل مجموعه گوشی های هوشمند خود ارائه می دهد. اما تجربه کلی هر یک از این محصولات با دیگری متفاوت است.

OnePlus تصویر برند ممتازی در هند دارد و بنابراین، این استراتژی برای این برند خوب عمل می کند. نام تجاری OnePlus طراحی های پر زرق و برق ارائه شده توسط رقبا را تحت الشعاع قرار می دهد.

اما اصول اولیه شما را میخکوب می کند

چیزی که OnePlus Nord CE 3 را خاص می کند این است که فقط کار می کند. طراحی فوق العاده ای نیست، اما به لطف انتخاب رنگ قهرمان، همچنان چشم نواز است.

نگاه کردن به دستگاه موجود در Aqua Surge خیره کننده است. حتی با یک قاب سیلیکونی با کیفیت بالا عرضه می شود. همچنین یک محافظ صفحه از پیش نصب شده وجود دارد.

وان پلاس برخلاف سامسونگ، شارژر مورد نیاز را در جعبه دارد. بنابراین، اکثر خریداران نیازی به خرید لوازم جانبی ندارند. این گوشی نه صفحه نمایش خمیده دارد و نه پنل تایید شده توسط Dolby Vision، اما نمایشگر 6.7 اینچی FHD+ 10 بیتی AMOLED خوب است. در نرخ تازه سازی (تا 120 هرتز) یا پخش ویدیوی 4K با لکنت مواجه نشدم.

بهترین چیز در مورد OnePlus Nord CE 3 این است که نرم‌افزار تمیزتر را بدون هیچ نرم‌افزاری بوت می‌کند که این روزها بسیار نادر است. شما فقط برنامه های Google و برنامه های OnePlus شخص اول را از جعبه دریافت می کنید.

تراشه آزمایش شده و آزمایش شده Qualcomm Snapdragon 778G عملکرد خوبی دارد. هنگام استفاده از برنامه های روزمره مشکلی پیدا نخواهید کرد. بازی‌ها در مقایسه با چیپ‌ست‌های MediaTek که در داخل رقبا یافت می‌شوند، برای این SoC بهتر بهینه‌سازی شده‌اند.

دستگاه ظرف نیم ساعت به طور کامل شارژ می شود. یک شارژ 15 تا 20 دقیقه ای برای شما در طول روز کافی است، زیرا پشتیبان گیری باتری حتی با اتصال 5G عالی است.

با یک باتری پر، اگر بازی نکنید، می توانید بیش از یک روز آب میوه دریافت کنید. من متوجه شدم Nord CE 3 استقامت بهتری نسبت به Realme 11 Pro و Redmi Note 12 Pro دارد.

دوربین میتوانست بهتر باشد

OnePlus Nord CE 3 دارای سنسور 50 مگاپیکسلی Sony IMX890 با کمک OIS است. برای کسانی که نمی دانند، این یک سنسور دوربین رده بالا است که معمولاً در گوشی های هوشمند پریمیوم و مقرون به صرفه یافت می شود.

من به تازگی Oppo Reno 10 Pro Plus را بررسی کردم که دقیقاً همان سنسور را دارد. اما پردازش تصویر در آن گوشی بسیار بهتر از پردازش تصویر در Nord CE 3 است.

تصاویر از Nord CE 3 احساس نمی کنند که توسط سنسور IMX890 گرفته شده اند. این احتمالاً به دلیل ISP میان رده است. این به این معنا نیست که دوربین گوشی هوشمند بد است، فقط توسط تراشه ای که آن را تغذیه می کند محدود شده است. عملکرد کلی با آنچه از رقبا دریافت می کنید قابل مقایسه است. بنابراین استفاده از سنسور IMX890 یک فرصت تلف شده است.

به غیر از دوربین، ای کاش موتور ویبره بهتری داشت. حس درونی دستگاه خوب است، اما حس لمسی مانند Realme 11 Pro، لذت را از بین می برد.

سخنان پایانی

OnePlus Nord CE 3 یک گوشی هوشمند متعادل در محدوده قیمتی خود است. علاوه بر این، دارای طراحی ساده و نرم افزار تمیز است. تنها محصولی که در این زمینه به آن نزدیک می شود، سامسونگ گلکسی A34 است، اما قیمت بالاتری دارد.

Nord CE 3 یک گزینه منحصر به فرد و قانع کننده در بخش خود است. به مخاطبان وسیع تری پاسخ می دهد و قدرت برند را دارد که مصرف کنندگان بیشتری را جذب کند.

به نظر من، OnePlus Nord CE 3 گوشی هوشمندی برای توده های زیر 30000 روپیه است. من می توانم آن را به تقریباً هر کسی بدون هیچ فکر دومی توصیه کنم. این پتانسیل را دارد که مانند OnePlus Nord CE 3 Lite و OnePlus Nord CE 2 Lite به پرفروش ترین گوشی در بخش قیمتی خود تبدیل شود.

 

امتیاز دهید
منبع gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.