شکل غیرمعمول صفحه نمایش پوشش گلکسی زد فلیپ 5 مزیت قابل توجهی دارد

گلکسی Z فلیپ 5 دارای یک صفحه کاور جدید و شیک است که به طور قابل توجهی بزرگتر از صفحات کاور نسل‌های قدیمی‌تر گلکسی Z فلیپ است. اما همانطور که اشاره کرده‌ایم، شکل صفحه کاور انتخاب طراحی عجیبی است، که انتخاب همه کاربران نیست، به ویژه در مقایسه با صفحه کاور موتورولا Razr 40 Ultra. همراه چیکاو باشید.

بطور طبیعی، از نظر کاربردی، پیاده‌سازی صفحه کاور موتورولا Razr 40 Ultra بهتر نیست، زیرا توسط دو دوربین در پشت دستگاه مسدود شده است. اما این موضوع برای گلکسی Z فلیپ 5 صدق نمی‌کند، اگرچه دوباره مردم سوال کرده‌اند که چرا سامسونگ از طراحی صفحه کاور به شکل جعبه استفاده کرده و قسمت پایین چپ صفحه را به طرز غیرمعمولی گسترش داده است.

خوب، همانطور که در چند روز گذشته از Galaxy Z Flip 5 استفاده کرده‌ایم، متوجه شده‌ایم که شکل پوشه نیز بخشی از هدف سامسونگ برای بزرگ‌تر کردن، بدون مانع و مفید بودن صفحه نمایش است، به خصوص زمانی که شما از یک برنامه روی آن استفاده می کنید.

بله، بخش گسترده‌ای از صفحه کاور دکمه‌های بازگشت و خانه را نگه می‌دارد، بخش دیگری از صفحه را نیز برای هر برنامه‌ای که شما ممکن است در حال استفاده از آن باشید، فراهم می‌کند. بدون این فضای اضافی برای دکمه‌های ناوبری، سامسونگ باید یا دکمه‌ها را مخفی کند و از کاربر بخواهد هر بار که می‌خواهد به آن‌ها دسترسی پیدا کند، با زدن به سمت بالا از پایین، اقدام نماید یا آن‌ها را مجبور به استفاده از حرکات ژستی کند؛ این دو گزینه هر دو باعث کاهش تجربه کاربری خواهند شد.

بله، صفحه کاور نسل پنجم گلکسی Z فلیپ شاید به شکل غیرمعمولی زیبا به نظر نیاید (اگرچه ما احساس می‌کنیم که این اتفاق در واقعیت زمانی رخ می‌دهد که شما واقعاً از تلفن در زندگی واقعی استفاده می‌کنید)، اما این یک نمونه بزرگ از اصول طراحی شکل به دنبال عملکرد است، یک اصول طراحی که موتورولا به وضوح در مورد Razr 40 Ultra رعایت نکرده است.

هنگامی که به مشخصات صفحه کاور می‌پردازیم، واقعاً موتورولا مزیت بیشتری دارد. در حالی که گلکسی Z فلیپ 5 دارای یک پنل استاندارد 60 هرتز در بیرون دستگاه است، Razr 40 Ultra دارای یک پنل 144 هرتز با وضوح بالاتر است. با این حال، صفحه کاور گلکسی Z فلیپ 5 به طور قابل توجهی روشن‌تر از صفحه کاور Razr 40 Ultra است، بنابراین نمی‌توانیم بگوییم که یک برنده واضح وجود دارد مگر اینکه به مزیت‌های کاربردی بیشتر نسل اولی اشاره کنیم.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.