سامسونگ ممکن است برای آیفون های آینده OLED بدون حاشیه توسعه دهد

بر اساس گزارش جدید منتشرشده توسط وب‌سایت The Elec، اپل درخواست کرده است که شرکت‌های سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی، صفحه‌نمایش OLED بدون حاشیه را برای هر یک از اطراف آن توسعه دهند. به‌گفته گزارش‌ها این صفحه‌نمایش قرار است در آیفون‌های آینده استفاده شود. با این حال، ساختن چنین صفحه‌نمایشی ممکن است زمان زیادی طول بکشد، به این معنا که آیفون با ظاهری آینده‌نگرانه حداقل تا چند سال آینده عرضه نخواهد شد. همراه چیکاو باشید.

چندین دستگاه در بازار از جمله Galaxy Z Fold 4، از دوربین زیر نمایشگر (UDC) بهره می‌برند. با این حال، کیفیت تصویر از دوربین‌های زیر نمایشگر، به اندازه دوربین‌های سلفی سنتی، خوب نمی‌باشد. اما این موضوع در گوشی‌های قابل‌تاشو مهمی نیست زیرا آن‌ها دارای یک دوربین معمولی بر روی صفحه‌نمایش روی کاور هستند. با این حال، دوربین زیر نمایشگر در آیفون با صفحه‌نمایش کاملاً بدون حاشیه به کیفیت تصویر بی‌نقصی نیاز دارد زیرا این دوربین سلفی تنها در گوشی وجود خواهد داشت و بهبود فناوری UDC ممکن است زمان طولانی طول بکشد.

صنعت نمایشگر هنوز به توسعه یک صفحه‌نمایش که دارای اجزای اسکن چهره مبتنی بر اشعه مادون قرمز زیر آن قرار می‌گیرد که برای ویژگی Face ID آیفون ضروری است، دور است. این، با این حال، تنها چالش‌ها در توسعه یک صفحه‌نمایش بدون حاشیه نیستند. به‌گزارش، سامسونگ و ال‌جی همچنین باید ضخامت بسته‌بندی نازک فیلم (TFE) را کاهش دهند تا حاشیه‌ها را در کناره‌ها حذف کنند که بسیار چالش‌برانگیز است.

TFE با ترکیب لایه‌هایی از فیلم‌های غیر آلی تولید می‌شود که صفحه‌نمایش را از رطوبت و اکسیژن محافظت می‌کند. فیلم آلی فضاهای خالی را در فیلم‌های غیر آلی پر می‌کند و انعطاف‌پذیری کلی صفحه‌نمایش را افزایش می‌دهد. کاهش ضخامت فیلم غیر آلی باعث می‌شود حفاظت از صفحه‌نمایش در برابر رطوبت و اکسیژن دشوار شود، و کاهش ضخامت فیلم آلی باعث می‌شود پر کردن فضاهای خالی در فیلم‌های غیر آلی سخت گردد. بر اساس گزارش The Elec، اپل از شرکت‌ها درخواست کرده است که ضخامت هر دو فیلم را کاهش دهند.

با توجه به اینکه توسعه یک صفحه‌نمایش کاملاً بدون حاشیه با قرار دادن دوربین و اجزای Face ID درون آن به چندین چالش برخورد می‌کند، زمان زیادی ممکن است برای تحقق این صفحه‌نمایش طول بکشد و ممکن است تا آیفون 17 این نوع صفحه‌نمایش را نبینیم. به عنوان جایگزین، اپل با استفاده از روش‌های مختلف سعی دارد حاشیه‌ها را در آیفون‌ها کاهش دهد. با سری iPhone 14 Pro، این شرکت با معرفی “Dynamic Island”، حاشیه‌ها را کاهش داد، و گزارش‌ها حاکی از آن است که در سری iPhone 15 Pro، حاشیه‌ها در کلیه اطراف آیفون نازک‌تر خواهند بود.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.