کاربرد سرورهای اچ پی در کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ

امروز در برهه‌ای از تاریخ زندگی می‌کنیم که تمام اطراف ما را تکنولوژی دربرگرفته و علم و فناوری به ما فرمانروایی می‌کند. درواقع هیچ انسانی بدون استفاده از تکنولوژی، نمی‌تواند به هیچ نقطه‌ای از پیشرفت در کسب‌وکارش برسد. حتی بشر امروزی بدون فناوری و انواع ابزارهای تکنولوژی، دیگر قادر به زیستن نیست و کارش از پیش نخواهد رفت. سرورها یکی از موارد تکنولوژی امروزی هستند که هیچ کسب‌وکاری بدون آن‌ها توانایی ادامه دادن را ندارد. بسترهای تحت وب کسب‌وکارها را در برگرفته‌اند و افراد امروزه در تلاش‌اند تا یک شعبهٔ مجازی از کسب‌وکارشان را در این بستر گسترش دهند. بنابراین سرور اچ پی می‌تواند یکی از ابزارهای ضروری برای انواع کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ باشد. این سرور با برند معروف خود در سطح جهان، پیشینهٔ بسیار مناسبی دارد و امروز در کشور ایران نیز توسط شرکت آساپردازش ارائه می‌شود.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

سرورهای اچ پی در انواع کسب‌وکارها

اگر انواع کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک را بررسی کنید، می‌بینید که امروزه با سرورها عجین شده‌اند و بدون آن نمی‌توانند دیتای خود را مدیریت کنند. با توجه به‌اندازهٔ حوزهٔ فعالیت انواع کسب‌وکارها، می‌توان از انواع سرور اچ پی برای هر نوع کسب‌وکاری بهره برد. می‌توان گفت سرور HPE در کسب‌وکارها با هراندازه‌ای، یک سرمایه به‌شمار می‌آید. مزیت‌های این سرورها در کسب‌وکارها بسیار زیاد است و توسط آن‌ها می‌توان کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک را مدیریت کرد. بدون این‌که نیاز به نیروی انسانی خاصی داشت. امروزه بین انواع کسب‌وکارها رقابت بسیار شدیدی وجود دارد و تنها بیزنس‌هایی توانایی رشد را دارند که سرعت عمل بالایی داشته باشند. علاوه‌بر سرعت عمل، امنیت نیز یکی از فاکتورهایی است که می‌تواند یک کسب‌وکار را پیشرفت داده و یا به ورطهٔ نابودی بکشاند.

با این تفاسیر، سرور اچ پی می‌تواند نقش بسیار مهمی را در ارتقای یک کسب‌وکار ایفا کند؛ اما چگونه می‌تواند این کار را انجام دهد؟ سرور HPE می‌تواند در ذخیره‌سازی داده‌ها، افزایش سرعت عملکرد و ارتقای امنیت داده‌های یک کسب‌وکار نقش مؤثری داشته باشد. اشتراک‌گذاری انواع منابع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای کلاینت‌ها درون مجموعه‌های متفاوت، یک موضوع غیرقابل‌انکار و بسیار ضروری است. بنابراین سرور اچ پی می‌تواند این امکان را به کارکنان بدهد تا توسط ایجاد راه‌های متفاوت، به منابع موردنظرشان دسترسی پیدا کنند. در این صورت علاوه‌بر این‌که امنیت آن‌ها تأمین می‌شود، دسترسی سریع به منابع نیز می‌تواند اهداف تجاری کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک را تأمین کند.

سرور اچ پی چه مزایایی دارد؟

اچ پی یکی از معروف‌ترین برندها در دنیای آی‌تی است و شهرت آن در تمام جهان پیچیده است. به‌طوری‌که انواع کسب‌وکارها از آن استفاده می‌کنند. طبق آمارها سرور HPE معمولاً انتخاب اول بسیاری از کسب‌وکارهاست. به‌طوری آن‌ها برای خرید سرور به برند دیگری فکر نمی‌کنند.

  • خصوصیات خاص

هنگامی‌که سرور اچ پی را از شرکت آساپردازش می‌خرید، خدمات قابل‌توجهی را در کنار کیفیت این محصول تجربه خواهید کرد. ویژگی‌ها و خصوصیات این سرورها خاص است و ازجمله آن‌ها می‌توان به عملکرد عالی، مقیاس‌پذیری، سرعت‌بالا، ظرفیت ذخیره‌سازی و غیره اشاره کرد.

  • پیکربندی متفاوت

این سرورها توسط کارشناسانی که در حوزهٔ فناوری اطلاعات هستند، به پیکربندی‌های مختلفی تقسیم شده‌اند، به همین دلیل است که سرورهای این برند کیفیت بالای دارند، زیرا هرکدام از پیکربندی‌ها متناسب با شرایط و ویژگی‌های خاصی طراحی شده‌است. در خصوص عملکرد این سرورها نیز باید بدانید که اگر رجوعی به تاریخچهٔ نسل‌های اچ پی داشته باشید، روند تغییر و تکامل آن‌ها کاملاً مشهود است. امروز در نسل یازدهم اچ پی می‌توانید کیفیت بسیار بالا، عملکرد عالی، امنیت و سرعت را مشاهده کنید که اثباتی بر روند تکاملی آن است.

  • ادامهٔ فعالیت در صورت خرابی

باید بدانید که سرورهای اچ پی نسبت‌به دیگر برندها دارای عملکردی بسیار فوق‌العاده‌تر هستند و می‌توانند با وجود داشتن خرابی در برخی قسمت‌های خود، همچنان به فعالیت ادامه دهند. کاربرانی که از سرورهای اچ پی استفاده می‌کنند، می‌توانند با استفاده از آن، امکانات متفاوت و تکنولوژی موردنیاز خود را روی کامپیوترهای شخصی پیاده‌سازی کنند.

  • پشتیبانی از دیسک‌های ذخیره

سرور اچ پی دارای قابلیت بسیار مهم پشتیبانی از دیسک‌های ذخیره‌سازی است و از فناوری RAID بهره می‌برد. سرور اچ پی با داشتن این فناوری، می‌تواند از دیسک‌ها در مقابل خرابی‌ها محافظت‌های لازم را به عمل آورد. همچنین سرعت بسیار بالای این دیسک‌ها جزو ویژگی‌هایی است که نمی‌توان درون سرورهای اچ پی از آن چشم‌پوشی کرد.

اچ پی در کسب‌وکارهای کوچک

در کسب‌وکارهای کوچک استفاده از سرور اچ پی کمتر دیده می‌شود؛ اما استفاده از آن‌ها خالی از لطف نیست. این بیزنس‌ها می‌توانند با انتخاب یک سرور مناسب، از داده‌های خود محافظت کرده و آن‌ها را به‌صورت محلی روی یک سرور با سایز کوچک ذخیره کنند. در این صورت به‌راحتی می‌توانند امنیت داده‌های خود را حفظ کرده و امکان گسترش داده‌ها را در اختیار داشت. کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند با خرید یک سرور از شرکت آساپردازش، سرمایه‌گذاری بلندمدتی داشته باشند. در این صورت دیگر هزینه‌ای بابت اجاره سرور نمی‌پردازند و از امکانات آن به‌راحتی استفاده می‌کنند. استفاده از سرورها برای کسب‌وکارهای کوچک، بسیار به‌صرفه‌تر از استفاده فضای ابری برای ذخیره کردن داده‌هاست. درصورتی‌که کسب‌وکار افراد ادامه‌دار باشد، استفاده از فضای ابری یا اجاره سرور می‌تواند هزینه‌های زیادی را روی دست یک بیزنس بگذارد.

اچ پی در کسب‌وکارهای بزرگ

همان‌طور که دیدید، سرورهای اچ پی برای کسب‌وکارهای کوچک مزایایی دارند. بنابراین قطعاً برای کسب‌وکارهای بزرگ هم مزیت‌های قابل‌توجهی دارند. تجارت‌های بزرگ با استفاده از این نوع سرورها، می‌توانند از راه دور دسترسی‌هایی را برای کارمندانشان تعیین کنند. توسط سرور اچ پی فایل‌ها و برنامه‌های بزرگ می‌توانند در حجم زیاد با سرعت و کیفیت بالایی پردازش شوند. همچنین میزبانی پایگاه داده‌ها توسط ارائه منابع مقیاس‌پذیر می‌تواند سبب رشد و گسترش کار شود. درصورتی‌که یک کسب‌وکار بزرگ تصمیم به استفاده از سرورها نداشته باشد، عمل یک کسب‌وکار فلج است که می‌تواند به‌سمت نابودی کشیده شود.

کاربرد اچ پی در کسب و کارها

اچ پی در کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک کاربردهای قابل توجهی دارد که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • ذخیره‌سازی داده

از کاربردهای مهم سرور اچ پی می‌توان به ذخیره‌سازی داده اشاره کرد. به‌طوری‌که آن‌ها با عملکردی مشابهٔ سرور فایل، امکاناتی را برای داده‌ها فراهم می‌کنند. این سرورها امکان دسترسی و مدیریت انواع دیتا، خدمات آنلاین و برنامه‌ها را می‌دهند. همچنین دارای امنیت بسیار بالایی هم هستند. این سرورها به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که می‌توانند از طریق اینترنت، به شبکه‌های مشترک داده انواع حجم‌ها دسترسی پیدا کنند. درصورتی‌که نیاز به ذخیره‌سازی بالای دیتا وجود داشته باشد، درون سرورها می‌توانند از درایوهای ذخیره‌سازی قدرتمند استفاده کرد.

  • سرور فایل

این نوع از سرورها نیز به‌طور مشخص برای ذخیره‌سازی انواع برنامه‌ها و فایل‌ها به‌کار می‌روند و امکان اتصال بین کاربران و برنامه‌های داده را فراهم می‌کنند. از طریق آن‌ها دیتا به اشتراک گذاشته می‌شود و قابلیت ذخیره‌سازی متمرکز نیز امکان‌پذیر است. تمامی کاربران در این صورت مجاز به استفاده از داده‌ها به‌صورت اشتراکی هستند و برای افزایش کارایی سرور، می‌توان از چند درایو با قابلیت تعویض استفاده کرد.

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص سرور HPE صحبت کردیم و دیدیم که استفاده از آن‌ها در انواع کسب‌وکارها می‌تواند اثرات مثبتی داشته باشد. سپس در کسب‌وکارهای بزرگ آن‌ها را بررسی کردیم و دیدیم در صورت عدم استفاده از آن‌ها، ممکن است چه امکاناتی را از دست بدهیم. بنابراین نتیجه می‌گیریم نبودن سرور در کسب‌وکارهای بزرگ، می‌تواند آن‌ها را به ورطهٔ نابودی بکشاند. صاحبان کسب‌وکار در مقیاس‌های متفاوت می‌توانند از شرکت آساپردازش جهت خرید سرور مناسب خود مشاوره بگیرند و برای خرید اقدام کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.