انواع موتورسیکلت‌های وسپا در ایران

موتورهای وسپا یکی از پرطرفدارترین و معروف‌ترین موتورسیکلت‌ها در جهان هستند. علاوه بر آن، وسپا یک محصول بسیار با اصالت است که سال‌هاست در ایتالیا تولید می‌شود. شرکت وسپا در سال 1946 در ایتالیا تاسیس شده و عمده محصولات آن مربوط به موتورسیکلت‌ها و اسکوترهای شهری است.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

موتورسیکلت‌های وسپا کوچک و شهری هستند و الگوی طراحی آن‌ها بسیار منحصربه‌فرد است. این محصول یک موتورسیکلت کاملا جوان‌پسند بوده و قیمت آن بسیار زیاد است. درواقع وسپا یک موتورسیکلت لوکس محسوب می‌شود و جایگاه ویژه‌ای میان مردم دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم وسپا، رنگ‌های شاد و متنوع محصولات آن است. وسپا در تبلیغات، فیلم‌ها و مجلات نیز حضور گسترده‌ای دارد و همین موضوع نیز باعث محبوبیت بیش‌تر آن شده است.

تاریخچه وسپا در ایران به بیش از 50 سال پیش باز می‌گردد. محصولات جدید این شرکت نیز به بازار کشور راه پیدا کرده و بسیار محبوب هستند. با مشاهده قیمت موتورسیکلت در باما به آدرس مشاهده می کنید قیمت وسپا در ایران افزایش چشمگیری داشته است و این روزها به بیش از 500 میلیون تومان می‌رسد. شرکت‌های کویر موتور و کبیر موتور انواع مدل‌های وسپا را وارد کرده و عرضه می‌کنند. مدل‌های مختلفی از موتورسیکلت وسپا در ایران حضور دارند، که در ادامه به معرفی و بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

وسپا پریماورا

از میان مدل‌های پریماورا، نسخه 150 آن وارد شده است که یک موتور 155 سی سی چهار زمانه با 12.7 اسب‌بخار قدرت و 12.8 نیوتن‌متر گشتاور دارد. گیربکس آن نیز از نوع CVT است. سطح آلایندگی آن یورو 4 بوده و مصرف سوختش 2.5 لیتر به ازای هر صد کیلومتر است. حجم مخزن سوخت آن به 8 لیتر می‌رسد.

وسپا پریماورا یادآور نسخه‌های قدیمی وسپاست و طراحی آن حس کلاسیک بودن را به خوبی القا می‌کند. در نمای جلویی آن یک چراغ گرد قرار گرفته است و صفحه کیلومتر دیجیتال- آنالوگ دارد.

سیستم تعلیق جلویی تک بازو با فنر مارپیچ و بخش عقب کمک فنر دو منظوره است. نسخه صفر کیلومتر این محصول در بازار قیمتی معادل 480 تا 525 میلیون تومان دارد.

وسپا اسپرینت

قیمت وسپا اسپرینت نسبت به مدل‌های دیگر کمی مناسب‌تر است. این محصول ظاهر ساده‌تری دارد و چراغ جلویی آن چند ضلعی است. اسپرینت نیز با موتور 150 سی‌سی وارد کشور شده که 12.7 اسب‌بخار قدرت و 11.5 نیوتن‌متر گشتاور دارد. اسپرینت S نیز محصول جدیدی است که توسط کویر موتور عرضه می‌شود. اسپرینت اس صفحه کیلومتر تمام دیجیتال با امکانات بیش‌تری دارد. مشخصات فنی اسپرینت با پریماورا یکسان است، اما جزئیات آن‌ها متفاوت هستند. وسپا اسپرینت اس با مدل سال 1402 قیمتی برابر 515 میلیون تومان دارد. اما مدل‌های قدیمی‌تر و ساده آن را می‌توان با بودجه 400 میلیون تومانی خریداری کرد.

وسپا جی تی اس

جی تی اس ابعاد بزرگ‌تری نسبت به سایر مدل‌های وسپا دارد و اسپرت محسوب می‌شود. وسپا جی‌تی‌اس 250، موتوری با حجم 249 سی‌سی دارد و خروجی آن 19 اسب‌بخار قدرت است. وسپا جی تی اس HPE نسخه قدرتمندتری است که خروجی آن به 23.8 اسب‌بخار می‌رسد. نسخه 300 آن پیشرانه‌ای با حجم 278 سی‌سی دارد و خروجی آن برابر 21.2 تا 24 اسب‌بخار است. وسپا جی تی اس، سیستم ضد لغزش نیز دارد و به طور کلی علاوه بر ترددهای روزانه و شهری، برای مسیرهای طولانی‌تر نیز مناسب است. سیستم تعلیق آن از نوع دو شاخ است که سواری را راحت کرده است.

وسپا جی تی اس در بین مدل‌های وسپا قیمت بیش‌تری دارد و قیمت آن بین 650 تا 750 میلیون تومان است.

وسپا وی ایکس ال

این محصول ارزان‌ترین مدل وسپاست و قیمتی برابر 240 میلیون تومان دارد. پیشرانه 154 سی‌سی آن 10 اسب‌بخار قدرت دارد. وسپا وی ایکس ال ظاهر ساده‌ای دارد و طراحی کلاسیک خود را حفظ کرده است. این محصول توسط شرکت کبیر موتور عرضه می‌شود.

وسپا 946

لوکس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین وسپا در ایران مدل 946 است، که تعداد کمتری نیز دارد. این مدل طراحی ویژه و منحصر به فردی دارد و زین آن برای یک نفر در نظر گرفته شده است. طراحی وسپا 946 حس کلاسیک و اصالت وسپا را منتقل می‌کند و رنگ بدنه آن قرمز است. این محصول به تعداد محدود ساخته شده و پیشرانه آن 125 سی سی است. این محصول اکنون قیمتی بیش از 915 میلیون تومان دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.