ممکن است بازده تولید تراشه 3 نانومتری سامسونگ از 3 نانومتری TSMC بیشتر باشد

به نظر می‌رسد که تولید تراشه‌های 3 نانومتری سامسونگ ممکن است درصددهی بیشتری نسبت به تولید 3 نانومتری TSMC داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه چیکاو باشید.

در طول چند سال گذشته، Samsung Foundry چندین مشتری تراشه را به TSMC از دست داد، زیرا بازده تولید تراشه کمتر و مشکلات حرارتی آن بود. با این حال، این شرکت کره جنوبی روی فرآیند تولید تراشه های 3 نانومتری آینده خود سرمایه گذاری می کند تا مشتریان TSMC را بازگرداند. گزارش شده است که بازده تولید تراشه های 3 نانومتری سامسونگ از TSMC پیشی گرفته است، که یک شاهکار نادر از سامسونگ است.

Samsung Foundry ممکن است بالاخره از TSMC پیشی گرفته باشد و بازدهی بهتری را با فرآیند تولید تراشه 3 نانومتری ارائه دهد

به گزارش این گزارش، درصددهی فرآیند تولید تراشه 3 نانومتری شرکت سامسونگ فاندری ۶۰ درصد است. در مقابل، درصددهی تراشه‌های 3 نانومتری TSMC در حدود 55 درصد قرار دارد. این بدان معناست که سامسونگ در نهایت دست بالا را در فناوری تولید تراشه‌های فوق پیشرفته دارد. از آنجا که TSMC در بخش 3 نانومتری عقب‌تر است، احتمالاً سامسونگ قادر به بازیابی مشتریانی که در فرآیندهای 4 نانومتری و 5 نانومتری به TSMC از دست داده است، باشد.

گفته می‌شود که شرکت‌های Nvidia و Qualcomm علاقه‌مند به فرآیند تولید چیپ نانومتری 3 نسل دوم سامسونگ فاندری (SF3) هستند، زیرا بیشتر ظرفیت تولید تراشه TSMC توسط اپل رزرو شده است. علاوه بر این، قابل انتظار است که تراشه‌هایی که در کارخانه‌های ژاپن و آمریکا TSMC تولید می‌شوند، به ترتیب ۱۵٪ و 3۰٪ گران‌تر از کارخانه‌های تراشه آن در تایوان باشند. بنابراین، ترکیب هزینه‌های بالاتر و ظرفیت کمتر می‌تواند باعث شود که Nvidia، Qualcomm و سایر شرکت‌ها به فرآیند تولید تراشه نانومتری 3 سامسونگ فاندری توجه کنند. AMD نیز ممکن است قراردادی را به سامسونگ فاندری ارائه دهد تا تراشه‌های 3 نانومتری و ۴ نانومتری خود را تولید کند.

به منظور تنوع در زنجیره تأمین، Nvidia حتی به این امکان باز است که Intel Foundry بتواند تراشه‌های آینده خود را با استفاده از فرآیند 2 نانومتری که در پایان سال ۲۰۲۴ در دسترس خواهد بود، تولید کند. در مقایسه، سامسونگ فاندری و TSMC برنامه ریزی می‌کنند که در سال 2025 تراشه‌ها را با استفاده از فرآیند 2 نانومتری خود تولید کنند. همچنین، فرآیند تولید تراشه ۱.۴ نانومتری سامسونگ در سال 2027 در دسترس خواهد بود.

امتیاز دهید
منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.