5 فاکتور تعیین کننده قیمت طراحی اپلیکیشن

هنگامی که صحبت از ساخت اپلیکیشن موبایل می شود، احتمالا اولین سوالی که  پیش می آید قیمت طراحی اپلیکیشن اختصاصی و هزینه ساخت آن است. هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل به عوامل متعددی بستگی دارد. همانطور که کاربرد ها و عملکردهای همه نرم افزارها یکی نیست، در خصوص هزینه ساخت آنها هم اختلافاتی وجود دارد. در این مطلب قرار است به بررسی اصلی ترین عواملی بپردازیم که در تعیین هزینه و قیمت گذاری نرم افزارهای تلفن همراه موثر اند، این عوامل عبارتند از نوع پلتفرم، زبان برنامه نویسی، ویژگی های اختصاصی، توسعه‌دهندگان و خدمات پس از انتشار.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

در ادامه به پاسخ سوال های متعددی در رابطه با قیمت تمام شده ساخت اپلیکیشن اختصاصی میرسیم. بعضی از این سوالات شامل موارد زیر میشوند:

  • زبان های برنامه نویسی عمده مورد استفاده در ساخت اپلیکیشن پلتفرم های مختلف کدام ها هستند؟
  • منظور از ماژول های اختصاصی اپلیکیشن موبایل چیست و تاثیر آن در هزینه تمام شده چگونه است؟
  • تیم طراحی و توسعه انتخابی برای انجام پروژه، چطور در قیمت طراحی نرم افزار تاثیرگذار است؟

چه عواملی در قیمت طراحی اپلیکیشن اختصاصی تاثیر دارند؟

در ادامه قرار است به پاسخ یکی از رایج ترین سوالات در رابطه با طراحی اپلیکیشن موبایل بپردازیم و مهمترین عواملی را که در این قیمت گذاری تاثیر دارند، مورد بررسی قرار دهیم. در زیر عواملی را مشاهده می کنید که مشخص می کنند هزینه ساخت یک اپلیکیشن اختصاصی موبایل چگونه باید باشد.

1. نوع پلتفرم اپلیکیشن اختصاصی

این که میخواهید یک برنامه اندروید داشته باشید یا IOS، در هزینه نهایی موثر است. چرا که زبانها و تکنولوژی های مورد نیاز برای ساخت اپلیکیشن هر یک از این پلتفرم ها، با یکدیگر تفاوت های اساسی دارند. به طور کلی هزینه ساخت نرم افزار موبایل اندروید از IOS کمتر است. اما عوامل دیگری هم وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند. برای مثال ممکن است اپلیکیشن اندرویدی داشته باشید که پیچیدگی ها و امکانات بسیار متعددی نسبت به یک اپلیکیشن IOS دیگر دارد. در این صورت این اختلاف قیمت تا حدودی جبران می شود.

2. زبان برنامه نویسی در ساخت اپلیکیشن اختصاصی

زبان های برنامه نویسی مختلف، ممکن است هزینه های متفاوتی را برای ساخت اپلیکیشن اختصاصی ایجاد کنند.  برای مثال پرکاربردترین زبان برنامه نویسی اندروید در اولین مورد، جاوا ( Java ) است و پس از آن نیز زبان برنامه نویسی کاتلین ( Kotlin ) در رتبه دوم قرار می گیرد. از طرف دیگر، زبان سوئیفت ( Swift ) در طراحی اپلیکیشن اختصاصی سیستم عامل IOS، نسبت به سایر زبان های موجود در این زمینه پیشرو است. با در نظر گرفتن هدفی که از ساخت نرم افزار اختصاصی خود دارید، با توسعه دهنده برنامه در این زمینه مشورت کرده و بهترین زبان برنامه نویسی را برای راه اندازی اپلیکیشن اختصاصی در نظر بگیرید. چرا که زبان انتخابی شما، در هزینه ای که پرداخت می کنید موثر خواهد بود.

3. ماژول ها و ویژگی های اختصاصی اپلیکیشن

در برخی اپلیکیشن ها مانند برنامه های خرید و فروش، ممکن است افزون بر کارکردها و امکانات اصلی، نیاز به ماژول ها و بخشهای جانبی هم داشته باشد که به انتخاب سفارش دهنده و صاحب امتیاز آن، در برنامه گنجانده می شوند و اعمال این قابلیت ها در هزینه تمام شده طراحی اپلیکیشن اختصاصی هم تاثیر خواهد داشت. برای مثال بهره گیری اپلیکیشن از GPS، اعلان ها، سرویس پیامکی و… از مواردی است که بر قیمت طراحی اپلیکیشن اختصاصی تاثیرگذار خواهند بود. برخی از این امکانات ممکن است برای کارکرد صحیح نرم افزار شما ضروری باشند. برای مثال ممکن است اپلیکیشن شما نیاز به ساخت حساب کاربری با استفاده از شماره تلفن کاربران داشته باشد، در این صورت دسترسی به قابلیت پیامک رسانی یک انتخاب نخواهد بود، بلکه ضرورت است و باید در طراحی اعمال شود.

4. تیم طراحی و توسعه اپلیکیشن اختصاصی

این که شما برای ساخت برنامه به چه شخص یا تیمی اعتماد میکنید، تاثیر مهمی در قیمت طراحی اپلیکیشن اختصاصی خواهد داشت. تیم ها و شرکت ها عموماً توانایی‌های گسترده تری را برای طراحی نرم افزار اختصاصی دلخواه پوشش می دهند و معمولاً سرعت ساخت اپلیکیشن توسط آنها بسیار بالاتر است. نکته حائز اهمیتی که در این خصوص باید به آن توجه داشت، پیدا کردن شرکت و یا تیم توسعه حرفه ای و قابل اعتماد است. این اهمیت، وقتی بیشتر می شود که بخواهید برون سپاری پروژه اپلیکیشن اختصاصی خود را به تیم هایی در شهرهای دیگر انجام دهید. در چنین حالتی است که باید وقت گذاشته و در خصوص مجموعه ای که برای ساخت اپلیکیشن به آن تکیه می کنید، تحقیقات لازم را انجام دهید.

5. نگهداری و خدمات پس از ساخت اپلیکیشن اختصاصی

توسعه یک اپلیکیشن اختصاصی، به انتشار آن محدود نمی شود و پس از انتشار نیز، نیاز به بروزرسانی های مکرر برای بهبود عملکرد و حفظ کیفیت آن وجود خواهد داشت. تلفن های همراه به طور مرتب آپدیت ها و تغییرات پایه ای در سیستم عامل خود دریافت میکنند و این تغییرات ملزم می دارد تا اپلیکیشن های موجود در تلفن های همراه نیز تغییر کرده و مطابق با آن ها به روز شوند. در غیر این صورت، پس از مدت زمان نه چندان طولانی، برنامه اختصاصی، کارکرد خود را از دست داده و برای تلفن همراه منسوخ میشود. به علاوه، اپلیکیشن ممکن است دچار اشکالات و باگ های متعددی شود که با یک به روز رسانی رفع خواهند شد. افزون بر این، به روز رسانی ها جنبه های بازاریابی و مارکتینگی دارند که شما و کسب و کارتان را در دید مخاطب نگه می دارند.

خلاصه مطلب و سخن پایانی

بخش عمده ای از فعالیت های روزمره جهان کنونی در اپلیکیشن های اختصاصی اتفاق می افتند. برای مثال روزانه ممکن است صدها تراکنش موفق از درگاه پرداخت متصل به یک فروشگاه آنلاین و اپلیکیشن فروش ثبت شود. چنین مزیت عمده ای در عصر حاضر، نباید به راحتی رها شده و بی استفاده قرار بگیرد. این مقاله را برای آن دسته از صاحبان کسب و کاری در نظر گرفتیم که تصمیم دارند از این فرصت طلایی برای پیشرفت هرچه بیشتر کسب و کار خود استفاده کنند.

در این قسمت قرار است به طور خلاصه مواردی را که در طول مقاله به آنها اشاره کردیم مرور کنیم.

عوامل زیر در قیمت طراحی اپلیکیشن اختصاصی موثر اند:

  • اپلیکیشن را برای چه پلتفرمی طراحی میکنید؟

بطور معمول هزینه ساخت اپلیکیشن اختصاصی IOS از اندروید بالاتر است، اما عوامل دیگری هم باید در نظر گرفته شوند.

  • اپلیکیشن را با کدام زبان برنامه نویسی، توسعه می دهید؟

زبان های توسعه نرم افزار متعددی برای طراحی اپلیکیشن اختصاصی وجود دارند که ممکن است در قیمت نهایی تاثیرگذار باشند.

  • چه ویژگی های خاصی را برای اپلیکیشن خود در نظر دارید؟

قابلیت های بخصوصی مثل GPS ، سرویس پیامکی و… از جمله قابلیت هایی هستند که ایجاد آنها در قیمت طراحی اپلیکیشن اثر می گذارد.

  • کدام توسعه دهنده و یا چه تیمی را برای طراحی و توسعه اپلیکیشن اختصاصی خود استخدام می کنید؟

افراد و یا تیم های مختلف ممکن است هزینه های متفاوتی برای طراحی یک اپلیکیشن دریافت کنند.

  • چه برنامه ای برای دوران کاری پس از انتشار اپلیکیشن دارید؟

لزوم انجام بروز رسانی های مکرر، رفع اشکالات احتمالی و مزیت بازاریابی از جمله دلایلی هستند که باید پس از طراحی اپلیکیشن اختصاصی، برای آنها هزینه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.