احتمالا هوآوی از طریق شکاف 5G به بازار گوشی های هوشمند ایالات متحده بازگردد

ممکن است هوآوی از طریق یک نقص قانونی 5G به بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا بازگردد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه چیکاو باشید.

ممکن است هوآوی قصد داشته باشد تا تا پایان سال به بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا بازگردد. اما در صورت موفقیت آیا این موضوع اهمیتی خواهد داشت؟ و حتی اگر این برند پس از اینکه فناوری‌های شبکه آن به عنوان یک تهدید امنیتی توسط آمریکا و اروپا محسوب شدند، از سوءشهرت خود عبور کند، آیا هوآوی دارای ظرفیتی برای تبدیل شدن به تهدیدی برای سامسونگ و اپل خواهد بود؟

خبرگزاری رویترز به تازگی با سه شرکت پژوهشی فناوری نامشخص تأیید کرده است که هوآوی در تلاش است برای بازگشت به صنعت گوشی‌های 5G. این شرکت ممکن است با تولید تراشه‌های 5G به صورت داخلی با استفاده از ابزارهای خود و با کمک شرکت بین‌المللی تولید مدارهای نیمه‌هادی (SMIC)، بتواند از ممنوعیت آمریکا عبور کند. نه هوآوی و نه SMIC در مورد شایعات نظری نداده‌اند.

اما حتی اگر هوآوی از طریق گوشی‌های 5G به بازار آمریکا بازگردد، احتمالاً همان شتاب قبلی را برای بازگشت به رقابت با رهبران بازار نخواهد داشت.

هواوی هنوز به خدمات گوگل پلی دسترسی ندارد

با فرض اینکه هوآوی توسعه مجدد کسب و کار گوشی‌های هوشمند خود را در آمریکا از طریق فناوری 5G انجام دهد، نظارتگران بازار توجه دارند که حتی با کمک شرکت‌های خارجی، هوآوی قادر به دستیابی به ظرفیت تولید تراشه‌های 5G بیش از حدود 14 میلیون واحد نخواهد بود.

اگر این را با 240 میلیون ارسالی که هوآوی در سال 2019 ثبت کرده برابر کنیم، به سرعت متوجه خواهیم شد که هوآوی راه طولانی‌ای را در پیش دارد اگر قصد رقابت با سامسونگ و اپل را داشته باشد.

مهمترین موضوع این است که قانون آمریکا جلوی گوگل را برای ارائه خدمات Play به هوآوی می‌گیرد. شرکت فناوری چینی ممکن است از طریق بخش 5G به بازار گوشی‌ها بازگردد، اما بدون دسترسی به فروشگاه Play و خدمات گوگل، گوشی هوآوی احتمالاً از سوی مشتریان در آمریکا مورد توجه زیادی قرار نخواهد گرفت.

به هر حال آینده هوآوی چه خواهد بود، ناظران بازار می‌گویند که این شرکت می‌تواند در امسال نسخه‌های 5G از مدل‌های پرچمدار موجود را تولید کند و آنها را در سال 2024 به بازار آمریکا بیاورد.

امتیاز دهید
منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.