همه چیز درباره آینده هدست AR/XR سامسونگ

هدست AR/XR بزودی عرضه می شود. این دستگاه جدید سامسونگ ممکن است با شروعی نامطمئن روبرو شود. همراه چیکاو باشید.

سامسونگ در ابتدای امسال از هدست XR آینده خود سخن گفت. این شرکت اعلام کرد که در حال همکاری با گوگل و کوالکام برای “تجربه‌های XR” است. انتظار می‌رود که اولین هدست واقعیت توسعه‌یافته سامسونگ از سیستم عامل گوگل استفاده کند و از پردازنده کوالکام بهره ببرد. با این حال، هدست XR ممکن است با یک شروع نامناسب روبرو شود زیرا گزارش شده است که تصمیم به به تأخیر انداختن عرضه آن به منظور استفاده از سخت‌افزار به‌روز شده گرفته شده است. همچنین، ممکن است در بخش نرم‌افزاری مشکلاتی روی دهد.

رئیس نرم‌افزار AR گوگل استعفا داد

دیروز، رییس نرم‌افزار AR گوگل، مارک لوکوفسکی، به طور ناگهانی استعفا داد و عدم داشتن چشم‌انداز روشن در حوزه AR را به عنوان دلیل استعفا خود اعلام کرد. لوکوفسکی در توییت خود از گوگل انتقاد کرد و بر این باور بود که “تغییرات در رهبری AR و تعهد و چشم‌انداز ناپایدار گوگل” او را مجبور کرده است که از سمت خود به عنوان مدیر عامل مشاوره نرم‌افزار AR استعفا دهد.

قبل از پیوستن به گوگل، لوکوفسکی به مدت چهار سال مدیرعامل Oculus VR در شرکت متا بود. او همچنان در حال بررسی فرصت‌های موجود در حوزه AR است.در چند ماه گذشته، بخش AR گوگل با چندین سد و مشکل روبه‌رو شده است. کلی بور، رییس VR این شرکت، در فوریه 2023 از گوگل جدا شد. و حالا، رییس نرم‌افزار AR این شرکت نیز از شرکت استعفا داده است.

در ابتدا، گوگل قصد داشت عینک AR خود را (کدنام پروژه Iris) راه‌اندازی کند، اما تعداد زیادی از افراد بخش AR/VR را اخراج کرده و سپس تصمیم گرفت نرم‌افزاری به نام Micro XR برای هدست‌های AR دیگری (مانند سامسونگ) تولید کند. همچنین، نسخه Enterprise عینک گوگل را از فروش خارج کرده است.

اوضاع برای هدست XR سامسونگ چندان خوب به نظر نمی رسد

با عدم داشتن چشم‌انداز روشن از سوی گوگل در حوزه AR، هدست XR سامسونگ ممکن است در زمینه نرم‌افزار و برنامه‌ها با مشکلات زیادی روبرو شود، حداقل در ابتدا. گزارش‌ها نشان می‌دهد که شرکت کره‌ای در ماه گذشته تصمیم به به تأخیر انداختن عرضه هدست XR آینده خود گرفته است پس از مشاهده مشخصات و عملکرد هدست AR اولیه ویژن پرو اپل.شناخته شده است که گوگل عمدتاً برای عرضه محصولات جدید، آن‌ها را ترک می‌کند. یک وب‌سایت کامل وجود دارد که پیگیری می‌کند که گوگل کدام محصولات را خاتمه داده است. از طرف دیگر، اپل تا زمان موفقیت، تلاش می‌کند. با گوگل تعیین جهت نرم‌افزار هدست XR سامسونگ، برای شرکت کره‌ای سخت‌تر به نظر می‌رسد تا در حوزه AR موفق شود، به خصوص در رقابت با ویژن پرو اپل.

امتیاز دهید
منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.