طراحی سایت با وردپرس یا کدنویسی

همه افراد می توانند با دو روش کد نویسی و وردپرس برای خود طراحی سایت انجام دهند اما این دو روش تفاوت های چشمگیری دارند. تنها افرادی می توانند با استفاده از روش کدنویسی طراحی سایت انجام دهند که دانش کدنویسی و زبان های برنامه نویسی مانند php، html و غیره را بلد باشند. در این مطلب قصد داریم اصلی ترین تفاوت های طراحی سایت وردپرس با کدنویسی را برای شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اصلی ترین تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی چیست؟

یکی از مهم ترین تفاوت ها بین این دو روش این است که سایت های وردپرس یک سری کدهای آماده شده دارند که همه افراد مبتدی می توانند به واسطه آن برای خود سایت طراحی کنند. اما سایت های کدنویسی شده نیازمند کدنویسی هستند و افرادی باید از قبل متخصص کدنویسی باشند و افراد مبتدی نمی توانند این کار را انجام دهند. نکته مهمی که وجود دارد این است که اجزای سازنده هر دو نوع این ها یکی است. در واقع در سایت وردپرس هم زبان های CSS، HTML و JS کنار هم قرار گرفته اند و باعث به وجود آمدن صفحات اینترنت می شوند. البته در سایت های وردپرسی از زبان جاوا اسکریپت کمتر استفاده می شود.

مزایا و معایب سایت های وردپرسی و کدنویسی شده

از مزایای سایت های وردپرسی این است که به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد و آموزشی صریح تر و بهتری دارد و نیاز به تجربه بالایی ندارد. اما از معایب آن باید بگوییم که شما چندان نمی توانید در ظاهر سایت دستکاری کنید. امنیت این نوع سایت ها هم کمی کمتر از سایت های کدنویسی شده است. در صورتی که از سایت های وردپرسی استفاده کنید عملا شما تبدیل به یک نویسنده می شوید تا یک کدنویس و نمی توانید خیلی در موضوعات مختلف فعالیت داشته باشید.

از مزایای سایت های کدنویسی شده هم باید بگوییم که همه چیز در آن ها رایگان است اما باید برای یادگیری زبان تخصصی آن ها هزینه کنید و وقت بگذارید. این سایت ها امنیت بسیار خوبی دارند. علاوه بر همه این ها شما می توانید با استفاده از کد نویسی ظاهر سایت را هر طور که می خواهید تغییر دهید و در موضوعات زیاد و مختلفی دستکاری داشته باشید. از معایب این سایت ها هم باید به این موضوع اشاره کرد که نیاز به تجربه بالا در ساختن سایت وجود دارد. آموزش های کدنویسی هم کار زمان بر و پیچیده ای است. بازار کار آن هم زیاد نیست و تقریبا متوسط رو به پایین است. در ضمن ساختن سایت با کدنویسی کار زمانبری است.

برای طراحی سایت کدنویسی به چه زبان هایی نیاز است؟

تا اینجای مطلب به شما گفتیم که سایت کدنویسی با وردپرس چه تفاوتی دارد. همان طور که دانستید سایت وردپرس یک سایت کاملا آماده است اما برای سایت کدنویسی شما به یادگیری چند زبان نیاز دارید که در ادامه آن ها را به شما معرفی می کنیم.

HTML

Html جز سه زبان اصلی محبوب بین کاربران شناخته می شود. باید بگوییم که html یک زبان نشانه گذاری است نه زبان برنامه نویسی. به این معنا که در آن نیازی نیست شما الگوریتم را پیاده سازی کنید. در واقع کار این زبان نشانه گذاری مرتب کردن و قرار دادن وظیفه برای هز متن درون یک سند است. شما با این زبان می توانید بدنه سایت را بسازید و نمی توانید صفحه وب خود را با آن دیزاین کنید. این زبان بیشتر برای ساخت بدن و اسکلت سایت و همچنین اجزای یک صفحه وب کاربرد دارد.

CSS

CSS مخفف عبارت Cascading Style Sheets است که این زبان هم جز سه زبان اصلی محبوب بین کاربران محسوب می شود. برای این که دیزاین صفحات به شکل راحت تری صورت گیرد این زبان به وجود آمد. از این زبان برای تغییر خاصیت هایی همچون رنگ و فونت سایت و همچنین عناصر یک صفحه مانند عکس و متن سایت استفاده می شود. استفاده از CSS بسیار راحت است و به زبان انسان شباهت زیادی دارد. از این زبان برای تغییر خصوصیات ظاهری یک سایت استفاده می کنند.

PHP

زبان php هم نوعی زبان اسکریپتی است و افرادی که می خواهند در طراحی سایت پیشتاز باشند بادی شروع به یادگیری این زبان و دیتابیس کنند. این زبان بیشتر برای کارهای برنامه نویسی مورد استفاده قرار می گیرد و برای سایت های فروشگاهی گزینه بسیار مناسبی است. اگر می خواهید یک سایت حرفه ای با تمام امکانات بسازید پیشنهاد می کنیم زبان php و دیتابیس را حتما یاد بگیرید. سایت با وردپرس یا php ؟ کدام یک بهتر است ؟ برای مطالعه  کلیک کنید. طراحی سایت با وردپرس یا php ?

Java Script

جاوا اسکریپت هم یک زبان اسکریپت نویسی است که از آن برای هوشمند سازی سایت استفاده می کنند. نکته ای که باید در این زبان ها به آن توجه کرد این است که برخلاف زبان های قبلی که زبان نشانه گذاری بودند، این زبان اسکریپت نویسی است. این زبان در واقع نوعی زبان برنامه نویسی هستند ه به صورت فشرده و سبک تر اما با کارایی کمتر ارائه می شوند. اسکریپت ها توسط مفسرها اجرا می شوند، از این رو برای سایت می توان از آن استفاده کرد. از این زبان بیشتر برای واکنش نشان دادن به کاربران مورد استفاده قرار می گیرد مانند پیام خوشامدگویی، چت آنلاین و غیره. برای یادگیری این زبان باید با مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی آشنا باشید.

سفارش طراحی سایت وردپرس در مهر دی ام

برای داشتن یک وبسایت وردپرسی ، فاکتورهایی مانند شرکت طراحی ، نمونه کار و سابقه تیم طراحی ، قیمت وبسایت و دیگر موارد وجود دارند که برای سفارش طراحی سایت وردپرس می توانید از شرکت هایی مانند مهر دی ام ، اف دیزاین ، سه سوت وب و دیگر شرکت های مطرح کمک بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.