آخرین تحولات قیمت آهن آلات در تیرماه 1402

بررسی قیمت روز آهن آلات و تغییراتی که در قیمت محصولات صنایع فولاد رخ می دهد، برای بسیاری از افراد که در این زمینه فعالیت دارند، اهمیت بالایی دارد. صنعت فولاد یکی از اصلی ترین صنایع مادر در کشور شناخته می شود؛ تا جایی که میزان تولید و بکارگیری محصولات آن، به عنوان یک شاخص در رتبه بندی کشورها در توسعه مورد بررسی قرار می گیرد. در این مطلب سعی در بررسی آخرین قیمت آهن آلات و نوسانات آن در بازارهای کشور در تیرماه 1402 خواهیم داشت.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

تغییرات قیمت تیرآهن

انواع تیرآهن در استانداردهای مختلف، از اصلی ترین مصالح در ساخت و ساز و صنعت محسوب می شوند. قیمت این محصولات بر روی قیمت مسکن، تاثیر زیادی دارد. کمترین تغییر و نوسان در قیمت برخی از انواع تیرآهن که در کشور ما به شکل متداول در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند مانند استاندارد IPE، تاثیر زیادی بر روی هزینه های پروژه های مختلف خواهند داشت.

روند قیمت تیرآهن که در دیماه سال گذشته به صورت افسارگسیخته ای رو به افزایش گذاشت، در تیر ماه امسال در پی افت میزان تقاضا در حال اصلاح می باشد. در حال حاضر میانگین قیمت وزنی تیرآهن در بورس کالای کشور 23940 ریال می باشد. از پرفروش ترین محصولات داخلی در بازارهای کشور می توان به انواع تیرآهن ذوب آهن اصفهان، فایکو اشاره نمود.

قیمت آهن 14 اصفهان که یکی از محصولات پرفروش ذوب آهن در تمامی مقاطع سال است، به دنبال کاهش میزان تقاضایی که در این محصولات به وجود آمد نیز، مانند دیگر انواع کاهشی بود. گفتنی است عرضه حداکثری ذوب آهن اصفهان و دیگر کارخانجات تولید کننده این محصول بر کنترل قیمت آن بی تاثیر نبوده

در میان نمونه های وارداتی، انواع تیرآهن های کره ای در صدر جدول فروش هستند. تیرآهن های وارداتی در بازارهای کشور عموما از کشورهای کره، روسیه و چین تامین می شوند. این محصولات به نسبت نمونه های داخلی قیمت بالاتری داشته و تاثیر مستقیم نرخ ارز، خصوصا دلار بر روی آنها، می تواند علت اصلی این مسئله باشد.

تغییرات قیمت ورق

ورق های سرد و گرم در بازارهای کشور در دسته های گوناگون طبقه بندی شده و مورد معامله واقع می شوند. صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، پتروشیمی ها و پالایشگاه ها، از جمله مصرف کنندگان انواع ورق سرد و گرم در تولیدات و تجهیزات خود هستند. ضمن این که برخی از انواع ورق سرد در صنایع بسته بندی نیز مورد استفاده فراوان می باشند.

با این که هنوز در اواسط تیرماه هستیم و آمار حجم معاملات این محصول هنوز بسته نشده، به نظر می رسد میزان تقاضا در این ماه نیز مانند ماه های گذشته و یا با کمی اختلاف (بالاتر) باشد. قیمت ورق آهن نیز مانند دیگر تولیدات صنایع فولاد، متاثر از نرخ جهانی فولاد و قیمت دلار در انواع سرد و گرم، نسبت به ماه گذشته، رو به کاهش می باشد.

آخرین میانگین قیمت وزنی ورق گرم در بازار نزدیک به 247000 ریال بوده و نسبت به میانگین ماه گذشته (یعنی 269000 ریال)

پایین تر ثبت شده است. از آنجایی که آمار معاملات تیرماه، تمام نیست، این میانگین در روزهای آتی می تواند افزایشی و یا حتی کاهشی باشد. انواع ورق سیاه، ورق های آلیاژی (فولادی) در این دسته بندی قرار می گیرند.

نوسان قیمت ورق های سرد نیز با درصد بیشتری در قیمت هایی بالاتر، کاهشی بوده است. میانگین قیمت هر کیلو ورق سرد (انواع ورق روغنی، ورق اسید شویی و …) در ماه گذشته 369500 ریال بوده که این قیمت با کاهش چند درصدی در تیرماه به میانگین 322300 ریال رسیده است. در این میان، میانگین قیمت وزنی ورق های گالوانیزه که در ماه گذشته 454500 بود، با درصد تغییر پایین تری مواجه بوده است و اکنون به صورت متوسط با قیمت 444700 معامله می شود.

گفتنی است، در میان انواع ورق فولادی، میزان تقاضا در گریدهای مورد استفاده در ساختمان سازی و یا نمونه هایی که برای تولید انواع پروفیل مورد استفاده قرار می گیرند، همزمان با رکود بازار مسکن، کاهش شدیدی یافته است. در طرف مقابل حجم معاملات بیشتر در گریدهای ورق صنعتی جریان داشته.

تغییرات قیمت میلگرد

میلگرد نیز از دیگر مصالح اصلی در ساختمان سازی و ساخت پروژه های مختلف عمرانی و صنعتی می باشد. این محصولات در دسته بندی های مختلفی با توجه به سایز، نوع و استاندارد تولید طبقه بندی می شوند. انواع میلگرد در گریدهای A2 و A3 از نمونه های ساختمانی هستند که در ساخت و توسعه شبکه های آرماتوری مورد استفاده واقع می شوند.

قیمت میلگرد در کشور، از آذرماه سال گذشته، شروع به افزایش داشت و این روند تا خرداد ماه امسال نیز ادامه پیدا کرد. با توجه به برآورد کلی که از مشاهده حجم معاملات و نمودار قیمت این محصول در ماه های گذشته به دست می آید، این روند نیاز به اصلاح دارد. حجم معاملات در نیمه اول تیرماه امسال کمتر از نصف همین فاکتور در ماه گذشته است.

ماه گذشته، قیمت میلگرد توانست با ثبت میانگین 237700 به بالاترین سطح خود برسد. قیمت این محصول به صورت متوسط در نیمه تیرماه به 226500 رسید. این که آیا حجم معاملات و قیمت میلگرد در باقیمانده تیرماه نیز به همین صورت کاهشی باشد، بستگی به عوامل متعدد مانند نرخ ارز، قیمت فولاد و ادامه کار بازار مسکن خواهد داشت.

مشاهده قیمت روز آهن آلات

قیمت محصولات در بازار آهن آلات تحت تاثیر موارد مختلفی می باشد که این فاکتورها به صورت روزانه متغیر هستند. مشاهده قیمت و آخرین اطلاعات مهم در بازار آهن آلات، برای صاحبان صنایع و مشاغل و همچنین سرمایه گذاران فعال در این بازار اهمیت بالایی دارد.

شرکت فولاد تجارت مهام از برترین مجموعه های فعال در زمینه عرضه انواع محصولات صنایع فولاد در کشور می باشد. این مجموعه در دهه های گذشته خدمات گسترده ای در این زمینه به هموطنان عزیز ارائه نموده است. آهن مهام، برند این مجموعه در فضای اینترنت می باشد. شما عزیزان می توانید آخرین تغییرات قیمت آهن آلات را در وب سایت آهن مهام مشاهده نمایید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.