آیا با برنده شدن در لاتاری می شود به آمریکا مهاجرت کرد؟

مهاجرت به آمریکا با لاتاری سوال خیلی از شرکت کنندگان ایرانی ثبت نام لاتاری 2025 است که دغدغه این را دارند آیا با لاتاری می شود به آمریکا مهاجرت کرد یا خیر. در این مطلب ضمن بررسی لاتاری آمریکا و شرایط مهاجرت به آمریکا با این سوال نیز پاسخ خواهیم داد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

لاتاری آمریکا

برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا (Diversity Visa Program) یا به طور کلی لاتاری آمریکا، یک برنامه مهاجرتی است که توسط وزارت خارجه آمریکا برگزار می‌ شود. این برنامه به افراد از کشورهایی که در آن‌ها نسبت مهاجرتی به آمریکا پایین است، فرصتی می‌ دهد تا برای دریافت گرین کارت و ورود به آمریکا در نظر گرفته شوند.

در ادامه، مهمترین نکات درباره برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا را توضیح می‌ دهم:

1. هدف برنامه: هدف اصلی برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا، افزایش تنوع مهاجرتی به آمریکا است و افرادی را که از کشورهایی با نسبت مهاجرتی پایین به آمریکا می‌ آیند، در دستیابی به فرصت مهاجرت و سکونت در آمریکا یاری می‌ دهد.

2. انتخاب تصادفی: برندگان لاتاری به صورت تصادفی از بین ثبت‌ نام‌ های صحیح انتخاب می‌ شوند. هر ساله تعداد محدودی ویزای گرین کارت (حدود 55,000 ویزا) در اختیار برندگان قرار می‌ گیرد.

3. شرایط شرکت: برای شرکت در برنامه لاتاری، باید دارای تأهل نبوده و حداقل دبیرستان را تا پایان مقطع دوازدهم تحصیل کرده باشید یا دارای سابقه کار معادل حداقل دو سال در طی پنج سال قبل باشید. همچنین باید از کشورهای شرکت‌ کننده معتبر (کشورهایی با نسبت مهاجرتی کمتر به آمریکا) باشید.

4. ثبت‌ نام: برای شرکت در برنامه لاتاری، باید در دوره‌ ای معین که در سایت رسمی برنامه اعلام می‌ شود، ثبت‌ نام کنید. فرم ثبت‌ نام و سایر اطلاعات مورد نیاز باید به دقت و با رعایت قوانین ارائه شود.

5. پیگیری ویزا: برندگان برنامه لاتاری پس از انتخاب اولیه، باید مراحل پیگیری ویزای گرین کارت را طی کنند. این شامل ارائه اطلاعات شخصی، مصاحبه کنسولی، بررسی پزشکی و احراز هویت است.

مهم است بدانید که برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا بسیار پرطرفدار است و رقابت بالایی بین شرکت‌ کنندگان وجود دارد. همچنین، برای مهاجرت به آمریکا نیازمند اطلاعات و مدارک دقیق و درست هستید.

شرکت در لاتاری گرین کارت آمریکا

برای شرکت در برنامه لاتاری مهاجرت به آمریکا (Diversity Visa Program)، ابتدا باید در ایالت‌ هایی که شرکت در این برنامه را مجاز می‌ کنند، ثبت‌ نام کنید. ثبت‌ نام‌ ها برای برنامه لاتاری معمولاً در دومین سه‌ ماهه سال تحت عنوان “DV-لاتاری” (DV-Lottery) باز می‌ شود. دقت کنید که مهلت ثبت‌ نام در هر سال ممکن است تغییر کند، بنابراین مهم است که به آگاهی از زمان باز شدن ثبت‌ نام‌ ها دست پیدا کنید.

مراحل ثبت‌ نام برای برنامه لاتاری عبارتند از:

1. پر کردن فرم ثبت‌ نام از طریق وبسایت رسمی برنامه لاتاری.
2. آپلود عکس‌ های شما و سایر اعضای خانواده که ثبت‌ نام می‌ کنند.
3. پرداخت هزینه ثبت‌ نام (معمولاً پرداخت هزینه در زمان ثبت‌ نام الزامی نیست و پرداخت آن در صورت انتخاب شما بعداً انجام می‌ شود).
4. دریافت شماره تأیید ثبت‌ نام پس از ارسال فرم.

بعد از پایان مهلت ثبت‌ نام، مقامات ایالات متحده برنده‌ های انتخاب شده را به طور رندوم از بین ثبت‌ نام‌های وارد شده انتخاب می‌ کنند. اگر انتخاب شوید، اطلاعات بیشتری در مورد مراحل بعدی مهاجرت و دریافت ویزای شما ارائه خواهد شد.

مهاجرت به آمریکا از طریق برنامه لاتاری پیچیدگی‌ ها و مراحل زیادی دارد. بهتر است در هنگام ثبت‌ نام و در مراحل بعدی، به دقت اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید و تمامی مدارک مورد نیاز را آماده داشته باشید. همچنین می‌ توانید به وبسایت رسمی موسسه ایرانیان لاتاری مراجعه کنید و اطلاعات جدیدتر را بررسی کنید تا با مراحل و نکات به‌ روز شده آشنا شوید.

مهاجرت با لاتاری - چیکاو

چطور از طریق لاتاری به آمریکا مهاجرت کنیم؟

لاتاری تنوع نژادی آمریکا، هر ساله امکان شرکت میلیون ها نفر از سرتاسر دنیا را در این قرعه کشی فراهم می کند.

ثبت نام در این قرعه کشی پرطرفدار، به الزامات خاصی نیاز ندارد. هر فرد با داشتن حداقل دیپلم دوازده ساله دبیرستان و یک عکس استاندارد، می تواند در لاتاری آمریکا شرکت کرده و شانس خود را در مهاجرت به آمریکا با لاتاری امتحان کند.

ایرانی ها بدون هیچ محدودیت در تمام دوره های لاتاری امکان ثبت نام را داشته اند. فرم ثبت نام لاتاری از اوایل مهر ماه تا اوایل آبان ماه هر سال در سایت E-DV فعال می شود.

حدود شش ماه بعد از اتمام ثبت نام، یعنی اواسط اردیبهشت ماه، نتایج قرعه کشی در سایت E-DV قابل استعلام خواهند بود.

برندگان لاتاری آمریکا، به صورت رندوم و تصادفی انتخاب می شوند. بنابراین شانس، نقش اصلی در انتخاب برندگان لاتاری دارد.

افرادی که از طریق لاتاری به آمریکا مهاجرت می کنند، شانس اخذ گرین کارت آمریکا و در نهایت شهروندی ایالات متحده را خواهند داشت.

سال مالی برندگان لاتاری از اول اکتبر تا پایان سپتامبر تعریف می شود که در این بازه برندگان به سفارت های آمریکا دعوت می شوند و در صورت موفقیت در مصاحبه، ویزای آمریکا را دریافت کرده و در نهایت جزء افراد خوش شانسی خواهند بود که به آمریکا از طریق لاتاری مهاجرت کرده اند.

به طور مثال، سال مالی برندگان لاتاری 2023 از اول اکتبر 2022 شروع و تا 30 سپتامبر 2023 پایان می یابد.

روند صدور ویزا برای برندگان لاتاری آمریکا به چه صورت است؟

در این بخش، نحوه اعطای ویزا به برندگان لاتاری آمریکا را توضیح می دهیم.

در هر دوره لاتاری آمریکا، میلیون ها نفر از سرتاسر دنیا ثبت نام می کنند. از سوی دیگر، سهمیه ویزاهای لاتاری حدود 55 هزار ویزا در سال است.

تعداد برندگان در هر دوره «لاتاری تنوع نژادی»، حدودا 2 برابر تعداد ویزاهای موجود لاتاری است.

در واقع فقط نیمی از برندگان، شانس مهاجرت به آمریکا با لاتاری را خواهند داشت.

دلیل بیشتر بودن برندگان نسبت به سهمیه موجود برای ویزاهای لاتاری این است که برخی از این برندگان به دلیل اشتباهاتی که در فرم ثبت نام خود مرتکب شده اند، عدم موفقیت در جلسه مصاحبه سفارت و … واجد شرایط دریافت ویزای لاتاری آمریکا نخواهند بود و از صف متقاضیان اخذ ویزا کنار گذاشته می شوند.

بنابراین تعداد برندگان لاتاری همواره بیشتر از تعداد ویزاها در نظر گرفته می شود تا تمام سهمیه ویزاها به متقاضیان مهاجرت به آمریکا با لاتاری، تعلق گیرند.

به صورت کلی، اولویت بندی دعوت برندگان بر اساس «کیس نامبر» آن ها صورت می گیرد. هر برنده لاتاری، یک شماره مخصوص به خود در منطقه ای که برنده شده (آسیا، آفریقا، اروپا و …) دارد که به آن، شماره پرونده یا کیس نامبر می گویند.

جمع بندی

با توجه به امکانات و زیرساخت هایی که کشور آمریکا دارد، این کشور برای مهاجرت، گزینه اول خیلی از ایرانیان است. مهاجرت به آمریکا یکی از موضوعات پیچیده و پرطرفدار در جهان است این امر می‌ تواند به دلایل مختلفی انجام شود، از جمله به دست آوردن فرصت‌های شغلی و تحصیلی بهتر، اتحاد خانواده، فرصت‌ های بهبود زندگی و استفاده از خدمات بهتر بهداشتی و آموزشی. برای مهاجرت به آمریکا، وجود یک راهنمایی و پروسه قانونی ضروری است و توجه به مقررات و قوانین مهاجرت آمریکا الزامی است.

فرآیند مهاجرت به آمریکا می‌ تواند متنوع و پیچیده باشد و بسته به نوع مهاجرت و شرایط فردی متفاوت است. که پیشنهاد ما استفاده و مشاوره رایگان با کارشناسان مهاجرت موسسه ایرانیان لاتاری می باشد.

امتیاز دهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.