چرا مردم اکنون کمتر به گوشی های پرچمدار اهمیت می دهند؟

آیا توجه کرده‌اید که دیگر به نظر نمی‌رسد اطرافیان از گوشی‌های پرچمدار به اندازه قبل انگیزه بیشتری داشته باشند؟ حداقل به همان اندازه که در گذشته بود. چندین عامل در اینجا دخیل هستند. بی شک ویروس کرونا مردم در سراسر جهان را مجبور به تفکر عمیقی کرده است. برخی هنوز در حال بازیابی از اثرات مالی آن هستند و مجبور به بیشتر دقت کردن در مصرف پول خود هستند. همراه چیکاو باشید.

فروش گوشی‌های هوشمند پرچمدار قبل از شیوع ویروس کرونا به شدت رکودی بود. اثرات اقتصادی ناشی از آن واقعاً به بهبود فروش کمک نکرده است. این مسئله باعث شده است که شرکت‌ها برنامه‌های خود را تغییر داده و تمرکز خود را بر حفظ حاشیه سود بالاتر بدون افزایش قیمت‌ها بیشتر قرار دهند.

همچنین واقعیتی وجود دارد که سرعت پیشرفت در حال حاضر به همان شکلی که در گذشته بود، نیست. به‌نظر می‌رسد به‌روزرسانی‌هایی که هر سال دریافت می‌کنیم، حداقل افزایش‌هایی ناچیز هستند. به عنوان مثال، بردارهای Snapdragon 8 نسل اول و دوم از کوالکام. بهبود عملکرد و کارایی قابل مشاهده زیادی ندارند، حداقل به‌مقداری که کاربران معمولی تفاوتی احساس کنند. از آنجایی که آنها نمی‌توانند آن را اندازه‌گیری کنند، احتمالاً نمی‌توانند خرید یک گوشی پرچمدار دیگر برای آخرین بردارها توجیه کنند.

همین مسئله برای تنظیمات دوربین هم صدق می‌کند. مهم نیست کدام سنسور دوربین بیشترین مگاپیکسل را دارد. گوشی‌های پرچمدار مانند سری Galaxy S Ultra در حال حاضر بزرگنمایی ۱۰۰ برابری و حسگرهای زاویه عریض و اولترا عریض قابل قبولی دارند. برای اکثریت بزرگی از مشتریان، مشخص کردن دقیق اینکه چرا تصاویر گرفته شده با Galaxy S23 Ultra بهتر از تصاویر گرفته شده با Galaxy S22 Ultra هستند، مشکل است.

به هرحال، اگر همیشه تصاویر خود را در حالت خودکار گرفته و این کار را بیشتر در روزهایی که نور مناسب است، انجام دهید، تفاوت قابل توجهی وجود ندارد. تنها زمانی که شما تصاویر با نور کم می‌گیرید، برخی از این بهبودها به چشم می‌خورد، اما باز هم، تفاوت بزرگی نیست که نیاز به خرید یک گوشی پرچمدار جدید در هر سال داشته باشد.

مگر اینکه یک پیشرفت چشمگیر در فناوری باتری رخ دهد، نمی‌توانید انتظار داشته باشید گوشی‌های پرچمدار جدید باتری‌های بسیار ضخیم ۱۰,۰۰۰mAh+ را بدون تغییر قابل توجه در ضخامت آنها داشته باشند. رقابت در سرعت شارژ، چیزی نیست که تولیدکنندگان خارج از چین از خود نگران شوند. هیچ سیستم عامل سومی در حال ورود به بازار نیست، زیرا Android تنها گزینه غیر iOS است. همچنین، فناوری صفحه نمایش نیز تقریباً در تمامی شرکت‌های حضور دار در بازار یکسان است.

بایستی به سامسونگ تشکر کرد که تلاش می‌کند مسیری متفاوت را انتخاب کند و قبل از سایرین گوشی‌های قاب‌پذیر را در بازار عرضه کند. سری Galaxy Z Fold با قیمتی برابر با ۱,۷۹۹ دلار، جانشین اصلی سامسونگ در دسته پرچمدار است. حداقل این گوشی با ارائه یک فاکتور شکل منحصربه‌فرد و نمایشگر قاب‌پذیر، از یک دستگاه تبلت کوچک بهره می‌برد و روند یکنواختی را در بخش پرچمدارها شکسته است.

از آنجا که در این دسته‌بندی فضای قابل توسعه قابل توسعه به مراتب بیشتری وجود دارد، نرخ نوآوری نیز بسیار چشمگیرتر بوده است. در سال‌های اخیر شاهد بازطراحی‌های قابل توجهی در سری Galaxy Z Fold بوده‌ایم. همچنین مشاهده کرده‌ایم که امکان پشتیبانی از S Pen و مقاومت در برابر آب به این سری اضافه شده است و بر اساس برنامه‌ریزی، مقاومت در برابر گرد و غبار نیز همراه با Galaxy Z Fold 5 سال جاری خواهد بود.

اما این فقط در مورد گوشی‌های تاشو است. در حالی که در بخش معمولی گوشی‌های پرچمدار، به نظر می‌رسد آنها قربانی موفقیت خود شده‌اند. قبل از این، عمق فناوری کافی بود تا بهبود‌های رادیکال در هر سال ارائه شود. اما اکنون به دلیل ترکیبی از عوامل، تأمین آن مشکل شده است و تمام تولیدکنندگان، از جمله سامسونگ، دیگر نمی‌توانند آن سطح هیجان را ایجاد کنند.

روش فروش گوشی‌های هوشمند، به ویژه در غرب جهان که بسیاری از مشتریان در طول چند سال برنامه‌های به‌روزرسانی را انجام می‌دهند و از طریق  پیشنهادات معامله‌ای تشویق می‌شوند، باعث می‌شود فروش گوشی‌های پرچمدار به طور پایدار پیشرفت کند. آیا این موجب بازگشت به دورانی خواهد شد که هیاهوی خرید گوشی‌های پرچمدار جدید هر سال قابل مشاهده بود؟ نمی‌توانم برای آن شرط ببندم.

امتیاز دهید
منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.