نوکیا و اپل توافقنامه طولانی مدتی را در خصوص فناوری‌های 5G و دیگر فناوری‌ها امضا کردند

نوکیا و اپل توافق نامه اختراع متقابل طولانی مدتی را امضا کردند که 5G و سایر فناوری ها را پوشش می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه چیکاو باشید.

نوکیا اعلام کرده است که یک توافقنامه جدید طولانی مدت را با اپل امضا کرده است تا به جای توافقنامه فعلی که در ماه مه 2017 امضا شده بود و قرار است تا پایان سال 2023 منقضی شود، جایگزین شود.

قرارداد مجوز ثبت اختراع جدید اختراعات نوکیا در 5G و سایر فناوری ها را پوشش می دهد. شرایط این قرارداد بین دو شرکت محرمانه است، اما نوکیا اعلام کرد که برای یک دوره چند ساله از اپل پرداخت خواهد کرد و انتظار دارد درآمد مربوط به این قرارداد جدید را از ژانویه 2024 شناسایی کند.

شرکت فنلاندی همچنین اعلام کرد که توافقنامه جدید با اپل با گزارش مالی خود که در تاریخ ۲۰ آوریل ۲۰۲۳ منتشر شده، سازگاری دارد.

جنی لوکاندر، رئیس اداره فناوری‌های نوکیا، درباره این توافقنامه گفت: “با خرسندی اعلام می‌کنیم که با اپل به صورت دوستانه یک توافقنامه اجازه‌نامه متقابل طولانی مدت انجام داده‌ایم. این توافقنامه نمایانگر قدرت نمایندگی‌های اختراعی نوکیا، سرمایه‌گذاری‌های دهه‌ها در تحقیق و توسعه و مشارکت‌ها در استانداردهای سلولی و سایر فناوری‌ها می‌باشد.”

نمایندگی اختراعی نوکیا بر پایه بیش از 140 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری شده است. این نمایندگی برای تحقیق و توسعه از سال 2000 ساخته شده و شامل حدود 20000 خانواده اختراع است، از جمله بیش از ۵,۵۰۰ خانواده اختراع اساسی برای فناوری 5G.

 

امتیاز دهید
منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.