گوگل پیکسل 8 بالاخره می تواند رقابت سالمی را برای سامسونگ DeX به ارمغان بیاورد!

پلتفرم رایانه رومیزی موبایل سامسونگ، DeX، ممکن است در انتهای امسال رقیب جدی‌تری پیدا کند. و اگر شما تغییرات شراکت سامسونگ و گوگل را در چند سال گذشته دنبال کرده باشید، احتمالاً متعجب نخواهید شد که گوگل همچنین در حال کار بر روی ویژگی‌ای مشابه DeX است.

از زمانی که سامسونگ و گوگل توانستند با همکاری خود  App Continuityرا برای تلفن‌های قابل انعطاف ایجاد کنند، و به ویژه از زمانی که سامسونگ از سیستم عامل Tizen در ساعت‌های هوشمند خود به سیستم عامل Wear OS گذار کرد، شرکت فناوری کره‌ای به نظر می‌رسد به یک منبع الهام برای طراحی نرم‌افزار موبایل گوگل تبدیل شده است.

گوگل پیکسل فولد که در رویداد I/O امسال معرفی شد، از سری گلکسی Z Fold الهام بخشیده است و از بسیاری از ایده‌ها و طراحی‌های رابط کاربری / تجربه کاربری آن الگوبرداری کرده است. همچنین، تبلت گوگل پیکسل نیز از پلتفرم One UI الهام  می‌گیرد و از قابلیت‌هایی مانند قابلیت تقسیم صفحه نمایش به دو بخش با قابلیت کشیدن و رها کردن آسان، نوار وظایف که کاربران می‌توانند با بالا بردن از پایین صفحه آن را در هر زمان فعال کنند، و برنامه‌های گوگل که در نهایت از فرم فاکتور صفحه نمایش بزرگ بهره می‌برند، بهره می‌برد.

و در حال حاضر، شواهد جدید نشان می‌دهد که گوگل پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو آینده ممکن است یک محیط رومیزی مانند DeX برای بهبود بهره‌وری ارائه دهند.

حالت جایگزین USB DisplayPort در پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو راهنما را نشان می‌دهد!

 

یک منبع داخلی در گوگل اعلام کرده است که پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو در آینده، حالت جایگزین USB DisplayPort را پشتیبانی می‌کنند (مطابق اطلاعات Android Authority). این “حالت جایگزین” ویژگی‌ای است که مختص USB-C است و به استفاده از استاندارد برای کاربردهای دیگری مانند شارژ یا انتقال داده‌های ویدیویی اجازه می‌دهد. به طور اصولی، این به این معناست که پورت USB-C در پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو بهبود یافته است تا بتواند داده‌های DisplayPort را منتقل کند – مشابه پورت USB-C مورد استفاده در دستگاه‌های موبایل سامسونگ با محیط DeX.

این ویژگی جدیدی که به شایعات اضافه شده است، همراه با نشانه‌های دیگر اخیر که نشان می‌دهد گوگل در حال کار بر روی بهبود حالت رومیزی موجود خود با یک رابط کاربری بهتر و پشتیبانی بهبود یافته از صفحه کلید است، نشان می‌دهد که این شرکت بزرگ موتور جستجو ممکن است در حال توسعه یک ویژگی پیشرفته‌تر به سبک DeX برای سری پیکسل ۸ خود باشد.

و اگر شما در حال تعجب هستید، گوگل از زمان اندروید ۱۰ حالت رومیزی را در منوی گزینه‌های توسعه‌دهنده پنهان کرده است. آیا شما از آن خبر نداشتید؟ بدون شک، این ویژگی هرگز به اندازه DeX سامسونگ مفید، برتر و کامل نشد. اما اکنون که گوگل برای اولین بار پس از سال‌ها یک تبلت جدید عرضه کرده است، ممکن است رقیبی برای DeX به وجود آید. و به نظر می‌رسد سری پیکسل ۸ ممکن است اولین تلفن‌هایی باشند که این ویژگی را در اختیار کاربران قرار دهند، هنگامی که به‌طور پیش‌فرض در فروش می‌رسند، احتمالاً در انتهای امسال.

متشکریم که تا انتهای این مقاله خبری همراه چیکاو بودید. نظرات خود را درباره این محصول در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.
امتیاز دهید
منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.