ایردراپ چیست؟ هر آنچه که باید بدانید!

به طور کلی در ایردراپ‌ها (Airdrop)، رمز ارز‌ها به صورت رایگان بین افراد تقسیم می‌شود اما داستان آن با کلاهبرداری تفاوت دارد و شما بعد از انجام دادن یک سری از وظایف و کار‌ها، ارز دیجیتال یا NFT را تحت عنوان هدیه دریافت می‌کنید. اگر قصد دارید بدانید که ایردراپ چیست؟ و چگونه می‌توان از این راه کسب درآمد کرد، حتماً ادامه مطالب را از دست ندهید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

ایردراپ (Airdrop) چیست؟

برای پاسخ به سؤال ایردراپ چیست؟ می‌توان گفت: ایردراپ در بازار کریپتو کارنسی به معنی اهدای توکن یا NFT به صورت رایگان است. معمولاً NFT‌ها با هدف مارکتینگ و تبلیغات انجام می‌شود و فعالین این حوزه با انجام یکسری وظایف در یک پروژه می‌توانند در نهایت به عنوان کاربران وفادار، توکن یا رمز ارز رایگان دریافت کنند.

البته برخی کلاهبرداران کریپتویی نیز هستند که در ابتدا با واریز کمی از بیت کوین یا دیگر رمز ارز‌ها برای کاربران، منتظر می‌مانند که آن‌ها توکن‌ها را به فرد دیگری ارسال کنند تا هویت آن‌ها شناسایی شود که این روش با نام عملات داستینگ معرفی می‌شود.

به طور کلی افراد باید همواره در برابر واریز‌های مشکوک و ناخواسته به ولت خود هوشیار باشد.

ایردراپ‌ها انواع مختلفی دارند و اهداف گوناگونی را نیز دنبال می‌کنند که در بعضی از ایردراپ‌ها، با انجام کار‌هایی مانند بازنشر مطالب در سوشال مدیا، می‌توان توکن رایگان دریافت کرد که با نام اسمارت دراپ شناخته می‌شوند و هدف آن کاملاً مارکتینگ و تبلیغاتی است. این نوع ایردراپ‌ها در ابتدا بیشتر استفاده می‌شد، اما اکنون ایردراپ‌های Retrodrop یا Retroactive Airdrop بیشتر سر زبان‌ها افتاده است. این پروژه‌ها در ابتدا توکن را به کاربر اهدا نمی‌کنند و کاربرانی که این پروژه‌ها را انجام دهند، تحت عنوان کاربر وفادار شناخته می‌شوند و در نهایت زمانیکه پروژه لانپچ شود، آن‌ها می‌توانند پاداش خود را دریافت کنند.

آشنایی با اهداف ایردراپ‌ها

معمولاً اجرای کمپین ایردراپ، اهدافی را دنبال می‌کند که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

برندسازی (Branding)

یکی از مهمترین اهدافی که معمولاً کمپین‌های ایردراپ به دنبال آن هستند، برندسازی است. زیرا این پروژه‌ها به دنبال این هستند تا افراد با نام برند آشنا شوند و حداقل یک بار نام آن‌ها را بشنوند.

افزایش کلیک و بازدید سایت

یکی دیگر از اهدافی که برای کمپین‌های ایردراپ در نظر گرفته می‌شود، بازدید بیشتر از وب سایت است. با اجرای این پروژه‌ها می‌توان به افزایش بازدید سایت کمک کرد و در نتیجه توکن رایگان را دریافت کرد. از آنجایی که معمولاً ایردراپ‌های مورد اعتماد در وب سایت‌ها تحت عنوان پروژه انجام می‌شوند، ممکن است به عنوان یک محرک قوی برای افزایش بازدید سایت در نظر گرفته شود.

تولید محتوا توسط کاربران (UGC)

از آنجایی که تولید محتوا در وبسایت برای گوگل بسیار اهمیت دارد و موجب می‌شود تا رتبه‌های بهتری دریافت کنید، اگر این کار توسط مخاطبان صورت گیرد وبسایت به مرور زمان می‌تواند رتبه‌های بسیار خوبی کسب کند.

شرکت در ایردراپ‌های قابل اعتماد می‌تواند منجر به دریافت رمز ارز و NFT شود که با انجام این پروژه‌ها به مرور زمان می‌توانید درآمد خوبی کسب کنید. اگر قصد دارید تا در ارتباط با NFT‌ها بیشتر بدانید، توصیه می‌شود اصطلاحات مربوط به وایت لیست ان اف تی را بیشتر مطالعه کنید.

Lead Generation

این مرحله از مهمترین مراحل قیف بازاریابی است، زیرا شما با دریافت برخی اطلاعات از کاربر می‌توانید او را با برند خود بیشتر آشنا کنید و در نهایت محصول یا خدمات خود را به او ارائه دهید. یکی از این اطلاعات بسیار مهم که از کاربر گرفته می‌شود، اطلاعات تماس است و ایردراپ‌ها می‌توانند یک محرک قوی برای دریافت این اطلاعات باشند.

انواع ایردراپ‌ها

اگر قصد دارید تا با انواع ایردراپ آشنا شوید، بهتر است بدانید که به چهار دسته تقسیم می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:

ایردراپ استاندارد یا Standard airdrop

 با شرکت در ایردراپ استاندارد، کاربران برای دریافت توکن نیازی نیست کار خاصی انجام دهند و اگر شما تنها کاربر فعال آن‌ها باشید، به عنوان هدیه به شما توکنی اهدا خواهد شد.

ایردراپ بونتی یا Bounty airdrop

 این نوع ایردراپ نسبت به نوع قبلی نیاز به انجام فعالیت‌های ساده‌ای مانند: عضویت در کانال‌ها و گروه‌های تلگرام و واتساپ، ریتوییت کردن پست در توییتر، کامنت گذاشتن در وب سایت‌ها و سایر شبکه‌های اجتماعی می‌شود که هدف از این ایردراپ‌ها، بازاریابی است که در نهایت به شما توکن یا nft اهدا خواهد شد.

ایردراپ انحصاری یا Exclusive airdrop

هدف از این ایردراپ‌ها، جذب کاربر است و برای اینکه کاربران بتوانند توکن یا NFT رایگان دریافت کنند، باید به طور مثال: مقدار مشخصی از ارز دیجیتالی را در کیف پول خود داشته باشند یا در صرافی اعلام شده ثبت نام کرده باشند.

هلدر ایردراپ یا Holder airdrop

برای شرکت در این ایردراپ‌ها و دریافت توکن رایگان، باید کاربران رمز ارزی که اطلاع‌رسانی شده است را در ولت و کیف پول خود حتماً داشته باشند تا بتوانند سایر توکن‌های پروژه را تحت عنوان فورک آن رمزارز بگیرند.

چگونه ایردراپ دریافت کنیم؟

معمولاً در برخی از حالت‌ها مثل تست نت یا مشارکت در اکوسیستم، اطلاعات قبلی در مورد پروژه بیان نمی‌شود و تنها بر اساس تجربه و اخبار می‌توان آن‌ها را دنبال کرد. همچنین دنبال کردن برخی شبکه‌های اجتماعی، والپیپر‌ها و داکیومنت‌های پروژه‌ها می‌توانند اطلاعات لازم برای شرکت در ایردراپ را در اختیار شما قرار دهد.

به طور کلی دنبال کردن این همه پروژه کار راحتی نیست و پیدا کردن ایردراپ‌های مناسب نیازمند دانش و تجربه بالایی است. در ادامه لیست برخی از وب سایت‌های معتبر برای دریافت ایردراپ ارز دیجیتال وجود دارد که شما می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید.

airdropalert.com

 icomarks.com

coinmarketcap.com

airdrops. io

airdropbob.com

کیف پول مناسب برای دریافت ایردراپ

به طور کلی، برای دریافت هر نوع ایردراپ باید با توجه به نوع آن و شبکه پروژه، کیف پول مناسبی را انتخاب کرد. البته بهتر است بدانید که بیشتر پروژه‌های ایردراپ بر روی شبکه اتریوم ایجاد می‌شود، به همین دلیل باید از کیف پول‌هایی استفاده شود که از این شبکه‌ها پشتیبانی می‌کنند.

 به طور مثال: متامسک می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. همچنین برخی از پروژه‌های ایردراپ از یک شبکه بلاک چین جدید هستند که نیازمند دریافت کیف پول‌های اختصاصی هستند.

به شکل کلی، توصیه می‌شود تا یک کیف پول مجزا برای دریافت پروژه‌های ایردراپ داشته باشید و سرمایه اصلی خود را در کیف پول دیگری نگهداری کنید. همچنین در نظر داشته باشید که کیف پول‌های صرافی تنها در صورتی به کار شما می‌آید که شما به عنوان هولدر قصد دریافت توکن رایگان را داشته باشید.

نتیجه‌گیری

ایردراپ در بازار کریپتو کارنسی به معنی اهدای توکن یا NFT به صورت رایگان است. معمولاً NFT‌ها با هدف مارکتینگ و تبلیغات انجام می‌شود و فعالین این حوزه با انجام یکسری وظایف در یک پروژه می‌توانند در نهایت به عنوان کاربران وفادار، توکن یا رمز ارز رایگان دریافت کنند. یکی از مهمترین اهدافی که معمولاً کمپین‌های ایردراپ به دنبال آن هستند، برندسازی است. انوع ایردراپ‌ها به چهار دسته کلی تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها نیازمند انجام وظیفه‌ای برای دریافت توکن رایگان دارند. دنبال کردن برخی شبکه‌های اجتماعی، والپیپر‌ها و داکیومنت‌های پروژه‌ها می‌توانند اطلاعات لازم برای شرکت در ایردراپ را در اختیار شما قرار دهد. شما با دنبال کردن اخبار مربوط به دریافت پروژه ایردراپ از سایت پارسیان کریپتو، می‌توانید بهترین پروژه‌ها را دریافت کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.