کپی تریدینگ چیست؟ مزایا و معایب

روش کپی تریدینگ (Copy Trading)، به عنوان یکی از روش‌های کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال، شامل کپی و اجرای استراتژی‌ها و رفتار معامله‌گران حرفه‌ای توسط تریدرهای مبتدی است. چرا که برای بسیاری از افرادی که به تازگی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده‌اند، مطالعه و تحلیل چارت‌ها، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، پیگیری اخبار روز و… دشوار است. به همین دلیل، با استفاده از کپی تریدینگ، امکان رسیدن به سود از بازار ارزهای دیجیتال، به راحتی و بدون دردسر فراهم می‌شود. در این روش، تریدرهای مبتدی خرید و فروش ارز دیجیتال را با رعایت و اجرای استراتژی‌های حرفه‌ای از معامله‌گران دیگر، انجام می‌دهند. بدین ترتیب، از اشتباهات محتمل که به سرمایه آن‌ها ضربه می‌زند جلوگیری می‌کند. برای آشنایی بیشتر با کپی تریدینگ تا پایان با ما همراه باشید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

کپی تریدینگ چیست؟

روش کپی تریدینگ یکی از روش‌های موثر و سودآور ترید است که در آن، کاربر یک تریدر حرفه‌ای را انتخاب می‌کند و دقیقاً همان کاری را که آن تریدر انجام می‌دهد، اجرا می‌کند. در برخی پلتفرم‌ها، با بررسی پروفایل تریدرهای حرفه‌ای و انتخاب شخص مورد نظر، می‌توان از خدمات کپی تریدینگ به صورت اتوماتیک استفاده کرد. تحلیل‌های تریدر حرفه‌ای و هدف او از رسیدن به سود و جلوگیری از ضرر، باعث شده است که روش کپی تریدینگ برای کاربران تازه‌کار مناسب باشد. علاوه بر کسب تجربه، استفاده از این روش، به کاهش ضررهای احتمالی در ابتدای راه کمک می‌کند. به همین دلیل، روش کپی تریدینگ بین افراد تازه‌کار محبوبیت زیادی دارد ولی باید به این نکته توجه داشت که کپی کردن معاملات بدون داشتن دانش لازم، ممکن است با خسارت همراه باشد.

مزایای کپی تریدینگ

کپی تریدینگ مزایای بسیار مختلفی دارد. به طور مثال یک راه حل بسیار عالی برای سرمایه گذاران تازه کار به حساب می‌آید. در واقع این روش می‌تواند یک روش نسبتا عالی برای جلوگیری از ضرر و زیان‌های مالی باشد. از جمله مزایای کپی تریدینگ عبارتند از:

کاهش ریسک معاملات

همانطور که کمی قبل اشاره شد، برای کاربران جدید، خطر از دست دادن سرمایه بسیار بالاست و البته کپی تریدینگ می‌تواند به طور قابل توجهی این خطر را کاهش دهد. زیرا معامله گران حرفه‌ای، پیش از هر تصمیمی، بازار را به خوبی تحلیل می‌کنند و فقط در معاملاتی شرکت می‌کنند که احتمال سوددهی آن‌ها بسیار بالاست.

بدست آوردن تجربه

برای دستیابی به موفقیت در بازار ارز دیجیتال، نیاز به دانش و تجربه دارید. اما برای کاربران جدید، خطر از دست دادن سرمایه بسیار بالاست. کپی تریدینگ می‌تواند به طور قابل توجهی این خطر را کاهش دهد، چرا که معامله گران حرفه‌ای، بازار را به خوبی تحلیل می‌کنند و فقط در معاملاتی شرکت می کنند که سود آن‌ها بالا است. کپی تریدینگ علاوه بر سوددهی می‌تواند به دانش و تجربه کاربران در زمینه ترید ارز دیجیتال نیز بیافزاید. بنابراین، اگر می‌خواهید در بازار رمزارزها موفق شوید، بهتر است از کپی تریدینگ استفاده کنید و به دانش و تجربه خود اضافه کنید.

امکان سرمایه‌ گذاری متنوع

تنوع در سبد ارزی، یکی از اصول مهم در تریدینگ است و از مزایای کپی تریدینگ، امکان کپی کردن از چندین تریدر مختلف است. با این روش، شما می‌توانید تنوعی مناسب برای سرمایه‌گذاری در بازار داشته باشید و از جنبه‌های مختلف بازار بهره ببرید.

معایب کپی تریدینگ

مانند بسیاری دیگر از روش‌ها، کپی تریدینگ با وجود مزایای زیادی که دارد معایبی نیز دارد که در ادامه درباره آن‌ها توضیح خواهیم داد:

وابسته شدن بیش از حد

یکی از معایب کپی تریدینگ، عادت کردن به آن است. این روش، می‌تواند شما را از تحلیل چارت‌ها، رصد بازار و سایر موارد زمان‌بر دیگر بی نیاز کند و باعث شود تا صرفاً با تماشای سود دیگران، به درآمد برسید. در ابتدا این مشکل غیر مهم به نظر می‌رسد، اما ممکن است کاربر اعتماد به نفس کافی برای ترید کردن نداشته باشد و یا به کپی تریدینگ بسیار وابسته شود. بهتر است از روش‌های قانونی و اخلاقی در تریدینگ استفاده کرده و خود را به یادگیری و بهبود مهارت‌های خود اختصاص دهید.

امکان خطا وجود دارد

درست است که کپی تریدینگ معمولاً فرد را به کسب سود و درآمد نزدیک می‌کند، اما نباید خطای انسانی نادیده گرفته شود. حتی حرفه‌ای‌ترین معامله‌گران نیز ممکن است سرمایه خود را سر یک اشتباه از دست بدهند. همچنین، بروز خطا در تنظیمات پنل تریدینگ می‌تواند باعث صفر شدن کل سرمایه یک تریدر شود. بنابراین، در تریدینگ، باید همیشه از ریسک‌های موجود در بازار آگاه باشید و از روش‌های قانونی و اخلاقی در تریدینگ استفاده کنید.

به سرمایه بیشتری نیاز دارد

کپی تریدینگ، نوعی معامله است که نیازمند سرمایه بیشتری است. اکثر تریدرها برای ارائه این نوع تریدینگ، حداقل ۵۰۰ دلار سرمایه از شما می‌خواهند. با این حال، اگر تصمیم به ترید کردن را به صورت شخصی بگیرید، با سرمایه‌ای بسیار کمتر نیز می‌توانید وارد بازار شوید. بنابراین، اگرچه کپی تریدینگ می‌تواند جذاب باشد، اما نیازمند سرمایه بیشتری است.

سخن پایانی

در این مقاله درباره کپی تریدینگ صحبت کردیم. بازار‌های مالی به ویژه بازار رمزارزها، پیچیدگی‌های فراوانی دارند و برای دست‌یابی به درآمد مناسب، نیازمند کسب تجربه در کنار دانش کافی هستیم. برای بسیاری از تازه‌کاران، کپی تریدینگ می‌تواند مسیری هموارتر و کم‌دردسرتر برای رسیدن به موفقیت باشد. در هر صورت، نباید این حقیقت را کتمان کنیم که به دست آوردن موفقیت در بازار‌های مالی، نیازمند تلاش، تجربه و دانش کافی است. اگر می‌خواهید به صورت کاملاً تخصصی در زمینه کپی تریدینگ و ترید ارز دیجیتال حرفه‌ای شوید، پیشنهاد ما به شما این است که به شرکت آکوچین مراجعه کرده و دوره‌های آموزشی حضوری و غیرحضوری آن‌ها را در این حوزه بگذرانید. در کنار این تیم می‌توانید در مدت زمان کمی در این زمینه حرفه‌ای شوید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.