آیا تحصیل در کانادا تاثیری در اخذ اقامت دائم دارد؟

کانادا یکی از کشورهای توسعه یافته دنیاست که بسترهای مناسبی را برای تحصیل دانشجویان خارجی به وجود آورده است. بر اساس آمارها در سال های اخیر مهاجرت تحصیلی به کانادا رشد بسیار زیادی را تجربه کرده که دلیل عمده آن، کیفیت بالای آموزشی و سطح علمی بالای دانشگاه ها در این کشور می باشد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

از آنجا که بسیاری از افراد علاقه مند به مهاجرت تحصیلی به کانادا و دریافت اقامت دائم این کشور هستند، در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم که آیا تحصیل در کانادا تاثیری در اخذ اقامت دائم این کشور دارد؟

شرایط تحصیل در کانادا 2023

کشور کانادا دارای تعداد بسیار زیادی مدرسه، کالج و دانشگاه برای تحصیل است. در حال حاضر دانشجویان و دانش آموزان بین المللی هیچ گونه محدودیتی برای تحصیل در مراکز آموزشی این کشور ندارند. شرایط مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل نیز تا حدود زیادی بسته به سن متقاضی و مقطع تحصیلی وی تعیین می شود. به عنوان مثال شرایطی که برای مهاجرت تحصیلی یک دانش آموز مورد نیاز است با شرایط مهاجرت تحصیلی یک فرد در مقطع کارشناسی ارشد کاملاً متفاوت می باشد.

از جمله مهم ترین شرایط تحصیل در کانادا می توان به داشتن مدرک زبان بین المللی و معدل بالا اشاره کرد. هرچه متقاضی معدل بالاتر و نمره زبان بهتری داشته باشد شانس بیشتری برای دریافت پذیرش تحصیلی خواهد داشت. متقاضیان باید در موعدهای مقرری که هر دانشگاه تعیین کرده، مدارک تحصیلی خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال کرده و نامه پذیرش تحصیلی دریافت کنند.

افرادی که متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا هستند باید معدل بالاتر از ۱۳ و نمره زبان آیلتس 6 یا معادل آن را ارائه دهند. متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز باید معدل بالای ۱۴ و نمره زبان آیلتس 6.5  یا معادل آن را ارائه دهند.

متقاضیان مقطع دکترا نیز باید معدل ارشد بالای ۱۵ داشته و مدرک زبان آیلتس 7 را ارائه دهند تا بتوانند از دانشگاه های این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کنند. همچنین داشتن سابقه کار پژوهشی و تحقیقاتی و مقالات علمی منتشر شده از دیگر شروط تحصیل در مقطع دکترا در کانادا می باشد.

نحوه دریافت اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل

یکی از دغدغه های بسیار مهم مهاجرانی که وارد کانادا می شوند، دریافت اقامت دائم این کشور می باشد. به طور کلی افرادی که از طریق تحصیل وارد کانادا می شوند در ابتدا اقامت موقت این کشور را بر اساس مدت زمان تحصیل خود دریافت می کنند. به عنوان مثال دانشجویان مقطع کارشناسی اقامت 3 یا 4 ساله و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد اقامت 1 الی 2 ساله کانادا را دریافت می کنند.

حال سوالی که پیش می آید این است که آیا می توان از طریق تحصیل اقامت دائم کانادا را دریافت کرد؟ پاسخ مثبت است؛ اما چگونه؟ برای این که متقاضیان اقامت دائم کشور کانادا را از طریق تحصیل در این کشور دریافت کنند باید بعد از پایان تحصیلات خود بتوانند شغل مناسبی را در این کشور پیدا کرده و ویزای خود را از ویزای تحصیلی به ویزای کاری تبدیل نمایند.

معمولاً بعد از گذشت ۵ سال از کار در کانادا و پرداخت منظم مالیات، فرد می تواند برای دریافت اقامت دائم اقدام کند؛ بنابراین امکان دریافت اقامت دائم از طریق مهاجرت تحصیلی به کانادا وجود دارد. به این منظور مهاجران باید بعد از فارغ التحصیلی کار پیدا کرده و مشغول به کار شوند.

از جمله مهم ترین شرایط تحصیل در کانادا می توان به داشتن مدرک زبان بین المللی و معدل بالا اشاره کرد.

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

مهاجرت تحصیلی به کانادا نیازمند برنامه ریزی و داشتن تمکن مالی می باشد. هزینه تحصیل در کانادا تا حدودی تحت تأثیر مقطع و دانشگاه مورد نظر است. به طور میانگین شهریه دانشگاه های این کشور بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار کانادا در سال می باشد. البته امکان دریافت بورسیه های تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد و به خصوص دکترا وجود دارد.

به این منظور متقاضی باید مدرک زبان بین المللی با نمره بالا و سوابق علمی و تحصیلی بسیار خوبی داشته باشد. به طور کلی مخارج زندگی یک دانشجو در کانادا بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ دلار کانادا در ماه می باشد. ناگفته نماند که دانشجویان امکان ۲۰ ساعت کار درهفته را خواهند داشت تا به این ترتیب بتوانند مخارج زندگی خود را تامین کنند.

سخن آخر

کانادا یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی است؛ زیرا دانشجویان می توانند از آموزش های با کیفیت و بورسیه های تحصیلی مختلف در این کشور استفاده کرده و در نهایت نیز جذب بازار کار در این کشور شوند. اگر شما هم علاقه مند به مهاجرت تحصیلی به کانادا و در نهایت دریافت اقامت دائم این کشور هستید، توصیه می کنیم در این مسیر با وکلای مهاجرتی و افراد با تجربه مشورت نمایید.

موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با تکیه بر سال ها تجربه در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا و دریافت اقامت دائم این کشور آماده ارائه مشاوره تخصصی به شما و انجام کلیه امور مربوط به مهاجرت تحصیلی می باشد. شما می توانید تمامی سوالات خود را در زمینه تحصیل در کانادا از وکلای با تجربه موسسه مهاجرتی اصطهباناتی بپرسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.