معرفی کامل نرم افزار های استخراج ارز دیجیتال

شاید تصور کنیم که تنها راه به دست آوردن رمزارزها، رصد قیمت لحظه ای ارز دیجیتال به صورت مداوم و خرید آن‌ها از صرافی‌های این حوزه و یا استخراج آن‌ها با استفاده از ماینرهای عظیم باشد. اما باید بدانیم راهکارهایی همچون استفاده از نرم‌افزارهای استخراج هم وجود دارند که دیگر در آن‌ها نیازی به استفاده از ماینرهای حجیم و پرخرج نیست و می‌توان ساده‌تر به ارزهای دیجیتال رسید، دارایی‌هایی که امروزه بسیار باارزش هستند. به همین دلیل افرادی که به اندازه کافی باهوش باشند، در جستجوی راه‌های مختلفی برای به دست آوردن رمزارزها و راه‌های مختلف ماینینگ و استخراج آن‌ها هستند. راهکاری که به نظر می‌رسد جدا از استفاده از ماینرهای حجیم، شامل فعالیت‌های دیگری هم داشته باشد و اینجاست که صحبت از نرم افزارهای استخراج ارزهای دیجیتال به میان می‌آید.

به دنبال اهمیت این موضوع، این مقاله نیز سعی دارد تا به معرفی تعدادی از نرم افزارهای استخراج رمزارزها بپردازد، پس همراه باشید تا با آن‌ها آشنا شوید.

نرم افزار استخراج ارز دیجیتال چیست؟

باید دانست که ماینینگ یا همان فرآیند استخراج، راه نجات دنیای ارزهای دیجیتال است. چرا که این ماینرها هستند که تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند و سکه‌های جدید را به گردش در می‌آورند. به زبان ساده‌تر، یک ماینر، طی فرآیندی، برخی از مسائل پیچیده ریاضی را برای تأیید تراکنش‌ها حل می‌کند و سپس، این قدرت محاسباتی و مصرف برق خود را با پاداش دریافت یک بلوک مبادله می‌کند. این پاداش، انگیزه‌ای برای ماینر است تا به حفظ فن‌آوری بلاک چین در داستان ارزهای دیجیتال کمک کند و ارزهای دیجیتال را به دارندگان خود هدیه ‌دهد.

باید دانست که از نرم افزارهای استخراج زمانی استفاده می‌شود که بخواهید به تنهایی دست به استخراج ارز دیجیتال بزنید. علاوه بر این، در صورتی که بخواهید کار استخراج رمزارز را با کامپیوتر، موبایل و یا لپ تاپ انجام دهید هم نیازمند استفاده از نرم افزارهای استخراج خواهید بود. این نرم افزارها به شما امکان می‌دهند تا با استفاده از GPU کامپیوتر خود دست به کار استخراج ارزهای دیجیتال محبوب خود بزنید.

لازم به ذکر است که این نرم افزارها، برنامه‌هایی تخصصی هستند که از قدرت محاسباتی سیستم شما برای حل معادلات پیچیده ماینینگ و استخراج رمزارز استفاده می‌کنند و همان طور که گفته شد، در ازای یک عملیات استخراج، شما پاداش را در قالب ارز دیجیتال دریافت می‌کنید.  این نرم افزارها گزارشات مفصلی از فعالیت استخراج، نرخ هش و کل درآمد شما ارائه می‌دهند و از آنجا که امروزه بسیاری از پروژه‌های بلاک چین روند رو به رشدی را تجربه می‌کنند، استفاده از این نرم افزارهای استخراج به کاری محبوب در بین افراد فعال در این حوزه تبدیل شده است.  برای آشنایی با خرید بیت کوین بدون احراز هویت کلیک کنید.

کدام نرم افزار های استخراج ارز دیجیتال؟

عموما نرم افزارهای استخراج ارز دیجیتال، برای هر رمزارزی به صورت جداگانه برنامه‌نویسی می‌شوند و به همین دلیل به طور مثال، نرم افزارهای مناسب استخراج بیت کوین با نرم افزارهای استخراج اتریوم متفاوت هستند. در اینجا ما تعدادی از بهترین این نرم افزارها را بر هرکدام از این دو ارز دیجیتال محبوب، برای شما شرح می‌دهیم:

نرم افزارهای استخراج بیت کوین

Pionex

اکثر ماینرهای ارز دیجیتال معمولاً این ارزها را در کیف پول های صرافی و یا اپلیکیشن سپرده می‌کنند تا بتوانند آن را با فیات مبادله کنند. برای این کار کافی است ربات معاملاتی پایونکس را در نظر بگیرید که دارای 16 ربات تجاری مختلف برای خودکارسازی معاملات است که به شما امکان فعالیت معاملاتی گسترده‌ای را می‌دهند. این برنامه، بهترین گزینه برای تنظیم سپرده‌های خودکار در یک کیف پول ارز دیجیتال است.

ECOS

می‌دانیم که برای استخراج  بیت کوین، نیاز به تجهیزات استخراج واقعی است و ماینرها نیاز به تعمیر و نگهداری و تامین برق دارند و ECOS این کار را انجام می‌دهد.

این برنامه یکی از بهترین ارائه‌دهندگان سیستم استخراج  مبتنی بر Cloud است که در سال 2017 در منطقه آزاد اقتصادی تاسیس شد. ECOS بیش از 90000 کاربر در سراسر جهان دارد و یک پلت‌فرم سرمایه‌گذاری کامل است که نه تنها شامل پروسۀ استخراج بلکه شامل کیف پول، صرافی، سبد سرمایه گذاری و پس انداز نیز هست. ECOS  یک برنامه موبایلی مناسب هم دارد که در اپ استور و گوگل پلی موجود است. از همین روست که این برنامه، به عنوان بهترین گزینه برای خدمات قانونی و شفاف و همچنین بستری ایده‌آل برای مبتدیان تلقی می‌شود.

سود کسب شده در فرآیند استخراج توسط ECOS، بر اساس عوامل مختلفی چون قرارداد انتخابی، تعداد TH/s، مدت قرارداد و غیره تعیین می‌شود. . است.

CGminer

سی جی ماینر بهترین گزینه برای افرادی است که خواهان یک نرم افزار استخراج منبع باز هستند و برنامه‌ای است که می‌تواند روی هر دستگاهی اجرا شود و با انواع تجهیزات ماینینگ سازگار باشد.

CGminer  امروزه یکی از رایج ترین برنامه های استخراج ASIC/FPGA/GPU نیز هست که روی Mac OS، Linux  و Windows هم امکان اجراشدن داشته و با انواع مختلف استخرهای ماینینگ و کامپیوترها کار می‌کند.

همچنین لازم به ذکر است که CGminer  شامل یک زمان‌بندی مقیاس‌پذیر برای شبکه است که می‌تواند هر نرخ هش را بدون ایجاد تاخیر در شبکه کنترل و  از ارسال کارهای قدیمی بر روی بلوک‌های جدید جلوگیری کرده و چندین استخر را با فرآیندهای هوشمند failover تسهیل کند.

نرم افزارهای استخراج اتریوم

Ethermine

نرم افزار Ethermine در واقع یک استخر اتریوم است که بصورت تخصصی برای استخراج اتریوم طراحی شده است. به گفته سازندگان این نرم افزار، Ethermine در میان نرم افزارهای مشابه، بهترین عملکرد را دارد و شما می‌توانید براساس نوع سیستم عامل خود، یکی از ورژن‌های منطبق با مک، لینوکس و یا ویندوز آن را داشته باشید.

نحوه عملکرد این نرم افزار بدین صورت است که به عنوان یک خط فرمان اجرا می‌شود و می‌تواند برای استخراج اتریوم و هر رمزنگاری مبتنی بر اثبات کار استفاده شود.

Go Ethereum

این نرم افزار که به عنوان GETH هم شناخته می‌شود، برای هر سیستم عاملی در دسترس است و در اصل یک رابط خط فرمان است که به هر کسی اجازه می‌دهد تا بتواند یک گره کامل اتریوم، استخراج و قرارداد هوشمند را اجرا کند.

امروزه نرم افزار Go Ethereum توسط 75 ٪ از ماینرهای شبکه اتریوم و توسعه دهندگان DAPP استفاده می‌شود. نحوه کار این نرم افزار به این صورت است که بلوک‌هایی را ایجاد می‌کند که باید از طریق مکانیسم «اثبات کار» توسط گره‌های دیگر پذیرفته و ایمن شوند.

 MinerGate

Minergate در سال 2014 توسط تعدادی از ماینرهای رمزارز راه‌اندازی شد و در حال حاضر، یکی از پرطرفدارترین نرم افزارهای استخراج اتریوم است و براساس آمار وب‌سایت آن، 5.1 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و از اکتبر 2021 تاکنون حدود 20 میلیون دلار به کاربران خود پرداخت کرده است. این نرم افزار، قابلیت اتصال به سیستم عامل‌های مک، لینوکس و ویندوز را دارد و کار با آن برای کاربران مبتدی هم آسان است.

سخن آخر

در این مقاله از این صحبت کردیم که یکی از راه‌های به دست آوردن ارزهای دیجیتال، علاوه بر یافتن بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال و تهیۀ رمزارز از آن‌ها، استخراج و ماینینگ آن‌ها با استفاده از نرم افزارهای استخراج است که از واحد پردازش گرافیکی کامپیوتر (GPU) برای تسهیل کشف بلوک‌ها استفاده می‌کنند.
امروزه تعداد زیادی از این نرم افزار های استخراج وجود دارد و گاها انتخاب مناسب از میان آن‌ها، می‌تواند دشوار باشد. از این رو، ما به شما تعدادی را معرفی کرده‌ایم تا آن نرم‌افزار استخراجی را که برای شما مناسب‌تر است، پیدا کنید. موفق باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.