بهبود سئو با استفاده از CDN

موارد بسیار متعددی هستند که در سئوی وب‌سایت موثر اند مانند قدرت دامنه، قدرت بک‌لینک ها اما یکی از فاکتور‌‌های مهم در سئو “تجربه کاربری” می‌باشد. سرعت بارگذاری وب‌‌سایت یکی از فاکتور‌های بسیار تاثیر‌گذار در رتبه‌بندی گوگل و تجربه کاربری است. CDN یا شبکه توزیع محتوا می‌تواند سرعت وب‌سایت شما را بسیار بهبود دهد و از این رو می‌تواند به طور مستقیم در سئوی وب‌سایت شما موثر واقع شود. در ادامه این مقاله به چگونگی به بهبود سئوی وب‌سایت با استفاده از CDN ایرانی اَبر دِراک می پردازیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

شبکه توزیع محتوا چیست؟

CDN یا Content Delivery Network که در زبان فارسی به معنای «شبکه تحویل محتوا» یا «شبکه توزیع محتوا» ترجمه می‌شود، شبکه‌ای از سرورهایی است که به صورت جغرافیایی در سراسر جهان پراکنده شده‌اند. به منظور به حداقل رساندن فاصله جغرافیایی بین هر بازدید‌کننده و سرور میزبان یک وب‌سایت، هر وب سرور در زیرساخت CDN یک نسخه کش شده از محتوای وب‌سایت را در مکان‌های جغرافیایی مختلف ذخیره می‌کند. این سرورها محتوا را از نزدیک‌ترین مکان به کاربر انتقال می‌دهد.

به عنوان مثال، اگر میزبان وب‌سایت شما در تهران واقع شده باشد و بازدیدکننده وب‌سایت شما در پاریس باشد، محتوای وب‌سایت شما از سروری در نزدیکی پاریس به کاربر نمایش داده خواهد شد. هدف این است که توزیع محتوا (مثلاً صفحات، عکس‌ها، ویدیوها) تا حد امکان از مکانی نزدیک به کاربران به آنها ارائه شوند.

مزایای استفاده از CDN چیست؟

CDN سرعت وب‌سایت شما و کیفیت محتوای ارسالی به کاربر را بهبود می‌بخشد. اگرچه  CDN کمک بزرگی به بهینه‌سازی زمان بارگذاری وب‌سایت شما است، اما شما نمی‌توانید فقط به CDN‌ها تکیه کنید و این یک واقعیت در دنیای طراحی وب‌سایت است. درواقع CDN یکی از مهم­ترین و تاثیرگذارترین پارامترها در سرعت وب­سایت شما می­باشد اما تنها پارامتر تاثیرگذار نمی­باشد.

استفاده از CDN می تواند به شما کمک کند تا:

  • با استفاده از کش(cache) با مشکلات محتوای تکراری مقابله کنید.
  • زمان بارگذاری وب‌سایت خود را کاهش دهید.
  • به کمک سرورهای مختلف که در مکان‌های مختلف قرار دارند، خطر حملات و خرابی‌ها را در وب‌سایت خود کاهش دهید.

مزایای استفاده از CDN ایرانی

استفاده از CDN چه تاثیری بر سئو دارد؟

راه اندازی CDN برای ترافیک سرور میزبان شما مفید است. با کاهش زمان بارگذاری صفحه وب‌سایت خود، تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌دهید. رتبه بندی موتورهای جستجو خود را بهبود می‌بخشید. در واقع عملکرد وب‌سایت شما (سرعت بارگذاری صفحه) و تجربه کاربری اکنون بخشی از معیارهای رتبه بندی وب‌سایت در موتورهای جستجوی گوگل یا بینگ هستند.

بهتر است که همین امروز به دنبال سی دی ان باشید. زیرا این معیارها در ماه‌ها و سال‌های آینده اهمیت بیشتری خواهند یافت. پیاده سازی CDN با کاهش زمان پاسخ صفحات شما و سرعت بارگذاری آنها به شما امکان می‌دهد در موتورهای جستجو رتبه بهتری را کسب کنید.

CDN محتوای استاتیک وب‌سایت را ذخیره می‌کند. محتوای استاتیک شامل فایل‌هایی مانند HTML، CSS، جاوا اسکریپت و فایل‌های تصویری است که برای همه کاربران یکسان باقی می‌ماند. با قرار دادن این فایل‌های ثابت در CDN با سرورهای بسیاری در سراسر جهان، می‌توانید آنها را خیلی سریع در دسترس بازدیدکنندگان خود قرار دهید. راه‌اندازی CDNایرانی مزایای دیگری نیز دارد. CDN ابر دراک به شما اجازه می‌دهد، در اوج ترافیک وب سایت شما مشتریان را همچنان جذب کند و نرخ در دسترس بودن را افزایش دهید. بنابراین CDN برای سئو وب‌سایت شما مفید است زیرا گوگل سایت‌های سریع و امن را دوست دارد، پس می‌توانیم ثابت کنیم که راه‌اندازی CDN برای سئو مفید است.

چرا CDN ایرانی انتخاب کنیم؟

هدف اصلی CDN تحویل سریع محتوا است. فاصله فیزیکی بین سرورهای CDN و کاربران تأثیر مستقیمی روی سرعت تحویل محتوا دارد. از آن‌جایی که بیشتر مشتریان وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین ایرانی در ایران حضور دارند، CDNهای ایرانی با توزیع مناسب سرورهای خود در مراکز داده داخل کشور، این فاصله فیزیکی را کاهش داده و سرعت تحویل و بارگذاری محتوا را افزایش می‌دهد.

این در حالی است که نزدیک‌ترین سرورهای CDNهای خارجی در کشورهای همسایه قرار دارند و به مراتب کندتر از سرورهای داخلی عمل می‌کنند همچنین، مشتریان ایرانی برای دریافت پشتیبانی سرویس CDN از ارائه‌دهندگان خارجی، به دلایل مختلفی مانند محدودیت زبان و تفاوت ساعات شبانه روز دچار مشکل شده و ممکن است در موارد اضطراری نتوانند پشتیبانی مورد نیاز خود را دریافت کنند. این محدودیت‌ها در سرویس پشتیبانی CDN ایرانی وجود نداشته و مشتریان می‌توانند به راحتی راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

CDN اَبر دِراک چه ویژگی هایی دارد؟

ماهیت توزیع جهانی CDN به معنای کاهش فاصله بین کاربران و منابع وب‌سایت است. CDN اَبر دِراک به کاربران اجازه می‌دهد به جای اتصال به سرور اصلی وب‌سایت، به یک مرکز داده که از لحاظ جغرافیایی به آنها نزدیکتر است، متصل شوند. زمان رفت و برگشت کمتر درخواست‌ها و پاسخ آنها به معنای بارگذاری سریع‌تر وب‌سایت است. بهینه‌سازی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سرور مانند متعادل‌سازی بار و استفاده از هارد دیسک‌های SSD نیز می‌توانند به دسترسی سریع‌تر کاربر به داده‌ها کمک کنند.

CDNایرانی ابر دراک با کاهش اندازه فایل‌ها با استفاده از تاکتیک‌هایی مانند کوچک‌سازی (minify) و فشرده‌سازی فایل (compressing)، مقدار داده‌های منتقل شده را کاهش می‌دهد. اندازه فایل کوچکتر به معنای زمان بارگذاری سریع‌تر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.