چه ارزهایی شامل ارزهای میم کوین می‌شوند؟

ارزهای دیجیتال انواع مختلفی دارند که هر یک نیز با اهداف و کاربردهای متفاوتی تعریف شده‌است. در این میان ارزهایی وجود دارند که هدف مهم و بزرگی نداشته‌اند و به‌عنوان سرگرمی و شوخی طراحی و ایجاد شده‌اند. این ارزها با نام میم کوین شناخته می‌شوند و در میان کاربران ارزهای دیجیتال، علاقه‌مندان خاص خود را دارند. جالب است بدانید در سال‌های اخیر، بعضی از میم‌کوین‌ها به قدری رشد کرده‌اند که درنهایت به‌عنوان یک پروژهٔ مهم و کاربردی، برنامه‌ها و اهداف اصولی نیز برای آن‌ها تعریف شده‌است. در ادامه درمورد میم‌کوین‌ها و ماهیت آن‌ها بیشتر توضیح داده می‌شود.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یا رمزارزها (Cryptocurrencies) ارزهای دیجیتالی‌ای هستند که از تکنولوژی بلاکچین برای انتقال و ثبت تراکنش‌ها بهره می‌برند. این ارزها با عملیات رمزنگاری امنیتی مطلوب برای حفظ حریم خصوصی کاربران به‌دست می‌آیند و کاربران می‌توانند با استفاده از آن‌ها، تراکنش‌های بین‌المللی را به‌سادگی انجام دهند. این ارزها به‌صورت غیرمتمرکز و بدون دخالت از طرف دولت‌ها و بانک‌ها عمل می‌کنند و به همین دلیل نیز در سال‌های اخیر، بسیاری افراد به دنبال استفاده از آن‌ها بوده‌اند. تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال وجود دارند: ازجمله بیت‌کوین، اتریوم، دوج‌کوین، بیت‌کوین کش، کاردانو، لایت‌کوین، زی‌کش و غیره. هریک از ارزهای دیجیتال با یک یا چند هدف مشخص ساخته می‌شوند و کاربردها و اهداف آن‌ها در برگه‌ای به نام وایت پیپر نوشته و ارائه می‌شود.

دستهٔ دیگری از رمزارزها مانند دوج‌کوین نیز وجود دارد که هدف بزرگ و مشخصی نداشته‌اند و فقط به‌عنوان سرگرمی و شوخی ایجاد شده‌ند. این ارزها به‌عنوان ارز های میم کوین شناخته می‌شوند. در ادامه درمورد این ارزهای دیجیتال بیشتر توضیح داده می‌شود.

وایت پیپر ارز دیجیتال چیست؟

وایت پیپر (Whitepaper) درزمینهٔ ارزهای دیجیتال، معمولاً به سندی اطلاق می‌شود که شرح مفصلی از این‌که یک ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند، چگونه معاملات آن صورت می‌گیرد و چگونه امنیت آن تضمین می‌شود را دربر می‌گیرد. درواقع وایت پیپر به‌عنوان یک مجموعه‌ای از مشخصات فنی و اصول طراحی برای یک ارز دیجیتال و همچنین نحوهٔ استفاده از تکنولوژی بلاکچین برای پشتیبانی از آن شناخته می‌شود. وایت پیپر به‌طور معمول برای صرف‌نظر از استفادهٔ اصطلاحی، به ویژه برای ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، اتریوم و ارزهای دیگر استفاده می‌شود تا به جامعهٔ مالی و فناوری توضیح داده شود که چگونه این ارزهای دیجیتال کار می‌کنند و ارزششان تشکیل می‌شود.

انواع ارزهای دیجیتال از نظر کاربرد

1. ارزهای دیجیتال پرداخت (Cryptocurrencies for Payments): این نوع ارزهای دیجیتال به‌عنوان جایگزینی برای ارزهای معمولی برای پرداخت‌های مختلف مانند خرید کالا و خدمات، ارسال و دریافت هزینه‌ها و تبادل پول استفاده می‌شوند. بیت‌کوین و لایت‌کوین معروف‌ترین ارزهای پرداخت شناخته‌شده هستند.

2. ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری (Cryptocurrencies for Investment): ارزهایی که به‌عنوان یک موقعیت سرمایه‌گذاری استفاده می‌شوند و برای بسیاری افراد به‌عنوان یک انتخاب سرمایه‌گذاری بلندمدت محسوب می‌شوند، در این دسته قرار می‌گیرند. ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری بیشتر با رشد قیمت ارزها در طی زمان همراه است. برخی از ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری معروف عبارتند از:

  • بایننس کوین
  • کاردانو
  • ریپل

3. ارز های میم کوین: این ارزها اهداف مهمی نداشته و برای سرگرمی و گاهاً با اهداف خیرخواهانه و اجتماعی ایجاد می‌شوند. مهم‌ترین ارزهای میم عبارتند از:

  • دوج کوین
  • شیبااینو
  • مونا کوین
  • هوج فایننس
  • فلوکی

مهم است توجه داشته باشید که با توجه به ریسک‌های بالای سرمایه‌گذاری در بخش ارزهای دیجیتال، رویکردهای سرمایه‌گذاری مستند و پایبند به اصول سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیری مناسب در بازارهای مبتنی بر دیجیتال اهمیت دارند.

میم کوین چیست؟

میم‌کوین (Meme coin) به کوین‌هایی گفته می‌شود که از شوخی یا میم در اینترنت شکل گرفته شده‌اند. درواقع این کوین‌ها برای بسیاری از افراد به دلیل هیجان‌انگیز بودن و جذابیتی که به خود اختصاص داده‌اند، جذاب به نظر می‌آیند. کوین‌های میم معمولاً کوین‌هایی با فعالیت کم و بودجهٔ کم هستند که با ارزش تخیلی طراحی شده‌اند و قیمت آن‌ها در بازار براساس عرضه و تقاضای بازار تعیین می‌شود. شما می‌توانید قیمت ارزهای دیجیتال میم کوین از Wallex همانند coinmarketcap قیمت میم کوین ها را مشاهده کنید. برخی از معروف‌ترین ارز های میم کوین عبارتند از:

  • Dogecoin (DOGE)
  • Shiba Inu (SHIB)
  • ElonGate
  • Pepecoin
  • Safemoon (SAFEMOON)
  • Itoken Satoshi (ITKSAT)
  • Elon
  • Baby Doge Coin
  • Itbull (PIT)
  • Mona Coin
  • SAMO
  • Shiba Predator (QOM)
  • RC20
  • Hoge Finance

مهم است به یاد داشته باشید که Meme coinها بسیار ریسکی هستند و سرمایه‌گذاری در آن‌ها ممکن است با خطرات زیادی همراه باشد.

میم‌کوین‌ها چگونه ساخته می‌شوند؟

Meme coin همان‌طور که گفته شد، یک نوع ارز دیجیتال است که معمولاً برای ارزش‌گذاری محتوای کاربران از تصاویر میم ساخته شده‌اند. این نوع ارز دیجیتال اغلب از زیرساخت بلاکچین ارثیه گرفته و معمولاً با استفاده از المان‌های اختصاصی مانند مجموعه‌ای از الگوریتم‌های رمزنگاری، شبکه‌های حفاظت از امنیت، توافق‌کننده‌های مجازی، معامله‌گران امنیتی و سایر ویژگی‌های فنی دیگری که برای ایجاد ارز دیجیتال لازم است، ساخته می‌شود.

اکثر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، با استفاده از مفهوم استخراخ (mining) ساخته می‌شوند که در آن کاربران برای تأیید تراکنش‌ها و درنتیجه به‌دست آوردن ارزهای دیجیتال، کارشان پردازش داده‌ها بر روی شبکهٔ بلاکچین است؛ اما برای ساخت میم‌کوین به‌طورکلی به هیچ کدام از این ویژگی‌ها نیازی نیست و ممکن است به روش‌های دیگری ایجاد شود.

آیا میم‌کوین‌ها را رصد کنیم؟

توجه داشته باشید که رصد کردن بسیاری از رمزارزها موجب می‌شود که داده‌های بسیار زیادی اخذ کنید و به دلیل حجم بالای داده‌ها، نتوانید تمرکز لازم بر روی ارزهای دیجیتال مهم و باارزش داشته باشید. البته این کار از طرفی هم باعث می‌شود که موقعیت‌های مناسب را برای خرید و سرمایه‌گذاری، شناسایی پلتفرم‌های مناسب برای استفاده در کار و زندگی و کوین‌های سودآورد مانند میم‌کوین‌های مستعد رشد را پیدا کنید، به همین دلیل بهتر است تمرکز خود را روی بهترین ارزهای دیجیتال حوزهٔ میم یا هر دستهٔ دیگر قرار دهید.

جمع‌بندی

در این مطلب دانستیم که ارزهای دیجیتال انواع مختلفی دارند و هر یک از رمزارزها با اهداف مشخصی ایجاد و ارائه شده‌اند. در این میان ارزهایی وجود دارند که با هدف شوخی و سرگرمی ایجاد شده‌اند و اهداف تأثیرگذار خاصی نداشته‌اند. این ارزها با نام میم کوین شناخته می‌شوند و مهم‌ترین آن‌ها دوج کوین و شیبااینو است. دوج کوین در سال‌های اخیر به دلیل حمایت‌های ایلان ماسک و دلایل دیگر، رشد بسیار خوبی دشته است و توجهٔ بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها را به خود جلب کرده‌است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.