آیا خرید بیت کوین با کارمزد بالای شبکه به‌صرفه است؟

کمتر کسی در این دنیا وجود دارد که طی سال‌های اخیر نام بیت کوین به گوشش نخورده باشد و برای خرید بیت کوین وسوسه نشده باشد. این ارز دیجیتال یکی از معروف‌ترین‌ها در بازار کریپتوکارنسی است که طی این سال‌ها افراد زیادی را به سودآوری‌های عجیبی رساند. خیلی از افراد هم در جریان نوسانات این ارز، دچار ضررهای سنگینی شدند. به‌طوری‌که تمام سرمایهٔ خود را از دست دادند. قیمت بیت کوین نسبت‌به چندی پیش، پایین‌تر آمده‌است، اما هنوز هم جزو اولویت‌ها برای خرید برخی معامله‌گران است. این ارز به‌طور جایگزین، تبدیل به یک روش جدید برای زندگی شده‌است و به‌عنوان ارز پشتیبان در بازار کریپتوکارنسی به‌کار می‌رود. بنابراین هنوز هم می‌توان روی خرید درست و اصولی آن برای رسیدن به سود حساب کرد.

خریدوفروش بیت کوین به‌صرفه

ارز بیت کوین یک ارز دیجیتال است که روی بستر اینترنت و بلاک چین قابل معامله است و خریدوفروش آن نیز به‌صورت آنلاین صورت می‌گیرد. تعریف‌های مختلفی از این توکن شده است که لزوماً همه‌ی آن‌ها درست یا کامل نیستند. یک ارز جایگزین، یک سیستم مالی موازی، یک روش جدید برای زندگی. همه‌ی این تعریف‌ها درست هستند اما می‌توانند کامل‌تر باشند..  افراد معامله‌گر در بازار کریپتوکارنسی روش‌های متفاوتی را برای انجام معامله این ارز انجام می‌دهند. هرکدام از این روش‌ها ویژگی‌های خود را دارد؛ اما با توجه به داشتن هزینهٔ کارمزد بالای شبکهٔ بیت کوین، برخی از آن‌ها محبوب‌ترند. در ادامه برخی از این روش‌ها را می‌خوانیم:

  • خرید از اشخاص

همان‌طور که می‌دانید، ارز دیجیتال BTC عملکردی به‌صورت همتابه‌همتا دارد و برخی از افراد نیز وجود دارند که ترجیح می‌دهند میزان ارز مدنظرشان را از یک شخص حقیقی خریداری کنند. در این حالت، بیت کوین را بدون احراز هویت می‌توان خرید اما چندان به‌صرفه نیست، به دلیل این‌که هنگام انتقال لحظه‌ای، کارمزد شبکهٔ بیت کوین بالاست، این روش پیشنهاد نمی‌شود. البته روزبه‌روز نیز به دلیل وجود این کارمزد، استقبال مردم از آن کاهش بیشتری پیدا می‌کند.

  • خرید از صرافی‌های داخلی

کاربران ایرانی که در بازار کریپتوکارنسی مشغول به انجام معاملات هستند، به کمک پلتفرم‌های ایرانی تحت عنوان صرافی‌های داخلی می‌توانند خرید بیت کوین را انجام دهند. این صرافی‌ها باید معتبر باشند تا افراد بتوانند کوین موردنظرشان را به‌راحتی خریدوفروش کنند و نگرانی از بابت از دست دادن سرمایهٔ خود نداشته باشند. استقبال از این روش بین افراد ایرانی زیاد است و همچنان نیز خرید BTC بین معامله‌گران محبوبیت زیادی دارد. افراد ارز BTC را علی‌رغم داشتن کارمزد بالا در شبکه خریداری می‌کنند و درون سبد سرمایه‌گذاری‌های خود قرار می‌دهند.

  • خریدوفروش در صرافی‌های خارجی

خیلی از کاربران وجود دارند که انجام معامله در صرافی‌های خارجی را به صرافی‌های ایرانی ترجیح می‌دهند. به‌عنوان مثال، آن‌ها در بازارهای جهانی مانند بایننس معاملات خود را انجام می‌دهند و ارز بیت کوین را از این طریق خریداری می‌کنند. این بازارهای خارجی عمق بالاتری دارند و معاملات درون آن‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌پذیرد و مواردی که گفته شد، جزو مزایای این صرافی‌ها نسبت‌به صرافی‌های ایرانی است؛ اما همچنان کارمزد بالای شبکه وجود دارد و فرقی هم ندارد که از صرافی خارجی خرید شود یا ایرانی. شرایط تحریم کاربران ایرانی سبب شده‌است ریسک بلوکه‌شدن حساب‌ها برای آن‌ها بالاتر برود. این ریسک صرافی‌های ایرانی را تبدیل به یک روش نامطمئن کرده‌است. بنابراین در هر صورت این کارمزد بالا وجود دارد؛ اما هنوز ارز بیت کوین محبوبیت خود را حفظ کرده‌است.

آیا بیت کوین بخریم؟

استفاده از بازارهای نوظهور و تکنولوژی امروزه تبدیل به یکی از بهترین فرصت‌ها برای سرمایه‌گذاری شده‌است. ارز بیت کوین نیز یک فرصت استثنایی و ارزشمند را در اختیار کاربران گذاشته تا بتوانند سرمایه‌گذاری مطمئنی را انجام بدهند. روش‌های کسب درآمد از طریق این ارز متفاوت است و می‌توان گفت با وجود کارمزد بالایی که در شبکه دارد، می‌شود از این طریق روی سرمایه‌گذاری آن حساب کرد. در ادامه روش‌های مهم کسب درآمد از این ارز را می‌خوانیم:

  • معاملات کوتاه‌مدت

ترید یعنی همان معاملاتی که در بازه‌های زمانی کوتاه در بازار ارز دیجیتال انجام می‌شود و جزو روش‌های کسب درآمد محبوب است. علاوه‌بر ترید، سرمایه‌گذاری بلندمدت نیز جزو روش‌های پرطرفدار است و معامله‌گران هنوز هم از آن استقبال می‌کنند. افراد معامله‌گر به کمک نوسان‌هایی که در بازار وجود دارد، تلاش می‌کنند تا سودی را کسب کنند. ایدهٔ این کار در مراحل اولیه بسیار آسان است؛ اما بدون داشتن دانش کافی و اطلاعات تخصصی انجام‌پذیر نیست. افرادی که بی‌گدار به آب می‌زنند متحمل ضررهای زیادی می‌شوند؛ اما معامله‌گران حرفه‌ای توسط روش‌های تحلیل تکنیکال و فاندامنتال می‌توانند از این طریق کسب سود کنند. با وجود کارمزد بالایی که این ارز دارد، هنوز هم تریدرهای زیادی وجود دارند که علی‌رغم ریسک زیاد، سودهای زیادی را از طریق این روش کسب می‌کنند.

  • سرمایه‌گذاری بلندمدت

این روش نیز مشابهٔ انجام ترید برای کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال انجام می‌شود؛ اما تفاوت آن در بازه‌های زمانی بین چند ماه تا چند سال است. تریدرها برای خرید بیت کوین، با توجه به دانش و اطلاعاتی که دارند، یک استراتژی می‌چینند که در حین آن ممکن است سرمایه‌گذاری بلندمدت را ترجیح بدهند.

  • کسب درآمد رایگان

هنوز هم روش‌هایی وجود دارد که افراد بدون داشتن سرمایه بتوانند از طریق ارز BTC به سود برسند؛ اما این روش کمی متفاوت است. افراد می‌توانند از طریق بلاگری در حوزهٔ بیت کوین یا کلیک روی تبلیغات کلیکی، کسب درآمد کنند و نیازی به سرمایهٔ اولیه نداشته باشند. باید بدانید که درآمد این کار چندان زیاد نیست و کسب سود از این طریق دیگر مانند گذشته طرفدار ندارد.

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص BTC صحبت کردیم و دیدیم که هنوز هم برای کسب درآمد و رسیدن به سود می‌توان روی خرید آن حساب کرد. با توجه به کارمزد بالایی که این ارز در شبکه دارد، اگر با دانش و اطلاعات کافی جلو بروید، هنوز می‌توانید روی سود آن حساب کنید. درست است که در گذشته افزایش سرمایه از این طریق بهتر و راحت‌تر بوده اما امروز نیز می‌توان از این طریق سرمایه را افزایش داد. به‌طوری‌که سرمایه‌گذاری بلندمدت و کوتاه‌مدت هنوز هم در اولویت معامله‌گران است و آن‌ها خرید BTC را به ارزهای ناشناس در بازار ترجیح می‌دهند. علی‌رغم امکان وجود سود در ترید و سرمایه‌گذاری بلندمدت این ارز، باید بگوییم که استخراج آن اصلاً به‌صرفه نیست، زیرا با توجه به افزایش ماینرها و سختی شبکه، دیگر مانند گذشته امکان رسیدن به سود وجود ندارد.

https://www.coinbase.com/learn/crypto-basics/what-is-bitcoin

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.