برد لباسشویی ال جی _ هرمس پارت

برد لباسشویی ال جی یکی از قطعات اصلی و بسیار مهم در این دستگاه است که وظیفه کلی آن مدیریت تمام قطعات دیگر در ماشین لباسشویی خواهد بود. هر ایراد یا اختلال در روند کار برد الکتریکی برابر است با مشکل در کارکرد کلی دستگاه. بنابراین تعمیرات برد باید هرچه سریع‌تر صورت گیرد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

شما با کمک برد الکتریکی لباسشویی عملکرد شستشو، دما و زمان لازم برای شستن لباس‌ها را به قطعات دیگر در دستگاه دستور می‌دهید. خراب شدن برد نیاز به بررسی تخصصی و حرفه‌ای دارد. زیرا این قطعه با حساسیت بسیار زیادی طراحی شده و از قطعات ریزی همچون خازن‌ها و مقاومت‌های متعدد روی آن استفاده شده است. برای تعمیرات تخصصی برد لباسشویی ال جی با نمایندگی‌های معتبر در شهر خود در تماس باشید.

وظیفه اصلی برد لباسشویی ال جی در این دستگاه چیست؟

همان‌طور که از توضیحات ابتدایی می‌توانید حدس بزنید برد در ماشین لباسشویی همانند مغز در بدن انسان عمل می‌کند. با کمک برد تمامی قطعات برای انجام کارهای خود دستورات لازم را گرفته و خرابی آن تمام عملکردهای ماشین لباسشویی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

یکی از اصلی‌ترین کارهایی که برد لباسشویی ال جی در دستگاه شما انجام می‌دهد مشخص کردن برنامه‌ای است که بر اساس آن باید روند شستشوی لباس‌ها صورت گیرد. با تنظیم برنامه دلخواه از سوی شما و انتخاب دکمه آن، برد به نوبت به قطعات لازم دستور می‌دهد تا کار خود را شروع کرده و متوقف سازند. در هریک از برنامه‌های لباسشویی ال جی از تایمر استفاده شده است. با خراب شدن برد شما شاهد از کار افتادن تایمر یا اختلال در عملکرد این قطعه نیز خواهید بود.

دلایل خراب شدن برد در ماشین لباسشویی

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند به برد لباسشویی ال جی آسیب بزند نوسان‌های شدید در جریان برق است. از آنجایی که برد به صورت مستقیم با جریان الکتریکی در ارتباط می‌باشد نوسان‌های برق می‌تواند به آن آسیب‌های جدی وارد کرده و شما را مجبور به تعویض این قطعه کند.

همچنین باید دقت داشته باشید خیس شدن برد می‌تواند این قطعه را سوزانده و برای همیشه از کار بیندازد. اغلب به دنبال خراب شدن قطعه‌های دیگر در ماشین لباسشویی است که نشتی آب را خواهیم داشت. نفوذ آب می‌تواند باعث اتصالی در سیم‌پیچ داخلی برد شما شده و به آن آسیب‌های جدی وارد نماید. البته اغلب در طراحی لباسشویی ال جی برد در نقطه‌ای نصب می‌گردد که امکان نفوذ آب در آن وجود نداشته باشد. اما گاه تعمیرات غیرحرفه‌ای شما این عایق بودن برد را از بین می‌برد.

نکاتی که برای تعمیر برد لباسشویی ال جی باید بدانید

برد الکتریکی قطعه‌ای است که در آن چندین و چند قطعه ریز دیگر استفاده شده‌اند. خرابی هریک از این قطعات کوچک می‌تواند در روند کلی کار دستگاه اختلال ایجاد کند. برای مثال می‌توان به خراب شدن آی سی یا خازن‌های مورد استفاده در برد لباسشویی ال جی اشاره کرد. در بیشتر موارد ایرادهای نمودار شده مربوط به نیمه هادی پاور یا خازن‌های الکترولیت در برد می‌شود.

زمانی که تعمیرکار می‌خواهد ایرادهای برد را پیدا کند باید تمامی خازن‌ها، آی سی‌ها، سوئیچ‌ها و هر قطعه دیگر در برد الکتریکی شما را مورد بررسی دقیق قرار دهد. در صورتی که متوجه شده‌اید ایراد پیش آمده به نوعی مرتبط با آی سی برد شماست باید بدانید راهی برای تعمیر آن نخواهید داشت. تنها گزینه شما تعویض آی سی خواهد بود. برای بررسی‌های دقیق و تخصصی برد لباسشویی ال جی بهتر است از کارشناسان نمایندگی‌های این برند راهنمایی بخواهید. همچنین برای خرید برد لباسشویی ال جی می توانید به سایت هرمس پارت مراجعه کنید .

تعمیرات برد در خانه

با توجه به حساسیت بالای برد و نیاز به تخصص زیاد برای تعمیر آن، اصلاً عیب یابی و تعمیرات این قطعه در خانه و توسط خودتان پیشنهاد نمی‌شود، مگر اینکه از تخصص زیاد خود در این رابطه مطمئن هستید. در چنین شرایطی در ابتدای کار دستگاه را از برق جدا کرده و خاموش کنید. حالا باید کنترل پنل را از جای خود بیرون آورده و خوب تمیز کنید. دقت داشته باشید تمیز کردن این قطعه باید با استفاده از شوینده‌های مخصوص صورت گیرد.

تمامی خازن‌های روی برد الکتریکی را بررسی کرده و از صاف و سالم بودن آن‌ها مطمئن شوید. اگر کوچک‌ترین انحنایی در خازن‌ها وجود داشته باشد می‌تواند در کار برد اختلال به وجود بیاورد. خازن را نمی‌توان عوض کرد و باید آن را جایگزین کنید. زمانی که تمامی خازن‌ها و فیوزهای خراب شده در برد لباسشویی ال جی را عوض کردید می‌توانید دوباره پنل را به جای اصلی خود برگردانید.

از کجا بفهمیم برد ماشین لباسشویی خراب شده است؟

خراب شدن برد خود را به شکل‌های مختلفی نشان خواهد داد. یک تعمیرکار حرفه‌ای از روی علائم می‌تواند علت مشکل را پیدا کرده و رفع نماید. یکی از اولین و مهم‌ترین نشانه‌های خرابی برد لباسشویی ال جی خاموش و روشن شدن ماشین در حین روند شستشوی لباس‌هاست. در چنین مواردی به احتمال زیاد دما در برد بیشتر از حد مجاز شده و به دنبال آن برخی قطعات از کار افتاده‌اند.

مورد دیگری که می‌تواند به خراب شدن برد الکتریکی دستگاه مرتبط باشد نمایش کدهای خطای نادرست و بی‌دلیل در صفحه نمایش است. مثلاً کد خطایی روشن شده و پس از بررسی آن در دفترچه راهنما متوجه می‌شوید به نبود مواد شوینده در ماشین اشاره دارد. اما با باز کردن جاپودری با حجم مناسبی از شوینده داخل دستگاه مواجه می‌شوید. ممکن است کدهای خطای دیگری را نیز به اشتباه در دستگاه خود دیده باشید. در چنین شرایطی باید احتمال خراب شدن برد ماشین لباسشویی ال جی را در نظر داشته باشید.

استفاده از نقشه برد لباسشویی ال جی

در نقشه مشخص شده برای برد ماشین‌های لباسشویی ال جی از برخی علائم اختصاری خاص استفاده شده است. شاید خواندن این نقشه برای همه افراد کار ساده‌ای نباشد اما تعمیرکاران در روند تعمیر برد از آن استفاده زیادی می‌کنند. اگر خودتان می‌خواهید از روی نقشه کار تعمیرات برد را انجام دهید باید دقت و تخصص زیادی داشته باشید. یک اشتباه در خواندن نقشه می‌تواند آسیب‌های جدی و حتی جبران‌ناپذیری را در برد لباسشویی ال جی به دنبال داشته باشد. به همین دلیل بهترین راه برای شما کمک گرفتن از نیروهای ماهر و متخصصی است که در نمایندگی‌های هر شهر آماده ارائه خدمات به مشتریان محترم هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.