طرح فروش بلیط هواپیما رسپینا با تضمین قیمت آغاز شد (ویژه نوروز 1402)

طرح ویژه رسپینا به منظور فروش بلیط هواپیما با گارانتی قیمت برای مسیرهای داخلی و برخی از مسیرهای خارجی آغاز شده است.

خبر های مربوط به بهای بلیط هواپیما این روزها در صدر اخباریست که از خبرگزاری های مختلف منتشر می شود. اینکه چرا باید بهای بلیط هواپیما افزایش یابد و چه زمانی این اتفاق بیافتد در دست بررسی است. با توجه به اینکه در آستانه سال جدید شمسی قرار داریم و مطابق هر سال تعداد سفرهای داخلی و خارجی افزایش می یابد، آیا افزایش تعرفه بلیط هواپیما به عنوان مهم ترین وسیله برای حمل و نقل مسافران، منطقی است؟

از سوی دیگر با افزایش تعرفه بلیط هواپیما، امکان ارائه تخفیف بلیط هواپیما برای مسافران کمتر می شود. تخفیف بلیط هواپیما در آستانه سال نو و در سفرهای قبل و بعد از نوروز، معمولا از سوی آژانس های مسافرتی و وب سایت های خرید بلیط هواپیما انجام می شود. در این میان شرکت سامان سیر رسپینا طرح ویژه ای را برای فروش بلیط پرواز آغاز کرده است که مسافران می توانند بلیط هواپیما را با تضمین قیمت در لینک respina24.ir/flight رزرو کنند.

جزئیات طرح فروش بلیط هواپیما با تخفیف رسپینا

به نقل از خبرگزاری آناپرس خرید بلیط هواپیما با گارانتی قیمت در وب سایت رسپینا طرحیست که به تازگی آغاز شده است که در این طرح مسافران می توانند بلیط هواپیما را با تضمین ارزانترین قیمت رزرو کنند. وب سایت رسپینا به عنوان شرکتی معتبر که در زمینه خدمات گردشگری فعالیت دارد در مشهد واقع شده است و علاوه بر بلیط پرواز، خدمات دیگری را نیز در زمینه بلیط قطار، اتوبوس، تور و هتل ارائه می دهد.

در این طرح تخفیفی وب سایت رسپینا این تضمین را به مسافران داده است که می توانند بلیط پرواز را با گارانتی قیمت رزرو کنند. پس از اینکه مسافران این بلیط را در این طرح رزرو کردند در صورتی که همان بلیط را در سایتی دیگر با قیمتی کمتر مشاهده نمودند می توانند با کارشناسان رسپینا تماس بگیرند تا دو برابر اختلاف قیمت را دریافت کنند.

میزان تخفیف در این طرح حدود 1 الی 5 درصد اعلام شده است که با توجه به نوع پرواز تغییر می کند. در پروازهایی که تقاضا برای خرید آن کمتر است میزان تخفیف بیشتر و در پروازهای مسیرهای پرتردد مانند تهران کیش میزان تخفیف نیز کمتر است.

مدت زمان طرح تخفیف ویژه رسپینا

وب سایت رسپینا این طرح را تا پایان سال 1401 تمدید کرده است که می توان در این بازه زمانی بلیط پرواز را با کمترین قیمت نسبت به سایر وب سایت ها رزرو کرد. این طرح که از تابستان امسال آغاز شده بود، مجددا تا پایان سال 1401 تمدید شده است. البته احتمال تمدید یا عدم تمدید آن پس از عید نوروز به افزایش تعرفه بلیط پرواز در روزهای آینده بستگی دارد. در این رابطه با بررسی اخبار بلیط هواپیما در ادامه، این موضوع را بررسی می کنیم.

ایرلاین ها خواستار افزایش تعرفه بلیط هستند

افزایش تعرفه بلیط هواپیما درخواستیست که ابتدا توسط ایرلاین ها مطرح شد که به دلیل افزایش هزینه ها و افزایش قیمت دلار، این درخواست را برای سازمان هواپیمایی کشور ارسال کرده اند. مدیران ایرلاین ها با اشاره به آذر سال 1400 که بهای بلیط ها را به دلیل شرایط کرونا 15 درصد کاهش دادند، افزایش قیمت ها را یک سال بعد از آن منطقی دانستند. در آذر سال 1400 مصوبه ای از سوی سازمان هواپیمایی ارسال شد که نرخ بلیط ها برای مسیرهای مختلف ذکر شده است.

درخواست افزایش قیمت بلیط هواپیما برای مجلس صادر شده است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت و گویی اشاره کرد که مشکلاتی که در  بخش حمل و نقل هوایی کشور وجود دارد، عمدتا ناشی از کمبود ناوگان در کشور است. ایشان در ادامه گفت و گو به کنسل شدن تعدادی از پروازهای اربعین اشاره کرد که به دلیل کمبود ناوگان، برخی از پروازها از نجف به تهران کنسل شد. البته بیشتر پروازها تاخیر حدود یک شبانه روزی داشتند که به همین دلیل از 5 فروند هواپیمای سایر شرکت های هواپیمایی به منظور جایگزینی پروازها استفاده شد.

وی در ادامه ذکر کردند که به دلیل کمبود ناوگان هواپیمایی در بین ایرلاین ها و همچنین وجود هواپیماهای فرسوده و افزایش هزینه پروازها به دلیل افزایش قیمت ارز، طرحی را در قالب شناورسازی نرخ ها و افزایش 30 درصدی بهای بلیط را به مجلس پیشنهاد کرده ایم. البته مقاومت مجلس برای جلوگیری از افزایش قیمت، تکلیف این طرح را نامشخص کرده است. این بلاتکلیفی در اعلام قیمت های بلیط پرواز، برنامه ریزی سایت های فروش بلیط هواپیما را نیز تحت تاثیر قرار داده است. این افزایش قیمت ها احتمالا در طرح وب سایت خرید بلیط هواپیما رسپینا نیز موثر خواهد بود. 

طرح افزایش بهای بلیط هواپیما در مجلس در حال بررسی است

بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه و آزادسازی تعرفه بلیط هواپیما، یکی از نمایندگان مجلس اشار کردند که به دلیل شرایط های دوره کرونا، متعادل سازی قیمت ها متوقف شده است. ایشان در ادامه ذکر کردند که به دلیل کاهش قیمت در دی ماه سال 1400، شرکت های هواپیمایی به دلیل افزایش نرخ دلار، خواهان تجدید نظر در قیمت گذاری بلیط هواپیما شده اند.

در این میان رئیس کمیسیون عمران مجلس، اشاره کردند که طرح افزایش 30 درصدی بلیط در مجلس در حال بررسی است که  البته حدود سه ماه است این کار را متوقف کرده اند. با این وجود در ادامه ذکر کردند که این افزایش قیمت در شورای عالی هواپیمایی تصویب شده و باید به ایرلاین ها ابلاغ شود.

نقش سایت های فروش بلیط هواپیما در خرید ارزان

همانطور که می دانید بسترهای اینترنتی متعددی در زمینه فروش بلیط هواپیما وجود دارد که در ابتدای مطلب از شرکت دانش بنیان رسپینا صحبت شد. سایت های متعدد دیگر مانند علی بابا نیز وجود دارند که سعی دارند، خدمات متعددی در زمینه رزرو بلیط هواپیما ارائه دهند. البته این سایت ها، در ازای خدماتی که ارائه می دهند، بلیط را با چند درصد روکشی می فروشند. در این میان وب سایت رسپینا، بلیط پرواز را با کمترین درصد روکشی ارائه می دهد و هیچ یک از این سایت ها نمی توانند بلیط هواپیما را گران تر از نرخ مصوب اعلام شده بفروشند.

طرح ویژه فروش بلیط هواپیما با تضمین ارزانترین قیمت برای تمامی مسیرهای داخلی و برخی از مسیرهای خارجی پر تردد آغاز شده است. همانطور که در ابتدا بررسی شد، تمدید این طرح به افزایش تعرفه بلیط پرواز بستگی دارد که ممکن است به دلیل افزایش قیمت ها نتوان بلیط پرواز را با تخفیف بیشتر رزرو کرد. به همین دلیل توصیه شده است که مسافران از یک ماه قبل از سفر، برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.