بهترین کنسول بازی در سال 2023

بهترین کنسول بازی با توجه به قدرت سخت افزار کنسول و قابلیت های آن مشخص می شود. چندین مورد از برترین کنسول ها را معرفی می کنیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

کنسول های بازی ، برترین پلتفرم برای اجرای بازی های ویدئویی هستند که تنها بدین منظور طراحی و ساخته شده اند. البته کنسول های مدرن ، قابلیت های دیگری دارند ، اما اصلی ترین کاربرد آنها اجرای بازی های ویدئویی است.

کمپانی های بزرگی در سال های اخیر به عرضه کنسول های جدیدی اقدام نموده اند که از هر جهت نسبت به کنسول های قدیمی پیشرفته تر هستند. برای کاربرانی که به تازگی قصد خرید کنسول را دارند ، چندین پیشنهاد خوب داریم.

چرا کنسول PS4 همچنان محبوب است ؟

کنسول پلی استیشن 4 ، پس از عرضه PS5 همچنان مورد توجه کاربران است و بسیاری از کاربران برای خرید کنسول بازی ، آن را انتخاب می کنند. سونی هم هنوز دست از پشتیبانی این کنسول برنداشته است. کنسول پلی استیشن 4 در چندین مدل عرضه شده است که بهترین آن ، کنسول پلی استیشن 4 مدل پرو( PS4 PRO ) است.

کنسول های پلی استیشن 4 ( بهترین کنسول بازی ) ، از عملکرد بسیار خوبی برخوردار هستند. زیرا سخت افزار خوبی دارند. ویژگی هایی نظیر قابلیت اشتراک گذاری بازی ها ، پشتیبانی از بازی های نسل قبلی ، طراحی زیبا و جمع و جور ، کنترلر دوال شاک 4 ، رابط کاربری متمرکز و از خصوصیات خوب کنسول پلی استیشن 4 می باشد.

گمانه زنی های زیادی مبنی بر به پایان رسیدن زمان پشتیبانی از کنسول پلی استیشن 4 به گوش می رسد ، اما تاکنون به صورت رسمی این اخبار تأیید و یا تکذیب نشده است. تاکنون که سونی از این کنسول به خوبی پشتیبانی کرده است و هنوز هم بازی های ویدئویی جدیدی برای آن عرضه می کند. PS4 ، بعید است که جایگاه فعلی خود را به این زودی ها از دست بدهد. زیرا این کنسول تمام معیارهای انتخاب بهترین کنسول بازی را دارا می باشد. خرید PS4 ، هنوز هم انتخاب بسیاری از گیمرهای باهوش و حرفه ای است.

دلایل خرید ایکس باکس سری اس چیست ؟

یکی دیگر از کنسول های بازی جدید ، کنسول ایکس باکس سری اس است که از تولیدات مایکروسافت است. مایکروسافت برای نسل نهم بازی های ویدئویی ، عاقلانه برنامه ریزی کرده است و دو کنسول بازی متفاوت از یکدیگر را عرضه کرده است. این تصمیم مایکروسافت بسیار هوشمندانه اتخاذ شده است. مایکروسافت درنظر داشته است که تمامی کاربران بازی های ویدئویی با هر سطح مالی را جذب خود کند.

شاید تمامی کاربران توان مالی خرید کنسول های قدرتمندی مانند پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس را نداشته باشند. بنابراین بهتر است کنسول های بازی ساده تری با قیمت مناسب تری طراحی و ساخته شوند. همین مسئله موجب طراحی و ساخت کنسول ایکس باکس سری اس شده است. خرید ایکس باکس سری اس برای کاربرانی که نیازی به سخت افزارهای بسیار قدرتمند ندارند ، انتخاب خوبی است. زیرا بهترین کنسول بازی را در حد توان مالی خود خریداری می کنند.

ایکس باکس سری اس ، دارای سخت افزار ضعیف تری نسبت به دو غول نسل نهمی ( ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 ) است. اما در اجرای بسیاری از بازی های ویدئویی جذاب ، موفق عمل کرده و مشکل خاصی ندارد. اجرای بازی های نسل جدید در یک کنسول بازی با قیمت مناسب و ابعاد جمع و جور ، یک فرصت ایده آل است.

حتماً می دانید که این کنسول فاقد درایو دیسک است و بازی های آن را باید به صورت دیجیتالی تهیه کنید. به همین علت سرویس هایی نظیر ایکس باکس گیم پس به ارائه خدمات برای این کنسول ها اقدام می کنند.

آیا PS5 بهترین کنسول بازی است ؟

اگر بخواهیم برترین کنسول را نام ببریم ، انصافاً باید نام PS5 را بر زبان بیاوریم. این کنسول ، در حال حاضر محبوب ترین کنسول بازی جهان است که کاربران زیادی دارد. این کنسول محبوب ، سخت افزار بسیار خوبی داد که آن را در اجرای بازی ها قدرتمند کرده است.

با اضافه شدن حافظه های SSD به کنسول های جدید از جمله کنسول پلی استیشن 5 ، دیگر لودینگ های خسته کننده موجب کلافگی شما نمی شود. حافظه SSD کنسول PS5 از نوع NVMe است که سرعت انتقال داده ها را بالا برده است. یکی از دلایلی که موجب محبوبیت این کنسول شده است ، بازی های انحصاری متعدد و جذاب آن است.

مگر می شود صحبت از کنسول پلی استیشن 5 کرد اما اشاره ای به کنترلر دوال سنس نکرد. دوال سنس از دیگر ویژگی های بهترین کنسول بازی ( ps5 ) است که پیشرفته ترین کنترلر بازی است. اولین پیشنهاد ما برای انتخاب کنسول بازی ، خرید PS5 است. صحبت کردن درباره ویژگی ها و نقاط قوت کنسول بازی پلی استیشن 5 ، به ساعت ها زمان نیازمند است. لذا فعلاً به همین مقدار توضیحات ، بسنده می کنیم.

چرا ایکس باکس سری ایکس بخریم ؟

مورد آخری که به آن اشاره می کنیم ، کنسول ایکس باکس سری ایکس است. شاید مخاطبان بر این باور باشند که آوردن نام ایکس باکس سری ایکس در آخرین مورد از لیست برترین کنسول ها ، بی انصافی باشد. بله ، حق با شماست. زیرا ایکس باکس سری ایکس قدرتمندترین کنسول حال حاضر است و آوردن نام آن در آخرین مورد از لیست برترین ها ، به معنای ضعیف تر بودن آن نیست.

زیرا ما به ترتیب قدرت و کیفیت ، به کنسول ها اشاره نکردیم. ایکس باکس سری ایکس ، بهترین کنسول بازی است که قدرت و کیفیت آن بر همگان به اثبات رسیده است.

ستاره بازی ایران

حال که با برترین کنسول ها آشنا شدید ، یک فروشگاه بزرگ کنسول بازی را به شما معرفی می کنیم. شما می توانید بهترین کنسول بازی را از فروشگاه ستاره بازی ایران خریداری نمایید. این فروشگاه ، یکی از بزرگترین و مطرح ترین فروشگاه های کنسول بازی در ایران است. یکی از ویژگی های خوب این فروشگاه ، تخفیف های آن است که خرید کنسول های بازی را برای شما آسان تر می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.