7 نکته کلیدی برای تمیز کردن فرش ها: توصیه های آئین خراسان را جدی بگیرید!

فرش های دوست داشتنی شما به طور مداوم در معرض عناصر طبیعی مختلفی قرار می گیرند که منجر به ساییدگی و یا پارگی آنها می شود. برخی از این عوامل شامل ; پنجه‌های حیوان خانگی، ادرار، مدفوع، نوشیدنی‌های ریخته شده، پای مبلمان، گرد و غبار و کفش‌ها هستند. اگر می‌خواهید ظاهر مجلل و نفیس فرش خود را در طول زمان حفظ کنید، در این مقاله با قالیشویی آئین خراسان که همواره به عنوان بهترین برند قالیشویی در مشهد میباشد همراه باشید تا بهترین نکات تمیز کردن فرش را بدانید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

چرا تمیز نگه داشتن فرش مفید است؟

هنگامی که فرش های خود را به مدت یک هفته کاملاً کثیف می گذارید، کپک ها و کنه های گرد و غبار در زیر آنها رشد می کنند. سپس، بوی بد و تند آزاردهنده ای تولید می کند که هوای داخل خانه شما را آلوده می کند. ما نمی خواهیم اعضای خانواده و مهمانان شما بیمار شوند، درست است؟

بهترین مزایا و فوایدی که به هنگام تمیز کردن دوره ای و منظم فرشها وجود دارد ;

  • هوای داخلی سالم تر و تازه تر

اگر می‌خواهید از بیماری‌های موجود در هوا جلوگیری کنید، باید مطمئن شوید که تمام پارچه‌هایی که کثیفی و لکه‌ها را جذب می‌کنند به طور دوره‌ای شسته شوند. متأسفانه فرش های جذاب و زیبای شما یکی از آن دسته پارچه هایی به شمار میرود که باید هر روز آن را ضدعفونی و جاروبرقی بکشید.

  • عمر فرش های شما را طولانی می کند

به طور متوسط، عمر فرش شما حدود پنج تا ده سال تحت فرآیند سایش و پارگی طبیعی است. با این حال، با شست و شوی مناسب و نگهداری آن، می توانید به طور موثر عمر مفید آن را تا حدود 15 تا 20 سال افزایش دهید.

  • مدیریت کارآمد زمان، پول و تلاش

زمان معمول برای شستن و خشک کردن فرش شما می تواند حدود 12 تا 24 ساعت طول بکشد. اگر فردی پرمشغله هستید، اجازه دادن به یک حرفه ای برای شما انتخاب عاقلانه ای است. با این کار، زمان یکبار مصرف بیشتری برای کار یا تجارت دارید

مناطق پر رفت و آمد خود را اولویت بندی کنید!

فرش‌های اتاق نشیمن و راهروها بیشترین گرد و غبار و کثیفی را دارند، زیرا در آن‌جا نسبت به سایر مناطق خانه رفت و آمد زیاد است. با این کار، شما باید به این نوع منطقه ها توجه بیشتری دارید، به خصوص زمانی که یک یا تعداد بیشتری فرش در آن وجود دارد.

در همین حال، فرآیند بخارشویی فرش ، بهترین راه حل برای فرش های بسیار آلوده شما است. هیچ لکه سرسخت، حیوان خانگی، و مو نمی تواند در برابر عملکرد قوی یک برس چرخشی با آب گرم تحت فشار مقاومت کند.

یک جا کفشی را نزدیک درهای ورودی خود قرار دهید

یکی از عناصر معمولی که فرش شما را آلوده می کند گرد و غبار و کثیفی کفش و چکمه شماست. در نتیجه، بهترین اقدام شما برای این کار، قرار دادن یک جاکفشی در نزدیکی درب ورودی است، بنابراین مهمانان و خانواده شما کفش های خود را فقط در آنجا قرار می دهند و از وارد کردن آنها به داخل منزل جلوگیری میشود. 

یک پا دری و یا قالیچه جلوی درهای ورودی خود قرار دهید

یکی دیگر از مواردی که می‌توانید در نزدیکی درب ورودی خود قرار دهید، که می‌تواند به از بین بردن خاک و گل اضافی روی زیره لاستیکی کفش‌تان کمک کند، یک زیرانداز است. این نکته کاربردی هزینه شستشوی فرش شما را بالا نمی برد، به علاوه خرید آن از فروشگاه ها بسیار ارزان است.

به سرعت پارگی ها و یا آسیب های فرش های خود را برطرف کنید

فرش های شما می توانند سوراخ های کوچکی به دلیل پنجه های حیوان خانگی یا پای مبلمان و میز شما داشته باشند. هنگامی که این اتفاق می افتد، باید به سرعت آن را قبل از شستشو تعمیر کنید تا از بزرگتر شدن سوراخ جلوگیری کنید.

علاوه بر این، مواردی نیز وجود خواهد داشت که لبه‌های فرش شما شل می‌شود، و اجازه دهید در هنگام شستن آن به همان شکل باقی بماند، چراکه می‌تواند منجر به تخریب و نابودی فرش و پارچه آن شود. بهترین اقدام شما این است که قبل از تمیز کردن عمیق فرش، لبه ها وشیرازه های از هم گسیخته و شل فرش را محکم بدوزید و یا ترمیم کنید.

قالیشویی آئین خراسان با بیش از ۴۰سال سابقه در شستشوی انواع فرش های زینتی و ابریشمی و داشتن متخصصین باتجربه و حاذق توانسته تا بعنوان بهترین قالیشویی مشهد در کنار سایر برند های فرش یعنی قالیشویی عدالتیان مشهد، قالیشویی خراسان مشهد، شهرفرش و آئین خراسان مشهد، سال ها مورد اعتماد و تحسین شما عزیزان قرار بگیرد و با بکار گیری بهترین شیوه های شستشوی فرش همواره بالاترین سطح از کیفیت و خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. همچنین با بکارگیری مجرب ترین پرسنل و بروزترین دستگاه های روز توانسته خدمات مبل شویی مشهد در منزل را در اختیار همشهریان خود قرار دهد.

محل قرارگیری مبلمان را حتما بصورت دوره ای عوض کنید!

به یاد داشته باشید که پای مبلمان شما کمی نوک تیز است و قرار دادن آنها در داخل خانه می تواند از همان نقطه فرش شما را سوراخ کند. برای جلوگیری از این مشکل، باید هر شش ماه یا سه ماه یکبار چیدمان مبل، صندلی و میز خود را تغییر دهید. 

استفاده از ابزارآلات مناسب و مخصوص قالیشویی

اگر قصد خرید یا اجاره ماشین قالیشویی را دارید، مطمئن شوید که دانش و مهارت کافی در مورد انواع و نحوه استفاده صحیح از آنها دارید.

به عنوان مثال، هنگام جارو کشیدن فرش های کم پرز می توانید از برس های ضد چرخش استفاده کنید، در حالی که برای فرش های لوپ امکان پذیر نیست. به همین ترتیب، می‌توانید از جاروبرقی‌های مرطوب/خشک نیز برای تمیز کردن روزانه فرش‌های خود استفاده کنید.

لکه های نوشیدنی و رنگی

مشابه خاک ها و گرد و غبار ناشی از ریختن کف کفش، نوشیدنی ها نیز یکی دیگر از آلاینده های رایج فرش شما است. وقتی روی فرش‌هایتان ریخته می‌شود، هرگز آن‌ها را مالش ندهید، در عوض با یک دستمال کاغذی یا پارچه تمیز آن‌ها را پاک کنید.

با این کار نوشیدنی ریخته شده جذب دستمال کاغذی می شود. به همین ترتیب، مواد دیگر آشپزخانه نیز وجود دارد که می توانید از آنها برای لکه بری مانند سرکه، جوش شیرین، پراکسید هیدروژن و غیره استفاده کنید. 

با این وجود، مطمئن ترین راه برای از بین بردن لکه های فرش، بکاری گیری یک قالیشویی حرفه ای برای انجام این کار است. قالیشویی آئین خراسان مشهد ، تجربه و آموزش لازم برای رسیدگی موثر به این دست از نگرانی ها را دارد و 40سال است که باتجربه ترین برند شستشوی فرش در استان خراسان میباشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.