همه چیز درباره خرید پرینتر لیزری

پرینتر لیزری

سعی بر این داریم در این مقاله تمامی موارد خرید پرینتر لیزری را به شما آموزش دهیم تا در خرید آن مشکلی نداشته باشید .پرینترهای لیزری یکی از پرطرفدارترین پرینترها در محیط های اداری و خانگی هستند. این مدل از پرینترها در مدل ها وقیمت های مختلف از شرکت های سازنده در بازار موجود می باشد. معمولاً ادارات و شرکت های بزرگ به وسیله ای نیاز دارند که کارهای چاپی خود را با سرعت و کیفیت بالا انجام دهد زیرا حجم کار سنگینی دارند. می توان گفت این دستگاه از نظر سرعت و کیفیت مورد توجه بسیاری از سازمان ها قرار گرفته است. HP، Ricoh، Canon، Brother، Samsung، Lexmark و Epson از جمله برندهای موجود در بازار هستند که چاپگرهای لیزری تولید می کنند. هر کدام از این برندها ویژگی ها و قابلیت های خاص خود را دارند

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

انواع پرینترهای لیزری

مهم ترین نکته ای که در خرید پرینتر لیزری باید به آن توجه کنید نیاز شما به دستگاه است. قبل از خرید، بررسی کنید که چه اسنادی را می خواهید چاپ کنید. آیا اسناد سیاه و سفید چاپ می کنید یا رنگی؟ آیا نیاز به چاپ تعداد زیادی عکس دارید؟ این به شما کمک می کند تا بهترین و مناسب ترین مدل را انتخاب کنید.

چاپگر لیزری تک رنگ

با استفاده از این چاپگر لیزری رنگی یکبار مصرف، قادر خواهید بود اسناد و تصاویری مانند نمودارها، بروشورها و موارد دیگر را چاپ کنید. از طریق رایانه شخصی یا لپ تاپ رنگی، که نیازهای شما را برای حجم کاری کم تا متوسط ​​برآورده می کند. علاوه بر رنگی، قابلیت چاپ اسناد و تصاویر سیاه و سفید را نیز دارد که برای هر اداره و خانه ای قابل استفاده خواهد بود.

برای خرید پرینتر لیزری تک کاره شما میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از راهنمایی بهترین انتخاب را داشته باشد.

چاپگر لیزری تک رنگ

مانند مدل رنگی تک کاره است اما فقط اسناد را سیاه و سفید چاپ می کند که برای اسناد متنی مناسب است و برای چاپ تصاویر توصیه نمی شود.

پرینتر لیزری چهارگانه سیاه و سفید

این دستگاه علاوه بر چاپ، قابلیت اسکن، کپی و فکس را به صورت همزمان خواهد داشت که تنها برای چاپ سیاه و سفید امکان پذیر است و حجم زیادی از اسناد را در ادارات و سازمان های پرمشغله مدیریت خواهد کرد.

پرینتر لیزری چهار رنگ

این مدل از پرینترها کامل ترین پرینتر لیزری محسوب می شود و عملکرد آن مانند چاپگر چهار طرفه سیاه و سفید است با این تفاوت که اسناد روی این مدل به صورت رنگی چاپ می شوند و کپی و فکس نیز به صورت رنگی بر روی آن انجام می شود. برخی از مدل ها

مزایای استفاده از پرینترهای لیزری

این دستگاه به شما اجازه می دهد اسناد و تصاویر خود را با سرعت بالا تا اندازه A3 چاپ کنید. تونر آن می تواند صفحات بیشتری را نسبت به یک مدل جوهر افشان برای شما چاپ کند و می تواند تا چندین هزار صفحه در ماه چاپ کند. یکی از ویژگی های مثبت آن مقاومت در برابر آب است و از نظر نگهداری و هزینه بسیار مقرون به صرفه است.

چاپگر لیزری چگونه کار می کند؟

آیا تا به حال نوشتن با پرتوهای نور را امتحان کرده اید؟ ممکن است فکر کنید این غیرممکن است، اما چاپگرهای لیزری از همان روش چاپ استفاده می کنند. به این ترتیب اطلاعات از رایانه و سایر دستگاه ها گرفته می شود و به طور دائم روی کاغذ چاپ می شود. به طور کلی، لیزرها پرتوهای نور بسیار قدرتمندی هستند که می توانند فلزات را به چند قطعه برش دهند. اما در یک تعریف ساده تر می توان گفت که ویدئو و صداها را از روی دیسک در پخش کننده های DVD و VCD می خواند و جزء مهم اکثر چاپگرهای کامپیوتر اداری محسوب می شود. به طور کلی پرینترهای لیزری مانند دستگاه های کپی کار می کنند. در زیر نگاهی دقیق تر به عملکرد پرینترهای لیزری خواهیم داشت.

دستگاه های کپی از نور برای کپی دقیق یک صفحه استفاده می کنند. این نور صفحات درام حساس به نور را روشن می کند و الکتریسیته ساکن (مانند بالونی که به یک جسم ساییده شده با پرز چسبیده است) باعث می شود که ذرات تونر به درام چاپگر بچسبند. سپس جوهر به کاغذ منتقل شده و ذوب شده و توسط غلتک های داغ به کاغذ می چسبد. چاپگرهای لیزری نیز به این روش کار می کنند، با این تفاوت که از آنجایی که چاپگرها صفحه ای برای کپی ندارند، لیزر باید آنها را از ابتدا ایجاد کند.

فرض کنید شما یک کامپیوتر با داده های مختلف هستید و داده ها به شکل الکتریکی ذخیره می شوند، هر بیت از آن داده ها به صورت الکترونیکی توسط سوئیچ های میکروسکوپی بی نهایت کوچک به نام ترانزیستور ذخیره می شود. وظیفه چاپگر این است که این اطلاعات الکتریکی را به متن و تصاویر روی کاغذ مبادله کند. در پرینترهای جوهرافشان، این عملیات چاپ با پرتاب جوهر روی کاغذ چاپ می شود، اما در مورد مدل لیزری کمی نامشخص است.

اجزای پرینتر لیزری

هنگامی که می خواهید صفحه ای را چاپ کنید، رایانه شما جریان بزرگی از داده های الکترونیکی مانند میلیون ها کاراکتر را به چاپگر شما ارسال می کند. نوعی مدار الکتریکی در چاپگرها وجود دارد که معنای تمام این اطلاعات و نحوه ظاهر شدن آنها بر

روی کاغذ را درک می کند. این مدار الکترونیکی در داخل چاپگر، اسکنر لیزری را در سراسر درام به جلو و عقب حرکت می‌دهد تا یک الگوی الکتریکی ساکن ایجاد کند. این الکتریسیته ساکن گرد و غباری به نام تونر را در کاغذ جذب می کند و در نهایت همان کار دستگاه فتوکپی را انجام می دهد. برای چسباندن تونر به کاغذ قسمتی به نام کلاسور وجود دارد. تصویر زیر اجزای یک پرینتر لیزری را نشان می دهد که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم

نقد و بررسی

پرینتر لیزری تک کاره  CANON 6030 ساخت کمپانی کانن از پرینتر هایی ست که بیشتر برای مصارف خانگی طراحی شده‌ است.

از ویژگی های مثبت آن می‌توان به حجم کوچک‌تر و در نتیجه اشغال فضای کمتر بر روی میز کاری اشاره نمود.

از رقبای جدی پرینتر لیزری تک کاره کانن 6030  می‌توان به مدل‌های Samsung Xpress M2020 و P1102 ساخت شرکت hp اشاره نمود.

همان‌گونه که پیش‌تر اشاره شد چاپگر لیزری تک کاره canon 6030 از حجم کوچکی برخوردار است. دلیل این حجم کوچک را می‌توان در ظرفیت کم سینی کاغذ آن بیان نمود.سینی کاغذ این پرینتر لیزری 150 برگی است.

البته پرینترهایی که برای مصارف خانگی در این رده طراحی می‌شوند معمولاً ظرفیتی برابر با همین میزان دارند.

پرینتر لیزری تک کاره کانن 6030 دارای قابلیت چاپ دو رو به‌صورت اتوماتیک Duplex نمی باشد.

مشخصات کلی پرینتر لیزری تک کاره  CANON 6030

سرعت چاپگر لیزری تک کاره canon 6030 برابر با 18 صفحه در دقیقه اعلام شده است. می‌توان گفت سرعت اعلام شده از سوی شرکت معیاری برای مقایسه‌ی سرعت مدل‌های مختلف با یکدیگر است.

کارتریج سازگار آن canon 725 می باشد که توان چاپ 300 برگ مشکی را دارد.

در کل سرعت چاپگر لیزری تک کاره canon 6030 در حد متوسطی قرار دارد و همانند مدل‌های رقیب است.

کیفیت چاپ چاپگر لیزری تک کاره کانن 6030 درزمینه‌ی چاپ متن قابل‌قبول است و در انتهای دامنه‌ی کیفی محصولات این رده از پرینترها قرار دارد.

خوشبختانه، کیفیت بدترین پرینترهای لیزری هم در چاپ متن قابل‌قبول است و چشم غیرمسلح ایراد محسوسی در کیفیت چاپ نخواهید دید.

 این موضوع چاپ متن چاپگر لیزری تک کاره کانن 6030 را برای بیشتر مصارف تجاری و خانگی مناسب ساخته است. بااین‌حال ممکن است برخی کیفیت چاپ این محصول را برای مصارف حرفه‌ای مناسب ندانند.

درزمینه‌ی چاپ تصاویر و اشکال گرافیکی، با توجه به جایگاه این محصول در انتهای رده‌ی پرینترهای لیزری خانگی،می‌توان گفت کیفیت چاپ چاپگر لیزری تک کاره کانن 6030 برای مصارف خانگی و تجاری غیرحرفه‌ای مناسب است و در واقع راضی کننده است.

 بسته به میزان توقع شما، ممکن است آن را برای چاپ اسلاید‌های پاورپوینت مناسب بدانید. کیفیت چاپ عکس در حدی است که می‌توان از آن برای چاپ تصاویر و عکس گرفته شده از وب استفاده نمود.

در واقع کیفیت تصویر چاپ شده توسط پرینتر لیزری تک کاره کانن 6030 مانند تصاویر چاپ شده به‌ صورت سیاه‌وسفید در روزنامه است.

در کل  به‌منظور کاهش هزینه‌های تولید محصول و درنتیجه قیمت نهایی، هر کالا کاربری مخصوص خود را دارد و برای هدف خاصی طراحی شده است.

بااین‌حال تقریباً هر پرینتری قادر است عملیاتی را که برای آن طراحی نشده است را هم انجام دهد، منتها نتیجه‌ی نهایی چندان چنگی به دل نخواهد زد.

 بنابر این چاپ تصویر با چاپگر لیزری تک کاره CANON 6030 را به تصاویر موجود در صفحات اینترنتی محدود کرده و سعی نکنید از این پرینتر برای چاپ تصاویر خصوصاً به ‌صورت تمام صفحه استفاده کنید.

جهت خرید پرینتر لیزری تک کاره  CANON 6030 به همراه کمترین قیمت با مشاوران مهام پرینت تماس بفرمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.