هر آنچه درباره راهنمای خرید تلفن ویپ باید بدانید

راهنمای خرید تلفن ویپ

اگر قصد خرید تلفن ویپ را دارید باید به چند نکته پیش از خرید توجه کنید. به عنوان مثال یکی از نکاتی که باید در نظر بگیرید قابلیت POE در تلفن های ویپ است تا با استفاده از این ویژگی قابلیت دسترسی به اینترنت و برق را به صورت هم زمان و در یک کابل شبکه داشته باشید. با توجه به این مسئله به آداپتور و یا کایل اضافی دیگر نیازی نخواهید داشت.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

نوع پروتکل در مرکز تلفن ویپ، کیفیت صدای تلفن و تعداد اکانت های قابل ساخته شدن بر روی تلفن ویژگی های دیگری هستند که در حین خرید باید مورد توجه قرار بگیرند.

انتخاب تلفن ویپ مناسب

با توجه به مواردی که گفتیم باید بدانید که تلفن های ویپ انواع مختلفی دارند و با توجه به ویژگی های به خصوصشان برای مشاغل مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. همان طور که گفتیم تلفن های ویپ قابلیت های متنوعی دارند به همین دلیل در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد.

تلفن های رو میزی و اپراتوری: تلفن های رو میزی و اپراتوری برای  آن دسته از سازمان هایی کاربرد دارد که تماس های زیادی در آن رد و بدل می شود؛ بنابراین تماس های زیادی دریافت می شود و از طرفی تماس های درون سازمانی نیز به منظور برقراری ارتباط بیشتر خواهد بود.

تلفن ویپ کارشناسی رو میزی: یکی از ساده ترین انواع تلفن های ویپ به حساب می آیند و در خصوص پورت ارتباطی با نوع آنالوگ تفاوت دارند. یکی از ویژگی های مهم این نوع تلفن ویپ انتقال صدا با کیفیت متناسب است.

تلفن بی سیم ویپ: تلفن های بی سیم یا وایرلس دو ویژگی بارز یعنی جابجایی آسان، قابلیت اتصال بدون سیم دارند. با توجه به این مسئله شما می توانید به راحتی تلفن های بی سیم را به دستگاه های مختلف متصل کنید.

تلفن های ویپ بی سیم برای مشاغلی که بسیار شلوغ و پر جمعیت هستند بسیار کاربردی به حساب می آید. تلفن بی سیم گرند استریم یکی از نمونه های تلفن بی سیم ( وایرلس) ویپ است .

تلفن رو میزی مدیریتی ویپ: این نوع تلفن برای مشاغلی که به روش های مختلف ارتباطی نیاز دارند مورد استفاده قرار می گیرد و این موضوع به دلیل قابلیت های متنوع این تلفن نظیر تماس تصویری، برقراری ویدئو کنفرانس، ارتباط از طریق بلوتوث و وای فای، اتصال به انواع نرم افزار و صفحه لمسی است.

خرید تلفن ویپ

خرید تلفن ویپ باید با در نظر گرفتن تمامی معیار ها انجام شود. یکی از مهم ترین ملاک ها برای خرید این تلفن های ویپ در نظر گرفتن محبوبیت محصولات در بازار است؛ بنابراین هر چقدر که میزان محبوبیت یک کالا بیشتر باشد کاربردی تر بوده و گزینه مناسب تری برای خرید خواهد بود.

راهنمای خرید تلفن ویپ

سیستم عامل

نوع سیستم عامل در تلفن ویپ مدیریتی ویژگی منحصر به فردی است. برخی تلفن های مدیریتی امکان داشتن سیستم عامل اندروید را دارند. داشتن سیستم عامل اندروید به این معناست که کاربر می تواند تمام نرم افزارهایی که روی موبایل هوشمند خود دارد را روی تلفن رومیزی خود نیز نصب کند.

تلگرام، واتس اپ، اینستاگرام، اسکایپ، جیمیل و از جمله مواردی می باشند که می توانید روی تلفن VOIP مدیریتی خود داشته باشید. پس در صورتی که یک مدیر علاقه مند به دنیای دیجیتال هستید، تلفن ویپ مدیریتی با سیستم عامل اندروید یک انتخاب هیجان انگیز برایتان خواهد بود.

قابلیت POE

یکی از مهمترین ویژگی های که قبل از خرید تلفن ویپ باید به آن توجه کنید، پروتکل POE است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید برق و دیتا را هم زمان بر روی یک کابل شبکه انتقال دهید. در این حالت دیگر نیازی به آداپتور نخواهید داشت و میزهای شما مرتب و سیم کابل اضافه روی آن نخواهد آمد.

البته به این موضوع توجه کنید که در این شرایط، سوییچ های شما حتما باید از پروتکل POE پشتیبانی کنند. در غیر اینصورت امکان انتقال برق روی کابل شبکه را نخواهند داشت و باید برای تلفن خود آداپتور تهیه کنید یا سوییچ تان را تغییر دهید. انتخاب یک گوشی POE یا غیر POE کاملا وابسته به تصمیم و بستر فعلی شبکه شرکت شما است.

گارانتی و محبوبیت در بازار ایران

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که برای خرید تلفن ویپ باید بدانید گارانتی و میزان محبوبیت آن تلفن در بازار ایران است. میزان محبوبیت یک محصول در بازار مساویست با خرید و فروش بیشتر آن، پس شرکت هایی که نکات فنی آن برند را بهتر می دانند بیشتر می باشند و شما هیچ وقت سوال بی جوابی نخواهید داشت. همینطور امکان تحقیق در مورد فیدبک مصرف کنندگان ساده تر خواهد بود.

تجهیزات تلفن ویپ

همان طور که می دانید تلفن های ویپ برای برقراری ارتباط و ایجاد تماس از اینترنت استفاده می کنند؛ بنابراین در ابتدا باید پهنای باند مورد بررسی قرار بگیرد. پهنای باند باید به میزان نیاز شما انتخاب شود بنابراین هر چقدر که تعداد تماس های شما بیشتر و مخاطبین بیشتری داشته باشید و پهنای باند بیشتری نیز، نیاز دارید.

  •   تهیه کردن گیت وی مناسب با تعداد پورت های مورد نیاز
  •   استفاده از سیستم کامپیوتری به عنوان سرور PBX
  •   انتخاب IP Phone متناسب با نیاز خود مانند تلفن ویپ سیسکو
  •   هدست VoiP(اختیاری)
  •   سرور PBX برای فعالیت های مختلف

به طور کلی در صورتی که در سازمان و شرکت خود به تلفن ویپ نیاز دارید در خرید آن تعلل نکنید اما پیش از خرید به مواردی که گفتیم توجه داشته باشید. تلفن VoiP یکی از ضروری ترین محصولات در شرکت شما خواهد بود اما باید طبق نیاز شما انتخاب شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.