همه چیز در مورد شهربازی سرپوشیده + مراحل ساخت

شهربازی‌های سرپوشیده، در میان والدینی که کودکان نوپا و خردسال دارند، محبوب هستند. چه گرم باشد و چه سرد، هیچ‌چیز نمی‌تواند بچه‌ها را از تفریح و تعامل با سایر هم‌سن‌وسال‌های خود، باز دارد. اما امروزه این مکان‌های تفریحی علاوه بر کودکان در بین بزرگسالان نیز بسیار محبوب شده است. به همین دلیل در بسیاری از این شهربازی‌ها، انواع تجهیزات و وسایل بازی برای همه رده‌های سنی قرار گرفته است. این موضوع، پتانسیل بالای جذب مخاطب با هر سنی را در این کسب‌وکار نشان می‌دهد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اگر عاشق هیجان و تفریح هستید یا می‌خواهید یک سرمایه‌گذاری مطمئن داشته باشید، راه‌اندازی شهربازی، می‌تواند آینده درخشانی برای شما در پیش داشته باشد. اما از کجا و چگونه شروع کنیم؟ برای دستیابی به این هدف، در این متن، مراحل ساخت شهربازی سرپوشیده برای شما آورده شده است. تا انتهای متن با ما همراه باشید.

شهربازی‌های سرپوشیده چگونه هستند؟

در شهربازی‌هایی که در محیط سرپوشیده احداث می‌شوند، به علت محدودیت فضا و وجود سقف با ارتفاع مشخص، از وسایل بازی‌هایی که در شهربازی‌های روباز یافت می‌شوند، نمی‌توان استفاده کرد. این مکان‌های تفریحی در مراکز تجاری بزرگ و هتل‌ها با هدف جذب مشتری بیشتر، احداث می‌شوند.

مهم‌ترین ویژگی این شهربازی‌ها را می‌توان، امکان بهره‌مندی از بازی‌ها و سرگرمی‌های آن در تمام فصول سال حتی در شرایط آب‌وهوایی بد دانست. در شهربازی سرپوشیده، معمولاً از دستگاه‌های بازی الکترونیکی یا وسایل بازی مکانیکی با ابعاد کوچک‌تر استفاده می‌کنند. حال که با مفهوم این نوع مراکز تفریحی آشنا شدید، در ادامه مراحل راه‌اندازی آن را بررسی می‌کنیم.

مرحله اول: همه چیز را برنامه‌ریزی کنید!

اولین قدم در هر سرمایه‌گذاری جدید، معمولاً دشوارتر است. این مرحله‌ای است که شما باید یک برنامه مشخصی برای موفقیت خود داشته باشید. شما باید در ابتدا چند موضوع مهم زیر را در نظر بگیرید.

  • هزینه‌های راه‌اندازی را بررسی کنید.
  • بازار هدف خود را بشناسید.
  • مطالعه امکان‌سنجی را انجام دهید.
  • موقعیت جغرافیایی را بررسی کنید.

پس از آن به یک نام تجاری ماندگار فکر کرده و برای آن یک لوگو طراحی کنید. سپس مراحل لازم برای ثبت هویت تجاری خود را انجام دهید.

مرحله دوم: مجوز‌های لازم را دریافت کنید.

برای ساخت شهربازی سرپوشیده باید مجوز‌های لازم را از سازمان‌های مربوطه مانند شهرداری، سازمان استاندارد و بیمه دریافت کنید. به‌طورکلی این مجوز‌ها در سه دسته زیر قرار می‌گیرند.

  • مجوز ساخت بنای شهربازی
  • مجوز نصب تجهیزات و وسایل بازی
  • مجوز بهره‌برداری از شهربازی

مرحله سوم: مراحل حقوقی کسب‌وکار خود را طی کنید.

در این مرحله، شخصیت حقوقی کسب‌وکار خود را شکل دهید، در واقع تشکیل یک نهاد تجاری حقوقی یا شرکتی، شما را در مقابل داشتن مسئولیت شخصی، در صورت بروز مشکل محافظت می‌کند. پس از آن یک حساب بانکی اختصاصی برای این کار افتتاح کرده و در نهایت برای ثبت‌نام پرونده مالیاتی خود اقدام کنید.

مرحله چهارم: به دنبال مکان مناسب باشید.

همه مناطق شاید به‌اندازه کافی استراتژیک برای تأسیس این نوع شهربازی نباشند. مکانی را انتخاب کنید که برای خانواده‌ها به‌راحتی در دسترس بوده و فاصله کمی با وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس و مترو داشته باشد. ابعاد فضای بازی و مساحت زمین را بررسی کرده تا با آنچه موردنظر شماست، مطابقت داشته باشد.

اغلب اوقات، بهترین این مکان‌ها، نزدیک محله‌ها، مدارس و مراکز تجاری هستند. همچنین محل تأسیس شهربازی را از نظر تراکم جمعیت، مسائل فرهنگی و جغرافیایی بررسی کنید. در آخر پیشنهاد می‌شود، موقعیت جغرافیایی محل را برای فاصله خود با رقبا در نظر بگیرید.

مرحله پنجم: از فضای داخل شهربازی نهایت استفاده را کنید.

قبل از خرید، ساخت و تجهیز شهربازی سرپوشیده، باید بدانید که چه چیزی را در کجا قرار دهید. علاوه بر وسایل بازی، می‌توانید فعالیت‌های دیگری را نیز انجام دهید که می‌تواند برای سایر گروه‌های سنی و بزرگسالان سرگرم‌کننده بوده و برای شما سوددهی به همراه داشته باشد.

به‌عنوان‌مثال می‌توانید کافی‌شاپ، فست‌فود، دستگاه‌های فروش خودکار، اتاق بازی‌های ویدئویی، فروشگاه وسایل سرگرمی، اتاق مخصوص تولد و غیره را راه‌اندازی کنید. همچنین می‌توانید برای جذب بیشتر افراد در محوطه شهربازی، Wi-Fi رایگان ارائه دهید.

مرحله ششم: خرید بیمه مسئولیت را فراموش نکنید.

بیمه مسئولیت مهم است؛ زیرا این بیمه‌نامه، از شخص یا کسب‌وکار در برابر شکایت به دلیل قصور، آسیب یا سهل‌انگاری محافظت می‌کند. برخی از شمول این مسئولیت، شامل غرامت کارگر، حادثه و مسئولیت تجهیزات است.

مرحله هفتم: با کارشناسان حرفه‌ای مشورت کنید.

مشورت با کارشناسان مجرب در این حوزه، می‌تواند به شما کمک کند که بهترین تصمیم برای حرکت بعدی کسب‌وکار خود را بگیرید. همچنین برای خرید وسایل بازی و تجهیز شهربازی سرپوشیده، مشاوره دریافت کرده تا با دردسر کمتری مرکز تفریحی خود را اداره کنید. برای این منظور روی مشاوره رایگان کارشناسان حرفه‌ای شرکت شهربازی سازان طلایی حساب کنید.

مرحله هشتم: بهترین سازنده تجهیزات بازی را پیدا کنید.

شما به هدف نهایی خود یعنی ساخت شهربازی سرپوشیده، نزدیک شده‌اید. اکنون زمان آن رسیده است که بهترین تولید‌کننده وسایل و تجهیزات بازی را پیدا کنید تا رویای راه‌اندازی شهربازی جذاب و مهیج شما به واقعیت تبدیل شود. مطمئن شوید که به دنبال تولید‌کنندگان قابل اعتمادی باشید که با استاندارد‌های مختلف بین‌المللی آشنا باشند و تجهیزات باکیفیت، ایمن و بادوام ارائه دهند. تا انتهای متن را بخوانید تا با بهترین تولید‌کننده وسایل شهربازی در ایران آشنا شوید.

مرحله نهم: زمان شروع است.

در آخر پس از تجهیز شهربازی سرپوشیده، زمان شروع تبلیغات است. هر نوع تبلیغات اولیه و پیش از افتتاح، به ایجاد هیجان و انتظار در بین مردم کمک می‌کند. برای این کار می‌توانید از بازاریابی مستقیم، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات تلویزیونی و ایجاد وب‌سایت خود کمک بگیرید.

نتیجه‌گیری

تأسیس یک شهربازی سرپوشیده، ممکن است از همان ابتدا سخت به نظر برسد. اما وقتی بتوانید از متخصصان این حوزه مشاوره بگیرید و سازنده تجهیزات بازی معتبری را پیدا کنید، می‌توانید به‌راحتی شروع به کار کرده و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید. بااین‌حال، پیداکردن شرکتی برای خرید وسایل بازی سرپوشیده، ممکن است دشوارتر از آن چیزی باشد که انتظار دارید. اما نگران نباشید برای این منظور، شرکت فنی و مهندسی شهربازی سازان طلایی با سال‌ها تجربه، در کنار شماست. این شرکت با بهره‌مندی از مهندسان متخصص، بهترین خدمات تجهیز شهربازی را به سراسر کشور ارائه می‌دهد. امیدواریم مطالعه این مطلب به شما برای تأسیس چنین مکان‌های تفریحی کمک کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.