با مرغ چه غذایی درست کنیم و بهترین ایده های تهیه غذا با گوشت مرغ کدام اند؟

مطمئناً گوشت مرغ یکی از بهترین و مفیدترین مواد مورد نیاز برای تهیه غذاهای خوشمزه و لذیذ خانگی است. همچنین شما نیز باید بدانید که رسپی و دستورالعمل های بسیار متنوعی برای تهیه غذا با مرغ وجود دارد، از درست کردن خورش مرغ گرفته تا تهیه غذاهایی مانند مرغ سوخاری، مرغ بریانی و یا حتی جوجه کباب مرغ.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اما بیایید تا این دستورالعمل های تهیه غذا های لذیذ با مرغ را بهتر بشناسیم.

به جرأت می توان گفت یکی از پرمصرف ترین غذاهای مورد استفاده قرار گرفته در دنیا غذا با گوشت مرغ می باشد. بسیاری از مردم در سراسر جهان رسپی های مختلفی را برای تهیه غذاهای گوشتی با مرغ در نظر دارند. همانطور که محبوب ترین غذای این سبک در بین ما ایرانی ها غذای جوجه کباب است.

در کل باید بدانید، علاوه بر اینکه روش های مختلفی برای تهیه غذا های مرغ لذیذ در دنیا وجود دارد، طرز پخت ، ادویه و مواد افزودنی غذای مرغ نیز می تواند در طعم و مزه آن تاثیر گذار باشد. مثلاً شما میتوانید با مواد افزودنی مختلف طعم های گوناگونی از غذای جوجه کباب را برای خود تهیه نمایید، از جوجه کباب لیمویی گرفته تا جوجه ماستی و جوجه کباب تنوری یا حتی جوجه کباب تند و چیلی.

اما از جوجه کباب که بگذریم، بسیاری از رسپی‌های مختلف تهیه غذا با مرغ وجود دارد که در اینجا آنها را بهتر خواهید شناخت.

بگذارید تا در ابتدا اینگونه شروع کنیم که تفاوت تهیه غذای مرغ سوخاری، مرغ بریانی، کباب مرغ و یا خورش کاری مرغ در چه چیزهایی است!

برای تهیه هر کدام از این غذا های مرغ نامبرده به دستورالعمل های مختص خودشان نیاز دارید. علاوه بر اینکه میتوانید با ادویه و یا مواد افزودنی مختلف، طعم آنها را نیز نسبت به یکدیگر تغییر دهید.

شاید بسیاری از ما فکر کنیم که مرغ سوخاری و مرغ بریانی یک مدل غذا هستند، اما می‌توان گفت این حدس فقط تا حدودی درست است. چرا که طرز پخت این دو مدل غذای خوشمزه با مرغ تا حدودی با یکدیگر متفاوت اند.

ما در ادامه روش تهیه این غذا های مرغ خانگی را به شما آموزش می دهیم و در نهایت شما می توانید خودتان تفاوت آنها را بهتر درک کنید.

همینطور، مد نظر داشته باشید که میتوانید در سراسر اینترنت آموزش آشپزی این مدل غذاهای لذیذ با مرغ را بیشتر مورد بررسی قرار دهید.

دستور درست کردن مرغ بریانی

اما بیایید تا به سراغ روش تهیه غذای مرغ بریانی برویم و بدانیم که تفاوت آن با مرغ سوخاری در چیست!

همانطور که گفته شد برای تهیه مرغ سوخاری شما باید از آرد سوخاری مخصوص در اطراف گوشت استفاده کنید، اما برای تهیه غذای مرغ بریانی این امر لازم نمی باشد و در نتیجه می‌توان گفت مرغ بریانی شما بسیار کم آب تر، اما پخته تر ، تردتر و بسیار لذیذتر میشود.

شما میتوانید مرغ بریانی را به صورت مرغ شکم پر درست کرده و آن را در فر قرار دهید تا از جذب روغن نیز محفوظ بماند، این بهترین روش تهیه غذای مرغ بریانی در خانه و یا رستوران ها است.

اما اگر قصد دارید تا گوشت مرغ مورد نظر خود را در ماهیتابه سرخ کنید، باید این نکته را در نظر بگیرید که گوشت مرغ بسیاری از مواد مغذی اصلی خودش را از دست میدهد، آن هم به دلیل قرار گرفتن در معرض مستقیم حرارت، اما به دلیل نداشتن آرد سوخاری مقدار کمتری روغن را به خودش جذب خواهد کرد.

پس می توان گفت این مدل غذای مرغ تا حدودی خشک تر و بدون آب است، اما لذیذ و ترد می باشد.

همچنین شاید مجبور شوید تا برای میل کردن این غذای مرغ بریانی مقداری سس به آن اضافه کنید، یا اینکه آن را در رسپی سس های مخصوص و خوشمزه قرار دهید.

همچنین این نکته نیز قابل بیان است که تهیه غذای مرغ بریانی به شما این امکان را میدهد تا به راحتی آن را با برنج میل نمائید و یا آن را در دیگر رسپی‌های تهیه خورشت مرغ مورد نظر خود استفاده کنید، اما بعد از تهیه مرغ سوخاری بهترین روش برای میل کردن آن استفاده از نان می باشد.

روش تهیه کباب مرغ یا همان جوجه کباب

الان که تفاوت این دو مدل غذای مرغ سوخاری و غذای مرغ بریانی را می دانید، بیایید تا متقابلاً به سراغ روش تهیه کباب مرغ برویم.

کباب مرغ نیز یکی از روش های تهیه غذای لذیذ خانگی است، همچنین دستورالعمل تهیه آن تا حدودی شبیه به تهیه مرغ بریانی به نظر می رسد.

در کل می توان گفت برای تهیه غذای کباب مرغ که در بین ما ایرانی ها به جوجه کباب نیز معروف است، شما باید روش های دیگری را در آشپزی پیاده سازی کنید.

از این جهت که باید در ابتدا گوشت مرغ خام را در مخلوطی از سس و مواد مورد نظر خود بخوابانید و یا به اصطلاح دیگر مرینت کنید.

سپس بعد از اینکه مدت زمانی از قرار گرفتن گوشت مرغ خام در سس مخصوص گذشت، می توانید آن را روی شعله مستقیم آتش کباب کنید.

به جرات می توان گفت این یکی از بهترین دستورالعمل های تهیه غذای مرغ است، چرا که بعد از مرینت کردن گوشت مرغ شروع به پخت و پز آن خواهید کرد، پس مواد مغذی اصلی گوشت حفظ می شود و نکته قابل توجه دیگر این روش، در این است که برای پخت و پز گوشت مرغ به روغن نیز احتیاج ندارید.

در نتیجه علاوه بر اینکه گوشت مرغ خاصیت اصلی خودش را ازدست نمیدهد، به روغن نیز آغشته نخواهد شد و بسیار سالم تر و مقوی تر خواهد بود.

همچنین این مدل کباب مرغ یا جوجه کباب را می توانید با برنج میل نمائید، مانند مرغ بریانی، با این تفاوت که می توان گفت، نمی توانید آن را در خورش یا دیگر سس های پخت و پز مخصوص قرار دهید. اما می توانید آن را با سس معمولی نیز میل نمایید.

دیگر روش های تهیه مرغ چیست و کدام روش بهتر است؟

علاوه براین چهار روش گفته شده برای تهیه غذای مرغ خانگی خوشمزه، مطمئناً راهکارهای دیگری برای تهیه غذا با مرغ نیز وجود دارد. مانند تهیه سوپ مرغ، کاری مرغ یا حتی پاستای مرغ خوشمزه و غیره. اما این 4 روش را می‌توان ازاصلی ترین دستورالعملهای تهیه غذای خانگی با مرغ دانست.

همچنین جالب است که بدانید غذای مرغی مانند kfc یکی ازرسپی های تهیه غذای مرغ سوخاری مخصوص است و از طرفی غذای مرغ شاورما یکی از دستورالعمل های تهیه مرغ بریانی میباشد.

ما درابتدای مطلب نیز اشاره کردیم که مواد افزودنی مختلف و رسپی‌های گوناگون می تواند طعم های متفاوتی ازاین مدل غذاهای نامبرده را ایجاد کند.

به عنوان سخن پایانی نیز باید بگوییم که نمی توان گفت کدام سبک از این غذاهای مرغ خانگی خوشمزه تر و بهتر می باشد. در کل انتخاب هرکدام از این غذاهای مرغ نامبرده به سلیقه خودتان بستگی دارد والبته که می توانید با مواد افزودنی و ادویه های مختلف، مزه های گوناگونی از آنها را تجربه کنید.

پس بهترین راه برای آموزش آشپزی غذای مرغ درخانه، جستجوی اینترنتی هرکدام ازاین سبک های تهیه غذای مرغ است وتمرین تهیه این مدل غذاهای مرغ با طعم های مختلف می تواند بهترین راهکاربرای رشد مهارت آشپزی شما باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.