شبکه ملی اطلاعات تا سال 1403 تکمیل خواهد شد

وزیر ارتباطات در جلسه علنی مجلس خبر از تکمیل شبکه ملی اطلاعات تا سال 1403 را داد و این طرح حدود 59 درصد پیشرفت داشته و سرعت توسعه آن در کمتر از دو سال دو برابر شده است. برای اطلاع از جزئیات خبر همراه چیکاو باشید.

تکمیل شبکه ملی اطلاعات تا دو سال آینده

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح روز سه شنبه 24 آبان ماه در پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس در خصوص وضعیت شبکه ملی اطلاعات اعلام کرد:

«برای سنجش پیشبرد شبکه ملی اطلاعات نیاز به ادبیات مشترکی بود که 100 شاخص برای ارزیابی پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به‌صورت کمی مورد موافقت قرار گرفت.

بر‌اساس آخرین سنجش در ابتدای دولت سیزدهم و با گذشت 10 سال از اجرای شبکه ملی اطلاعات، طرح مذکور تنها پیشرفت 30 درصدی داشت و امروز با افتخار می‌گویم با تلاش شبانه‌روزی همکاران در وزارتخانه، شبکه ملی ارتباطات 59 درصد پیشرفت کرده است. به عبارتی در کمتر از دو سال، پیشرفت آن دو‌برابر شده است.»

زارع پور با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات کار پویا و دائمی است وعده داد: این طرح تا سال 1403 به پایان خواهد رسید. اگر حمایت های مجلس و دولت ادامه پیدا کند روند پیشرفت این طرح با سرعت بیشتری از سر گرفته خواهد شد.

وزیر ارتباطات با تاکید بر توسعه این طرح متناسب با فناوری های روز و ارائه باکیفیت، متنوع و پرسرعت آن در تمامی نقاط ایران افزود:

«هر هفته شورای راهبردی توسعه اطلاعات برای بررسی پیشرفت پروژه‌ها تشکیل جلسه می‌دهد. در این مسیر 7 کلان پروژه تعریف شده است و بر‌اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وظایف دستگاه‌ها را مشخص کرده‌ایم. در تعریف وظایف 53 بند آورده شده است که 37 بند مستقیم به وزارتخانه مرتبط است و در دو ماه گذشته به‌دلیل شرایط ویژه، هر روز تشکیل جلسه داده و روند پیشرفت 200 پروژه را پیگیری کرده‌ایم.»

زارع پور درباره توسعه فیبر نوری در ایران و تاثیر آن در زندگی مردم نیز توضیح داد. به گفته وی در 10 سال گذشته کشور ایران در فهرست توسعه و استفاده از این فناوری در آخر لیست بود. تصمیم براین است تا برای توسعه این بخش 8 درصد درآمد اپراتور ها که معادل یک سوم اعتبار لازم است نیز به کارگرفته شود.

برنامه وزیر ارتباطات بر این است تا 80 درصد خانوارها، مشاغل، کسب و کار ها و.. با سرعت نامحدود به فیبر نوری متصل شوند. به گفته وی تاکنون 2 میلیون خانوار ایرانی در 51 شهر از 12 استان مختلف تحت پوشش این طرح قرار دارند.

وزیر ارتباطات اعلام کرد که انتظار می رود این اعداد تا انتهای سال جاری دو برابر و تا سال آینده به 7 میلیون خانوار افزایش یابد. همچنین تا سال 1403 و پایان دولت سیزدهم حدود 8 میلیون خانوار دیگر به شبکه اینترنت پرسرعت فیبر نوری متصل خواهند شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.