اطلاعات کاربران اپل حتی با خاموش بودن تنظیمات حریم خصوصی نیز ردیابی می شود

براساس نتایج آزمایشی که به تازگی انجام شده است، اپل به صورت گسترده ای اطلاعات کاربران را جمع آوری می کند. دارندگان گوشی های آیفون حتی اگر تنظیمات اشتراک گذاری تجزیه و تحلیل دستگاه خود را غیر فعال نمایند باز هم اطلاعات آنها ردیابی می شود. برای اطلاع از جزئیات خبر تا انتهای مقاله همراه چیکاو باشید.

اطلاعات حریم خصوصی کاربران اپل در خطر است

علی رغم اینکه اپل بار ها ادعای امنیت حریم خصوصی کاربران را داشته است براساس نتایج یک آزمایش مستقل مشخص شد که گوشی های این کمپانی اطلاعات زیادی را در دسترس سازندگان آن قرار می دهند. ردیابی اطلاعات شما حتی با غیر فعال بودن تنظیمات مربوط به حریم خصوصی باز هم رد یابی می شوند.

گوشی های آیفون دارای قابلیتی هستند که با فعال نمودن آن، امکان ردیابی حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران غیر ممکن می شود. تنظیمات iPhone Analytics، این امکان را برای کاربران فراهم می کند. اما نتایج آزکایش جدید برخلاف این ویژگی است. این تناقض آشکار و عملکرد ضعیف این کمپانی بزرگ در حفاظت از حریم خصوصی کاربران نگران کننده است.

دو نفر از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و محققان امنیتی شرکت نرم‌افزاری Mysk، با نام های تامی مایسک و طلال حاج‌باکری، اپلیکیشن های آیفون مانند  Books ،Apple TV، اپل موزیک، اپ‌استور و Stocks را بررسی کرده اند. با نگاهی به نتایج آزمایش های انجام شده مشخص شد که میزان ردیابی اطلاعات گوشی های اپل در حالت فعال یا غیر فعال بودن iPhone Analytics کاملا یکسان است.

اپ استور یک برنامه جاسوسی برای کاربران آیفون!

بنابر نتایج آزمایش های دو محقق شرکت نرم‌افزاری  Mysk، اپ استور تک تک کار های شما را رصد می کند. به عنوان مثال این اپلیکیشن تمامی کار ها، کلیک ها، برنامه های جستجو شده، تبلیغات مشاهده شده، مدت زمان فعالیت در برنامه های مختلف، نوع دستگاه و وضوح نمایشگر و… را ردیابی می کند.

در همین راستا مایسک می گوید:

خاموش‌کردن گزینه‌های شخصی‌سازی میزان تجزیه‌وتحلیل دقیقی که برنامه‌ها ارسال می‌کردند، کاهش نداد. من همه‌ی گزینه‌های ممکن مثل تبلیغات شخصی‌سازی‌شده، توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده، اشتراک‌گذاری داده‌ها و تجزیه‌وتحلیل‌ها را غیرفعال کردم.

به نقل از این محققان دو برنامه  Health و Wallet در فعال یا غیر فعال بودن حالت iPhone Analytics ، داده‌های تحلیلی را انتقال نمی‌دهند؛ اما برنامه هایی که پیش از این نام بردیم در حالت خاموش یا روشن بودن تنظیمات حریم خصوصی اطلاعات کاربران را جمع آوری می کنند.

شرکت اپل هنوز درباره نتایج این آزمایش توضیحی نداده است؛ اما بار ها در بیلبورد های تبلیغاتی اپل شعار ساده‌ی «حریم خصوصی، این آیفون است» را دیده ایم. همچنین در وبسایت این کمپانی می خوانیم:

پلتفرم تبلیغاتی اپل شما را ردیابی نمی‌کند و این یعنی داده‌های کاربران یا دستگاه آنان برای اهداف تبلیغات هدفمند استفاده نمی‌شوند و این اطلاعات با کارگزاران داده به‌اشتراک گذاشته نخواهند شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.