چطور یک طراح حرفه‌ای وب سایت شویم؟

طراح وب‌سایت‌شدن، آن هم از نوع حرفه‌ای، آرزوی خیلی از افراد است. با این حال، بسیاری از آنها با توجه به این‌که در رشته دیگری تحصیل کرده‌اند،  برآورده‌شدن چنین آرزویی را محال می‌دانند. اما چیزی که لازم است بدانید این است که در دنیای کنونی هیچ پیشرفتی غیرممکن نیست. به عبارت دیگر، چندان مهم نیست که شما در دانشگاه چه خوانده‌اید و آیا از خواندن آن رشته پشیمان هستید با نه؛ مدرسه‌هایی مثل مدرسه دیزاین‌ویچ همیشه و در هر سنی پذیرای شما هستند تا کمک کنند حرفه مورد نظر خود را به شکل اصولی یاد بگیرید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

پس اگر در رشته متفاوتی تحصیل کرده‌اید نگران نباشید. ما در این مقاله به شما یاد می‌دهیم چطور یک طراح حرفه‌ای وب شوید. همچنین به شما کمک می‌کنیم تا با استفاده از مدرسه دیزاین‌ویچ، قدم‌های لازم برای تبدیل این رویا به واقعیت را بردارید.

برای طراح وب شدن باید چه کنید؟

آنچه بیش از همه مهم است این است که قبل از شروع به کار، بر چند مهارت حیاتی تسلط داشته باشید. ما در این‌جا این مهارت‌ها و چیزهایی را که باید یاد بگیرید به ترتیب آورده‌ایم:

1. تئوری طراحی وب را بیاموزید

تئوری طراحی وب، درباره نحوه ارائه اطلاعات در سایت به شما می‌آموزد. این دانش شامل نسبت‌ها، سیستم‌های شبکه، تئوری رنگ‌ها و موارد دیگر است. طراحان وب موفق، اصول مختلفی را که به تعامل موفق با یک وب‌سایت کمک می‌کند، به خوبی درک می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که از چه عناصری برای جلب توجه مخاطب استفاده کنند و چه رنگ‌هایی را به‌کار برند که هویت برند را به نمایش گذاشته و در عین حال جذاب باشند.

2. نحوه کدنویسی را یاد بگیرید

همه طراحان وب باید درک کاملی از زبان‌های برنامه‌نویسی داشته باشند. دانش کدنویسی به آنها این امکان را می‌دهد که از محدودیت‌هایی که برنامه‌های ساخت وب سایت ایجاد می‌کنند فرار کنند و آنچه را که خود می‌خواهد کد نویسی و طراحی کنند.

به عبارت دیگر، توانایی کدنویسی، طراحان وب را قادر می‌سازد تا وب‌سایت مورد نظر خود را با همه طرح‌ها و رنگ‌های دلخواه بسازند. برای شروع، باید به یادگیری زبان نشانه‌گذاری فرامتن (HTML)، شیوه‌نامه‌های آبشاری (CSS) و جاوا اسکریپت، سه زبان برنامه نویسی کامپیوتری که بیشترین تقاضا را دارند، بپردازید.

ابزارهای طراحی وب

3. با ابزارهای طراحی وب آشنا شوید

طراحان وب باید درک درستی از ابزارهای طراحی وب داشته باشند تا بتوانند کار خود را به طور موثر انجام دهند. آنها می‌توانند برای ایجاد و ویرایش تصاویر به نرم‌افزارهای مختلف طراحی گرافیکی، تکیه کنند. برخی از این ابزارها به شرح زیر هستند:

  • Figma
  • MockFlow.
  • بالسامیک
  • Canva
  • GIMP
  • Pixel dropr
  • Niice
  • Behance
  • Designmodo
  • Mockplus
  • Webflow

آنها همچنین باید با نرم‌افزارهای معروف سیستم مدیریت محتوا (CMS) آشنا باشند. داشتن تجربه عملی با وردپرس، جوملا یا دروپال به انجام تنظیمات لازم هنگام طراحی سایت کمک می‌کند.

4. در زمینه SEO آموزش ببینید

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) یک تکنیک بازاریابی دیجیتالی است که صاحبان سایت از آن استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که وب‌سایت آنها توسط افراد هدف بازدید می‌شود. به عبارت دیگر، دانش سئو کمک می‌کند تا بتوانید سایت را در جستجوی گوگل بالا بیاورید تا ترافیک بیشتری دریافت کنید. درک عمیق‌تر از سئو به طراحان وب کمک می‌کند تا سئوی تکنیکال را به شیوه‌ای تنظیم کنند که سایت بالاترین رتبه بازدید را بیاورد.

5. به تجربه کاربری توجه کنید

طراحان وب باید اصول طراحی UX مورد نیاز برای نگه‌داشتن کاربران در یک صفحه را درک کنند، چیزی که مدرسه دیزاین‌ویچ روی آن تاکید زیادی دارد. آموزش UX یکی از مهمترین قدم‌هایی است که برای تبدیل به یک طراح حرفه‌ای باید بردارید. تجربه کاربری خوب بدان معنی است که صفحات به سرعت بارگیری شوند و در دستگاه‌های مختلف و اندازه‌های مختلف صفحات به خوبی نمایش داده شوند. همچنین با یک UX خوب، کاربران می‌توانند به راحتی تمام اطلاعات لازم را در سایت شما در کمترین زمان ممکن پیدا کنند. مدرسه دیزاین‌ویچ می‌تواند کمک زیادی به شما در این زمینه کند.

6. نمونه‌سازی (Prototype) را یاد بگیرید

نمونه‌های وب‌سایت که به آنها پروتایپ گفته می‌شود، شکل ظاهری وب‌سایت پس از راه‌اندازی آن را ارائه می‌دهند. آنها بخش مهمی از فرآیند طراحی هستند. این مدل‌ها باید شامل HTML و کد اضافی باشند تا تجربه عملی بیشتری را برای مشتریان فراهم کنند. پروتوتایپ به مشتری ارائه می‌شود تا بر اساس بازخورد او تغییرات لازم انجام شود.

7. مهارت‌های نرم خود را توسعه دهید

مهارت‌های نرم بخش مهمی از کار یک طراح حرفه‌ای وب هستند که مدرسه دیزاین‌ویچ اهمیت زیادی برای آنها قائل است. توان حل مسئله، تفکر نقادانه، خلاقیت، مدریت زمان و مهارت‌های ارتباطی چیزهایی هستند که بدون آنها نمی‌توانید به خط پایان برسید. در کنار آموزش ux و آموزش webflow، مدرسه دیزاین‌ویچ به شما کمک می‌کند تا این مهارت‌ها را به طور چشمگیری ارتقا دهید.

برای طراح وب شدن باید چه کنید؟

8. با ابزارهای تجزیه‌و‌تحلیل آشنا شوید

مطمئناً طراحی وب‌سایت بخش بزرگی از کار است. اما ردیابی میزان عملکرد آن نیز اهمیت زیادی دارد. به عبارت دیگر، شما باید بتوانید با استفاده از ابزارهای مربوطه، عمکلرد سایت را بعد از طراحی و تغییرات متوجه شوید. گوگل آنالیتیک یکی از مهمترین این ابزارها است. اطلاعات به‌دست‌آمده از تجزیه‌وتحلیل سایت را می‌توان هنگام تصمیم‌گیری در مورد استراتژی وب سایت استفاده کرد.

9. از روندها پیروی کنید

فناوری به سرعت در حال تغییر است و هرکسی که در زمینه طراحی وب فعالیت دارد، باید با آخرین روندها همگام باشد. همیشه لازم است اخبار را دنبال کنید تا ببینید چه نوع تحولاتی در حال وقوع است. مدرسه دیزاین‌ویچ به شما کمک می‌کند تا با افرادی شبیه خود آشنا شوید و بتوانید انجمن‌ها و دورهمی‌هایی را تشکیل دهید و ارتباطات خود را بیشتر کنید. ارتباطات بیشتر، به معنای کسب دانش بیشتر و اطلاع از روندهای بازار است.

وقتی بتوانید با کمک مدرسه دیزاین‌ویچ یک طراح حرفه‌ای شوید، شغل‌های زیادی انتظار شما را می‌کشند. می‌توانید علاوه بر طراحی وب، کارهای مشابه و مربوط را هم انجام دهید.

مشاغل مربوط به طراحی وب سایت

تکمیل یادگیری زیر فصل‌های لازم برای طراحی وب در مدرسه دیزاین‌ویچ  شما را برای حرفه‌های مختلفی آماده می‌کند. دانش فنی و مهارت‌های طراحی که در طول این برنامه‌ها به دست می‌آورید، شما را واجد شرایط عناوین شغلی زیر می‌کند:

  • توسعه دهنده Front-End
  • طراح Front-End
  • طراح UX
  • مدیر تولید
  • توسعه‌دهنده موبایل
  • طراح گرافیک
  • کارشناس فنی سئو
  • برنامه‌نویس چند‌رسانه‌ای

اگر می‌خواهید یک طراح وب حرفه‌ای شوید، فرصت را از دست ندهید، همین الان در مدرسه دیزاین‌ویچ ثبت‌نام کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.