یک پهپاد 20 دلاری می تواند با استفاده از وای فای پشت دیوار را ببیند

فناوری پهپاد ها روز به روز در حال توسعه است. دانشمندان در زمینه این فناوری عجیب، شگفت انگیز و در عین حال کاربردی به نکته جالبی رسیدند. براساس یافته های اخیر محققان دانشگاه واترلو با استفاده از امواج وای فای می توان پهپاد ها را به گونه ای تغییر داد که پشت دیوار را نیز ببیننند. برای اطلاع از جزئیات خبر تا انتهای مقاله همراه چیکاو باشید.

پهپاد وحشتناکی که بااستفاده از وای‌فای پشت دیوارها را هم می بیند

محققان دانشگاه واترلو در یک پهپاد 20 دلاری تغییراتی ایجاد کردند که با اتصال به وای فای بتواند تصاویر پشت دیوار را نیز ببیند. سازندگان این پهپاد علی عابدی و دیپاک واسیشت می باشند که این ترفند جدید را Wi-Peep نامیده‌اند. این یافته جدید در بیست و هشتمین کنفرانس سالانه ی بین المللی محاسبات و شبکه سازی موبایلی ارائه شده است.

فناوری Wi-Peep در پهپاد جاسوسی چیست؟

همان طور که پیشتر گفتیم سازندگان این پهپاد ترفند یافته شده خود را Wi-Peep نامیده اند. کارکرد این ترفند به گونه ای است که محققان آن را  «حمله‌ی حریم خصوصی افشاکننده‌ی مکان» توصیف می‌کنند. فناوری  Wi-Peep می تواند با دستکاری داده های شبکه وای فای مکان تقریبی چیز های پشت دیوار را حدس بزند.

علی عابدی و همکارش نگران این هستند که هکر ها با سواستفاده از این ترفند اقدام به کار های غیر قانونی کنند. این دو محقق ضمن ارائه این فناوری که منجر به بهبود امنیت در پروتکل‌های وای‌فای می شود،  گفته اند که:

امیدواریم کار ما به طراحی پروتکل‌های نسل بعدی، کمک کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.