آموزش رفع مشکلات جاروبرقی + تعمیر جاروبرقی در تهران

تعمیر جاروبرقی در تهران

اگر از جارو برقی در زمان های طولانی استفاده شود و از آن خوب حفاظت و نگهداری نشود بعد از مدتی باعث هزینه هایی می شود، برای نظافت هرروزهٔ خانه و از بین بردن گرد و خاک باید زمان زیادی راصرف کرد و کار ساده ای نیست و برای از بین بردن این گرد و خاک بهترین راه استفاده از جارو برقی است.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

یک نوع سرمایه گذاری برای افرادی که به تمیزی خانه خیلی اهمیت میدهند و برایشان مهم است هزینه برای جارو برقی است، در نتیجه مواظبت کردن از جارو در واقع محافظت از سرمایه گذاری خودمان است.

تمیز کردن لوله جارو برقی از گردو غبار هرچند وقت یک بار لازم است اگر این کار انجام نشود به دستگاه فشار زیادی وارد می شود ممکن است که جارو بسوزد، اگر از دستگاه به خوبی مراقبت کنیم باعث می شود دستگاه عملکرد بهتری داشته باشد، در صورت وجود مشکل خرابی جاروبرقی میتوانید برای تعمیر جاروبرقی در تهران با دکتر آچار تماس بگیرید.

هزینه تعمیر جاروبرقی

هزینه تعمیرجارو برقی به نوع جارو، علت خراب شدن آن، لارم بودن تعویض قطعه ای وبه دیگرمواردی مثل این ها بستگی دارد که متخصصان وبعد از بررسی دستگاه هزینه را به مشتری اعلام می کنند.

زمانی که شما به متخصصی نیاز دارید و درخواست می کنید با هماهنگی شما و زمانی ک خود شما در نظر دارید برای شما یک تعمیرکار حرفه ای و با سابقه فرستاده می شود.

یکی از مهم ترین مزایای تعمیرگاه دکتر آچار تعمیر جاروبرقی در محل است، با این ویژگی دیگر نیازی به حمل جاروبرقی به تعمیرگاه ندارید در نتیجه هزینه حمل و نقل را نمیپردازید و وقت کمتری از شما گرفته میشود، همچنین از طریق این ویژگی میتوانید عملکرد تکنسین را به طور مستقیم نظارت کنید.

سرویس جاروبرقی چیست؟

سرویس جارو برقی از جمله کار هایی است که باعث بهبود کار دستگاه و زیاد شدن طول عمر جارو برقی می شود، در سرویس کردن دستگاه قطعه هایی مثل پروانه، ذغال، کلکتور، موتور، سیم جمع کن و بلبرینگ بررسی شده، این لوازم شسته شده و در آخر بادگیری دستگاه انجام می شود.

چه زمانی برای تعمیر جاروبرقی اقدام کنیم؟

گاهی اوقات جارو برقی با مشکلی روبه رو می شود که با کمترین هزینه میتوان آن را درست کرد ولی بیشر افراد با پشت گوش انداختن و توجه نکردن به علائم خرابی به استفاده از دستگاه ادامه می دهند.

با دیدین هرکدام ازین مشکلات سریع به فکر تعمیر جاروبرقی بیفتید: کم شدن کشش دستگاه، کم شدن یا زیاد شدن صدای موتور دستگاه، شنیده شدن صدای وزوز از جارو برقیف پخش شدن گردو غبار، داغ شدن دستگاه و خاموش و روشن شدن ناگهانی.

قطعات مختلف جاروبرقی

مخرن یا کیسه؛ آشغال و گردوخاک از طریق خرطوم جاروبرقی به به مخزن هدایت میشوند، مخزن ها قابل تعویض و پاکسازی هستند.

موتور؛ قلب دستگاه است وخراب شدت و اتفاقی برای موتور افتادن باعث از کار افتادن جارو می شود، خرابی این قطعه ممکن است به دلیل جاروکشیدن آب، استفاده بیش از حد، نفوذ گرد و خاک و داغ شدن بیش از حد باشد.

بلبرینگ؛ هرموتور 2 بلبرینگ دارد که دوسر آن قرار دارد باعث عملکرد درست آن می شود، خراب شدن بلبرینگ صداهای عجیب و بلند ایجاد می کند.

برد؛ مغز جاروبرقی است یعنی فرمان هایی که قطعات دستگاه انجام می دهند توسط برد به آن ها ارسال می شود در نتیجه خرابی برد باعث خرابی کل جارو برقی می شود.

فیلتر؛ جارو 2 نوع فیلتر دارد یکی داحل دستگاه برای جلوگیری از نفوذ گرد و خاک دیگری بیرون دستگاه برای جلوگیری از پخش ذرات در منزل.

ترموستات؛ ترموستات سنسور حرارت دستگاه است.

سیم جمع کن؛ در جاروبرقی های سیمی برای حفاظت از سیم یک سیم جمع کن دارد که با فشار دادن یک دکمه سیم را جمع می کند.

کلکتور؛ از قطعاتی است که در موتور به کار رفته است و برای روشن کردن آن است.

ذغال؛ ذغال با کلتکور در اتصال است و کوتاه شدن ان باعث جرقه زدن کلکتور می شود که این ممکن است باعث خرابی موتور شود.

مشکلات جارو برقی:

مشکل روشن نشدن جارو برقی

دلایل مختلفی باعث روشن نشدن جارو برقی می شوند که این دلایل عبارتند از دکمه روشن و خاموش خراب است، دوشاخه به پریز متصل نیست، موتور جارو برقی سوخته است، کیسهٔ آن پر است، اگر جارو برقی روشن نمی شود اول از متصل بودن آن به پریز اطمینان حاصل فرمایید اگر دوشاخه سالم است و به پریز متصل است و کیسهٔ آن هم خالی است خودتان قصد تعمیر آن را نکنید و به متخصص های آن.

مشکل سوختن موتور جارو برقی

اگر جاروبرقی بیش ازحد استفاده شود باعث گرم شدن بیش از حد موتور آن می شود حال همین گرم شدن بیش ازحد موتور، ضربه وارد شدن به موتور دستگاه، فرسودگی جاروبرقی و کثیفی موتور آن باعث سوختن دستگاه می شوند.

مشکل کم شدن مکش جارو برقی

در ادامه آموزش عیب یابی جاروبرقی خرابی موتور دستگاه و پر بودن کیسه آن از دلایل کم شدن مکش جارو است، در نظر داشته باشید که اگر مکش جارو کم شود و همچنان از آن استفاده کنیم ممکن است موتور بسوزد و باید هزینه بیشتری برای تعمیرجارو بدهیم پس زمانی که متوجه کاهش مکش شدیم آن را روشن نکنیم و با متخصصان در این حوزه ارتباط بگیریم.

مشکل بسته شدن لوله خرطومی جارو برقی

هنگامی که جسم ها و یا آشغال در لوله خرطومی جاروبرقی گیر کند مشکلاتی را به وجود می آورد، در صورت بروز این مشکل آن شی را خارج کرده و مراقب پارگی یا شکستگی لوله باشیم و اگر لوله با پارگی یا شکستگی مواجه شد آن را تعویض کنیم.

مشکل استشمام بوی سوختگی جارو برقی

پاره شدن تسمه، سوختگی موتور، نیم سوز شدن موتور و پرشدن کیسه باعث استشمام بوی سوختگی در جارو برقی می شود، زمانی ک بوی سوخنگی دستگاه را احساس کردید در اسرع وقت آن را خاموش کنید و ا م را به متخصصان آن بسپارید.

رعایت نکاتی که دیگر مارا به تعمیر جارو برقی نیازمند نکنید

1- دستگاه را به دنبال خودتان به هر طرفی نکشید: یکی از قطعات بسیار پر کاربرد و حساس در جارو برقی لوله خرطومی است، این لوله به موتور و لوله تلسکوپی متصل است، اگر حین جارو کشیدن دستگاه از شما فاصله گرفت آن را به دنبال حود نکشید چون فشار و سنگینی دستگاه را روی لوله وارد می کند به مرور لوله هرز و کنده می شود.

2- کیسه جارو برقی را خالی کنید: این کیسه بر اساس میزان استفاده از جارو نیاز دارد تا هرزگاهی خالی شود، هرچقدر کیسه خالی تر باشد مکندگی جارو بهتر خواهد بود و در نتیجه فشار کمتری به جارو وارد می شود.

3- تنظیم درست لوله تلسکوپی: در این مورد باید به قد خود و فاصله انجایی که قصد جاروی ان را داریم توجه کنیم و لوله تلسکوپی را تنظیم کنیم اگر این لوله کوتاهتر از قد ما باشد فشار بیشتری به آن وارد می شود درنتیجه بعد از مدتی درجه بندی های آن هرز می شود.

4- بازی نکردن با سیم جمع کن: قطعه حساس دیگر جاروبرقی سیم جمع کن است، بیرون کشیدن سیم تا آخرین قسمت آن یا بردن جاروبرقی به مکانی دور که باعث کشیده شدن سیم شود هم به سیم جمع کن آسیب میزند هم به سیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.