دولت آلمان پیام رسان تلگرام را 5.125 میلیون یورو جریمه کرد

براساس اخبار جدیدی که به تازگی منتشر شده است به نظر می رسد که آلمان پیام رسان تلگرام را جریمه کرده است. دولت آلمان علت اصلی این جریمه 5.125 میلیون یورویی را نقض قوانین این کشور توسط اپراتور های تلگرام اعلام کرده است. برای اطلاع از جزئیات این گزارش تا انتهای مقاله با چیکاو همراه باشید.

علت جریمه 5.125 میلیون یورویی تلگرام چیست؟

به نقل از آسوشیتدپرس یا همان اداره فدرال آلمان ( The Federal Office of Justice)، پیام رسان تلگرام FZ-LLC دارای سازمان یا محتوای قانونی برای دریافت ارتباط های رسمی در کشور آلمان فراهم نکرده است. به همین دلیل دولت آلمان مدارک مربوط به شکایت خود را به سازمان این پیام رسان در دبی ارائه کرده است. این کار علیرغم همکاری مقامات کشور ایالت متحده عربی نیز با شکست مواجه شده بود.

پلیس فدرال آلمان نیز در ابتدای سال میلادی جاری اعلام کرده بود که این پیام رسان در حال تبدیل شدن به یک بستر برای افراطی گری است. پلیس این کشور در ادامه ادعای خود این اپلیکیشن را ابزاری برای هدف گرفتن سیاستمداران، محققان و پزشکان به دلیل نقش بسیار مهم آنها در کنترل ویروس کرونا می داند. بنابراین دولت آلمان این پیام رسان را جریمه کرده است. البته تلگرام می تواند درباره این موضوع درخواست تجدید نظر داده و مجددا بررسی شود.

در همین راستا مارکو بوشمن، وزیر دادگستری آلمان، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: تمامی اپراتور های، سرویس های مختلف و پیام رسان های اجتماعی موظف هستن که در مقابل هیجانات منفی، خشونت، نفرت و… در پلتفرم های خود اقدامات مناسب و موثر انجام دهند. اگر این شرکت ها در دسترس نبوده و مقر آنها برای ارتباط رسمی اعلام نشده باشند نیز الزامات قانونی موجود و مسئولیت های گفته شده اجتناب ناپذیر می باشند.

بنابراین پیام رسان تلگرام به دلیل نقض قوانین پارلمان آلمان به پرداخت جریمه 5.125 میلیون یورویی متهم شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.